Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Prozt
Posts: 25
Joined: 2009-07-13 18:26:02

Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Post by Prozt »

Hej.

Jag tänkte beställa Windows 7 från studenterbjudanden på CSN och det står att det är uppgraderingsversion.

Så nu undrar jag om det går att göra en ren installation från början (boota med skiva, formatera etc) med en uppgraderingsversion?

Har frågat min kusin och han säger att det går, och googlat lite på det och kollat microsoft hemsida men dem säger helt olika.

MVH

Prozt
User avatar
shadow244
Posts: 43
Joined: 2007-03-03 23:00:43
Location: Umeå

Re: Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Post by shadow244 »

Jag tror nog att du kan lita på vad som står på Microsoft sida. Jag tror att det inte går att göra en "ny" installation eftersom den heter ju oxå uppgradering, men jag kan ha fel. Och jag tycker personligen att du borde köpa ett "helt" windows 7 det kostar ju inte så mycket och jag tycker det är helt underbart.

Ps: Vad har du för OP nu? Ds
Prozt
Posts: 25
Joined: 2009-07-13 18:26:02

Re: Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Post by Prozt »

shadow244 wrote:Jag tror nog att du kan lita på vad som står på Microsoft sida. Jag tror att det inte går att göra en "ny" installation eftersom den heter ju oxå uppgradering, men jag kan ha fel. Och jag tycker personligen att du borde köpa ett "helt" windows 7 det kostar ju inte så mycket och jag tycker det är helt underbart.

Ps: Vad har du för OP nu? Ds
Genom CSN finns ju bara uppgraderingsversion, som student har jag inte så mycket cash över.

Jag har Windows XP nu.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Re: Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Post by Raspberry »

Ja, uppgraderingen från XP -> 7 är ju enorm, och så värd.
Om du behöver en NY install, så ska du nog spara eller så.
Kolla också att du har nog med RAM, 7 med 1 GB är inte så trevligt.
Win7 Ulti x64 | 22" Wide | E8400@3.0GHz | 4GB | HD4850 | Raptor 34GB; Spinpoint F3 1TB; My Book Essential 1TB; My Passport Essential 250 GB; Barracuda 750 GB
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Post by übermensch »

Vart studerar du? Flera skolor har tillgång till full win7 licens via MSDNAA, gratis för studenterna
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Re: Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Post by Spixx »

Testa att göra såhär: installera fyll inte i någon key utan kör testversion, när den installationen är klar installera uppgraderingen på ditt "nya" testsystem.

Fix och färdigt.
Prozt
Posts: 25
Joined: 2009-07-13 18:26:02

Re: Ren installation med en uppgraderingsversion (Win 7)

Post by Prozt »

übermensch wrote:Vart studerar du? Flera skolor har tillgång till full win7 licens via MSDNAA, gratis för studenterna
IT-drifttekniker, system management läser jag.
Raspberry wrote:Ja, uppgraderingen från XP -> 7 är ju enorm, och så värd.
Om du behöver en NY install, så ska du nog spara eller så.
Kolla också att du har nog med RAM, 7 med 1 GB är inte så trevligt.
Jadå har 4 gig, men mitt Win XP är bara på 32 bitar så det känns ju lite surt att inte kunna utnyttja fullt.
SpiXx^Orginalet wrote:Testa att göra såhär: installera fyll inte i någon key utan kör testversion, när den installationen är klar installera uppgraderingen på ditt "nya" testsystem.

Fix och färdigt.
Låter väldigt enkelt ju, får kanske testa det då :)
Post Reply