Windows 7, gaming lagg.

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
Prozt
Posts: 25
Joined: 2009-07-13 18:26:02

Windows 7, gaming lagg.

Post by Prozt »

Hej kärt folk.

Uppgraderade nyligen från Windows XP pro till Windows 7 pro 64, och märker att jag har små fryslagg när jag spelar, fryslagget är på 1 eller 2 sekunder bara, detta problemet hade jag inte innan i Windows XP. Har märkt att det fryslaggar mer när jag spelar FPS spel än när jag spelar MMORPG (spelar bara CoD:MW2 och WoW)

Kör alla grafik-inställningar i MW2 på max och max upplösning. Samma sak på WoW förutom Shadow Quality som är på lägsta. Märker fryslagget när jag kör arena i WoW men inte annars.

Har googlat lite på det och fick fram att det kunde vara "Windows Media Player Network Sharing Service" (wmpnetwk.exe) som spökade, men kollade aktivitetshanteraren och jag hade ingen process som hette så.

Har testat att formaterat hårddisken och har uppdaterat drivisar men det hjälpte inte. Har DirectX 11.

Någon som har stött på samma problem? Isåfall har ni löst det och hur?

Har följande i datorn:
AMD Phenom2 x4 940.
4 gig minnen
GTX 460
500 gig hårddisk.
User avatar
Spixx
Posts: 1613
Joined: 2004-03-20 16:47:34
Contact:

Re: Windows 7, gaming lagg.

Post by Spixx »

du kan ju alltid kolla med valfritt verktyg hur mycket ram/cpu du tuggar när du kör, se till att inte köra symantec osv kolla så att ditt minne/swap(page) inte nyttjas för mycket. höj gärna swap(page) från valfritt till 8000 8000 <- så att den allokerar allt med en gång.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Re: Windows 7, gaming lagg.

Post by lord_vasagos »

med tanke på att du har 4gb ram så går första tanken mot drivrutins hållet
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Post Reply