youtube buffrar videos segt i ff/explorer

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

youtube buffrar videos segt i ff/explorer

Post by lord_vasagos »

Hej har lite strul med att youtube buffrar videos segt som fan både i explorer och i firefox
det är lite som man skulle sitta på 0.5 mbit lina går ett tag stop buffering och sen håller det på så där
jag har 100/100 fiber och datorn i spec och kör jag i ubuntu funkar videos bra men inte i win
så tänkte fråga om någon har nån ide vad det kan vara som krånglar
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: youtube buffrar videos segt i ff/explorer

Post by Najze »

Är det specifikt för vissa videos eller verkligen alla? Vissa dagar och tidpunkter går det knappt kolla vissa youtube-videos. Enormt segt.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Re: youtube buffrar videos segt i ff/explorer

Post by xianze »

Jag har faktiskt precis samma problem som du beskriver, iaf på min win 7 burk med firefox, macen har jag inte prövat på men iphonen på samma lina går snabbt. Problemet finns oavsett tidpunkt på dygnet.
Min bredbandsoperatör är comhem och jag har 28 ner 12 upp.

Kan det vara någon nyuppdatering av ex. flash eller firefox som gör att fördröjningarna uppstår måhända?
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Re: youtube buffrar videos segt i ff/explorer

Post by lord_vasagos »

Najze wrote:Är det specifikt för vissa videos eller verkligen alla? Vissa dagar och tidpunkter går det knappt kolla vissa youtube-videos. Enormt segt.
det är dom flesta vidios som krånglar det är segt och bråkar och det är alla tider
ibland kan den ladda upp 1cm eller 2 av videon sen slutar den ladda tills man kommer dit och buffrar ett tag
så håller den på så
rebootar jag till ubuntu och firefox så funkar det hur bra som helst med samma videos

xianze wrote:Jag har faktiskt precis samma problem som du beskriver, iaf på min win 7 burk med firefox, macen har jag inte prövat på men iphonen på samma lina går snabbt. Problemet finns oavsett tidpunkt på dygnet.
Min bredbandsoperatör är comhem och jag har 28 ner 12 upp.

Kan det vara någon nyuppdatering av ex. flash eller firefox som gör att fördröjningarna uppstår måhända?
jag vet inte har inte tänkte på om det har updaterats heller men jag kör med win 7 och felet upstår i både ff och explorer så det kanske är nått med flash
jag ska försöka kolla upp det lite mer får se vad jag hittar på

enda jag hittat som hjälper lite är ett tillägg i ff som gör att man får lite mer inställnigar tänkte man kunde pilla runt och testa lite och kör jag 720/1080 inställnigar på vidiorna så verkar det funka lite bättre men buffrar mer än vanligt i.a.f
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Post Reply