Dela ut programmappen i Win XP?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Herr Thomas
Posts: 425
Joined: 2002-03-08 7:21:51
Location: Huvudstadens pärla; Bromma

Dela ut programmappen i Win XP?

Post by Herr Thomas »

Går det inte att dela ut programmappen i Windows XP? Den säger ifrån att mappen används av av operativsystemet och ej får delas ut. Går det att komma förbi detta på något sätt?
User avatar
R3c
Posts: 451
Joined: 2002-03-07 22:51:20
Location: Borås
Contact:

Post by R3c »

fixa en ftp server :)
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Re: Dela ut programmappen i Win XP?

Post by IcePic »

thomasb wrote:Går det inte att dela ut programmappen i Windows XP? Den säger ifrån att mappen används av av operativsystemet och ej får delas ut. Går det att komma förbi detta på något sätt?
Får man fråga varför?
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Re: Dela ut programmappen i Win XP?

Post by lyckegard »

IcePic wrote:
thomasb wrote:Går det inte att dela ut programmappen i Windows XP? Den säger ifrån att mappen används av av operativsystemet och ej får delas ut. Går det att komma förbi detta på något sätt?
Får man fråga varför?
kankse för att kopiera filer som ligger i programmappen på ett smidigt sätt. typ säkerhetskopiera sina hjältar i diablo 2 eller flytta små installationsprogram som man har lagt när av någon anledning.
User avatar
Herr Thomas
Posts: 425
Joined: 2002-03-08 7:21:51
Location: Huvudstadens pärla; Bromma

Post by Herr Thomas »

Exakt, för att kunna flytta filer som har hamnat där och detta oberoende av om det är av misstag eller ej.

Vad jag inte gillar är den missriktade omtanken om användarna. Att man inte får dela ut en viss mapp bara därför att man eventuellt skulle kunna råka förstöra någonting. Jag tycker nog att jag avgör detta bättre än Microsoft.
Post Reply