Nutidens FPS-onlinespel? Vad spelar ni?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Nutidens FPS-onlinespel? Vad spelar ni?

Post by benjamin »

Hej 64bittare,

Jag lanade med gamla vänner i helgen (trots supervädret) och fick lite mersmak på att gejma. Det som lockar mest är FPS-spel. Jag har spelat Call of Duty 4 (CoD4) och tycker det är riktigt snyggt och bra - men hur är det online? Sedan väntar jag på Battlefield 1943 som ska komma till hösten för PC. Något jag har missat? Jag är helt ointresserad av typ WoW då jag vill kunna spela 20 minuter någon dag och inget en annan dag. Ja, rollspel är borta över huvud taget när jag tänker på det.

Jag funderar även på att gå all in då jag har en P4 3.0 (2GB ram, 50/10-lina, etc) att sätta upp en dedicerad server vilket kan vara lite roligt.

Några tips? Vad spelar ni i dag? Vad är "stort" i dessa dagar?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Re: Nutidens FPS-onlinespel? Vad spelar ni?

Post by AshTray »

Både CoD4 och CoD World at War är ruskigt roliga att spela online. Spelar CoD4 varje dag faktiskt, och har väl gjort sedan jag köpte det för ett bra tag sen. Tröttnar aldrig :P
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Hunter
Posts: 835
Joined: 2006-05-01 13:04:19
Location: Västervik

Re: Nutidens FPS-onlinespel? Vad spelar ni?

Post by Hunter »

COD5 tycker jag är ok online, men inte COD4. En bana i COD4 är alla i en stor röra bland containrar, ungefär skjut blint och hoppas att du dödar nån fiende. Mycket frustrerande enligt mig. Det ska väl komma ytterligare en patch till COD5 med tre banor till (hoppas att det är till PC också), denna gång är det inte bara zombies utan Hell Hound (zombie hund?) och man sk kunna skapa fällor mot zombierna. Finns en filmsnutt på nätet http://www.gametrailers.com/video/exclu ... 0?type=flv . Mitt favoritspel är utan tvekan Left 4 Dead, mest uppdrag och överlevnad, spela som monster är inte så roligt tycker jag. Co-op är aldrig fel :), men det finns för många ego där ute som springer ifrån övriga gänget. Man måste hålla ihop om man ska överleva
AMD Vishera FX-8350@4.5GHz - Asus Crosshair V Formula-Z (AM3+) - Sapphire R9 290 4GB - 8GB G.Skill TridentX 2400MHz - Samsung 500GB - Samsung 1TB - Western Digital 1TB - Asus Xonar Essence STX - Bitfenix Ghost - BenQ XL2410T
Post Reply