Trubbel med uppspelning/inspelning...

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Trubbel med uppspelning/inspelning...

Post by walliski »

Köpte för en tid sedan ett USB-ljudkort. Detta gav mig betydligt bättre ljudkvalitet gentemot det inbyggda. Dock sakar detta ljudkort ingång för normal 3,5mm mikrofon, det har endast RCA ljudingång.

Min fråga är nu: Hur skall jag gå tillväga för att spela upp ljud från USB-ljudkortet, men använda det inbyggda för att banda in?
I mitt fall vill jag kunna spela Counter Strike Source, höra ljud i hörlurar i bra kvalitet, medan ja talar i mikrofonen. I Teamspeak (skype liknande), kunde jag välja varifrån jag vill ta in ljudet, men inte i CSS. CSS använder Windows default, vilket blir USB-kortet då det är ipluggat.
Här var det tomt...
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Re: Trubbel med uppspelning/inspelning...

Post by übermensch »

I kontrollpanelen kan du välja det inbyggda som default för mic. I win7/Vista vet jag att den kommer ihåg inställningarna även om du pluggar i/ur, i XP vet jag att det bökat lite ibland, men det går att välja även där.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Re: Trubbel med uppspelning/inspelning...

Post by walliski »

übermensch wrote:I kontrollpanelen kan du välja det inbyggda som default för mic. I win7/Vista vet jag att den kommer ihåg inställningarna även om du pluggar i/ur, i XP vet jag att det bökat lite ibland, men det går att välja även där.
Hoppsan, det var då lätt... Känner mig smått idiotstämplad nu... Tack för hjälpen :)
Här var det tomt...
Post Reply