Norton Internet security 2008

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
foop
Posts: 38
Joined: 2008-12-25 0:00:00

Norton Internet security 2008

Post by foop »

Hej. För några månader sen köpte min far en 2 års prenumeration på norton internet security 2008 som innebar att han fick logga in på en användare på deras hemsida och ladda ned X antal kopior av programmet. Då min prenumeration på samma program (som medföljde mitt moderkort) gick ut idag tänkte jag ladda ner en av de han hade köpt då han hade några kvar. Men när jag ska installera den så kommer det upp att det skedde något fel vid installationen och att datorn måste startas om. När jag startar om datorn går hela installationen om bara för att snart avbrytas av samma felmedelande igen. Det står inget om vad som har gått fel, bara att ett fel har skett.
Jag måste erkänna att jag var lite klantig när jag skulle installera den och glömde att avinstallera den gamla som redan fanns på datorn men det verkar som att den togs bort i installationen av den nya för jag kan inte hitta den på datorn.
Jag har även testat att ladda ner programmet en gång till men samma felmedelande kommer upp även med den.

Jag har windows XP Home men det borde inte vara något fel på själva datorn då jag har använt samma program på den tidigare. Kan även tillägga att vi har laddat ner programmet på samma sätt på andra datorer och det har funkat bra.
Vad är felet?

Tills jag har lyckats fixa så det funkar skulle jag vara tacksam över tipps på bra gratis antivirus program. Om det finns några såna.
Norton-Forum-Assist
Posts: 3
Joined: 2008-06-17 12:42:50

Re: Norton Internet security 2008

Post by Norton-Forum-Assist »

Hej foop,

Jag heter Daniel och jag jobbar för den externa Symantec forum-supporten.


Börja med att ta bort Norton med hjälp av borttagningsverktyget NRT. Så här gör du:
1. Ladda ner verktyget från http://www.symantec.com/nrt
2. Dubbelklicka på NRT-ikonen
3. Följ anvisningarna på skärmen. Det kan hända att datorn måste starta om en gång.
Därefter kan du prova att installera Norton igen.


Med vänliga hälsningar, Daniel
Norton Forum Assist Team
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Re: Norton Internet security 2008

Post by malici0us »

Skippa Norton och kör på Nod32 istället.
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
Post Reply