XP isf vista

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
kega
Posts: 29
Joined: 2004-08-12 22:11:14

XP isf vista

Post by kega »

Hej
jag har bytt ut crapvista tillbaka till xp,, men funkar inte nätanslutningen nu.

På stället jag köpt burken säger dom bara,,Drivrutiner.. kollat på acer o testat några men vilka e det som behövs till nätkortet blir fan inte klok på alla drivisar det finns :D
(jag vet finns inga problem bara korkade användare)

Har en acer extensa7620g

vore tacksam för tips
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Det följande paketet borde passa. Länken fungerade inte för mig just nu men det kan bero på att servern kan vara överbelastad.
ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/e ... 0.0_XP.zip
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
kega
Posts: 29
Joined: 2004-08-12 22:11:14

Post by kega »

[quote="mkk"]Det följande paketet borde passa. Länken fungerade inte för mig just nu men det kan bero på att servern kan vara överbelastad.
ftp://ftp.work.acer-euro.com/notebook/e ... 0.0_XP.zip[/quote]



funkade tyvärr inte,,,jag har lan.anslutning ok, aktiverad,,,men sen då??
funkar ju med gammelburken ;/
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Vilken internetleverantör är det och kräver de några manuella inställningar för TCP/IP'n? Har du någon router mellan modemet/nätverksuttaget och datorerna?
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

prova att använda den här länken och tanka dom driv rutiner som börgar på "LAN" och "WLAN" WLAN är för wireless. om det är det du vill ha.
http://support.acer-euro.com/drivers/no ... _7620.html
var noga med att det är för MS XP och inte andra operativsystem.
- abit AB9 Quad GT,|
- Quadcore E6600+ 2,4 Gh, |
- western digital cavier 500 GB, |
- 2 GB RAM, |
- GeForce 8600 GTX GDDR3 256 mb. |
ooniell
Posts: 71
Joined: 2007-07-31 19:00:20

Post by ooniell »

mkk wrote:Vilken internetleverantör är det och kräver de några manuella inställningar för TCP/IP'n? Har du någon router mellan modemet/nätverksuttaget och datorerna?
tror inte att något ändras i routern för att han byter OS och om han hade mauella TCP/IP innan så borde han veta det. men men alla frågor är bra.
- abit AB9 Quad GT,|
- Quadcore E6600+ 2,4 Gh, |
- western digital cavier 500 GB, |
- 2 GB RAM, |
- GeForce 8600 GTX GDDR3 256 mb. |
kega
Posts: 29
Joined: 2004-08-12 22:11:14

Re: XP isf vista

Post by kega »

[quote="kega"]Hej
jag har bytt ut crapvista tillbaka till xp,, men funkar inte nätanslutningen nu.

På stället jag köpt burken säger dom bara,,Drivrutiner.. kollat på acer o testat några men vilka e det som behövs till nätkortet blir fan inte klok på alla drivisar det finns :D
(jag vet finns inga problem bara korkade användare)

Har en acer extensa7620g

vore tacksam för tips[/quote]

Hej det funkar fan inga drivisar jag installerar saknas: nätverksstyrenhet och styrenhet för lagringsenhet,,, har fått ner allt utom dom,,,har fan lessnat kör med med gamla burken,,,,
recovery för vista lägger in på c-disken men den läser bara av xp på D disk

provat alla alternativ i bios start up op vad det nu heter

har xp på en disk o vista på ett annan ,,har formaterat hit o dit men borde ju gå o få igång vista ominte annat (vista körs inte)

jävla dyrt båtankare men det blir så snart


tacksam för tips
kega
Posts: 29
Joined: 2004-08-12 22:11:14

Post by kega »

[quote="ooniell"]tror inte att något ändras i routern för att han byter OS och om han hade mauella TCP/IP innan så borde han veta det. men men alla frågor är bra.[/quote]


Hej ingen router BBB 100 /10,,,har köpt burken på COMEGA i Luleå,, utan konkurenns värsta servicen som någonsin existerat
kega
Posts: 29
Joined: 2004-08-12 22:11:14

Post by kega »

[quote="ooniell"]tror inte att något ändras i routern för att han byter OS och om han hade mauella TCP/IP innan så borde han veta det. men men alla frågor är bra.[/quote]


Hej ingen router BBB 100 /10,,,har köpt burken på COMEGA i Luleå,, utan konkurenns värsta servicen som någonsin existerat
Post Reply