Moderkorts installation och hårddisk

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
foop
Posts: 38
Joined: 2008-12-25 0:00:00

Moderkorts installation och hårddisk

Post by foop »

Hej. Jag håller på att installera drivrutinerna till mitt moderkort och har kört fast.
Jag sätter i skivan med drivrutinerna och låter den gå. När den är klar startas datorn om och menyn
Make Disk for Dos Menu
kommer upp.
Där står det.

These drivers are for P5Q SE/R only
a) Make intel 32 bit xp AHCI Driver Disk
b) Make intel 64 bit xp AHCI Driver Disk
c)Make intel 32 bit xp/vista Raid driver disk
d) make intel 64 bit xp/vista raid driver disk

Har testat alla alternativen men när jag väljer någon av dem så måste jag sätta i en Boot Floppy. Jag har ju inte ens en diskettstation!!! hur ska jag göra?

om jag sätter av datorn när den menyn kommer och tar ut skivan så startar datorn i windows men det kommer upp ett fönster som säger

Please insert the support CD and then click ok!

Vad ska jag göra?

Har också en liten fundering om en hårddisk. När jag startar upp datorn så står det att den inte hittar en hårddisk (har bara en) men sen när jag kommer in i windows och kollar i "den här datorn" så finns den där och jag kan gå in på den och allt. Vad är felet med den? Är det något jag behöver bry mig om eller ska jag låta det vara som det är?


Vad ska jag göra? Är tacksam för snabba svar.
Last edited by foop on 2009-01-15 23:00:59, edited 2 times in total.
foop
Posts: 38
Joined: 2008-12-25 0:00:00

Post by foop »

Någon?
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Tror inte modsen uppskattar att tråden bumpas.

Tror du behöver köra systemåterställning eller installera om, eller det skulle iaf jag gjort för det löser det mesta ^^
Prova att starta datorn i felsäkert läge om det går. När datorn bootar upp tryck på F8 och välj hur datorn ska starta, välj där att starta datorn i felsäkert läge och se till att inte ha någon skiva i läsaren.
Vet inte om detta löser problemet men prova att köra en systemåterställning till en tidigare tidpunkt, funkar inte det så installera om ditt Windows.

Eller vänta på att någon mer kvalificerad kan bidra med hjälp.


EDIT:

!!!
Kom på nu att det kan bero på att din Asus skiva är bootbar, prova ta ut cd'n och boota eller ställ om i bios att datorn ska starta från hårddisken istället. Tror nog att detta är varför det strular. Funkar inte detta så kan du prova det som står ovan.
!!!
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
Post Reply