XBOX 360 CoD:WaW Map Pack 1 problem

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

XBOX 360 CoD:WaW Map Pack 1 problem

Post by phastas »

Har googlat ihjäl mig nu i en timme utan resultat - I summon the powers of my nörd-forum!

Kommer bara till 99% nedlastning av map packen och sen får jag error code 80070017.
Nån som vet vad det är för fel?!
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Kan vara helt fel ute. Men det kan ha något att göra med att din xbox 360 har fel ip för regionen, eller något sånt. Vet inte om Xbox 360 är regionsfri, men om du t.ex. köpt en Xbox 360 från USA och använder i Sverige, så kan det blir strul med Xbox Live, tror jag.

Sett flera som har samma problem, med Vista Installation och diverse mappacks till Xbox 360 spel (båda har samma kod, och båda failar vid en viss procent i installationen).

Har du köpt din box i Sverige?
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Yeap, boxen är köpt i Sverige!

Men tror jag har hittat vad som felar, map packen blev först släppt i USA, och sedan UK medan resten av europa inte får den förrän nästa vecka. Eller rättare sagt, vi kan köpa och lasta ner nästan hela packen, men vi får inte spela den.
Lyckades gräva fram det nånstans på Treyarchs hemsida för WaW, inte helt nöjd med hur XBL hanterade det...

Synd, för jag är taggad till tusen på nya zombie läget!
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Re: XBOX 360 CoD:WaW Map Pack 1 problem

Post by phastas »

Och nu vet jag vad som egentligen var fel!

Beroende på var har sitt XBL konto registrerat och var man fysiskt är, så får man inte lasta ner visst innehåll från marketplace, nämligen 18+ content. Och eftersom jag satt i Norge och har mitt konto registrerat för Sverige, så sket det sig just på den här punkten. Första gången på två år det blir så.

Men nu är jag hemma i Svedala, så jag fick ta hem packen utan probs :D
Får bara hoppas på att det funkar när jag åker tillbaks till fjällape-land...

Edit: yep, packen funkar i Norge om man tankar hem den i Sverige...attans krångligt om mna nu vill ha mer 18+ content...
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Re: XBOX 360 CoD:WaW Map Pack 1 problem

Post by Hunter »

phastas wrote:Och nu vet jag vad som egentligen var fel!

Beroende på var har sitt XBL konto registrerat och var man fysiskt är, så får man inte lasta ner visst innehåll från marketplace, nämligen 18+ content. Och eftersom jag satt i Norge och har mitt konto registrerat för Sverige, så sket det sig just på den här punkten. Första gången på två år det blir så.

Men nu är jag hemma i Svedala, så jag fick ta hem packen utan probs :D
Får bara hoppas på att det funkar när jag åker tillbaks till fjällape-land...

Edit: yep, packen funkar i Norge om man tankar hem den i Sverige...attans krångligt om mna nu vill ha mer 18+ content...
Är du norrman själv då du säger laste ner istället för ladda ner?
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Re: XBOX 360 CoD:WaW Map Pack 1 problem

Post by phastas »

Åh nei, jegeren oppdage alt! Æ e nordmann! Stor katastrofe! Æ ha trott att jeg kunne bli akseptert som svenske vis æ lurte alle de dumme svenskene me att skriv på svensk! Fast ibland så skriver jag på gotländska!
KTM + Akrapovic = [love]
Post Reply