ComHem = Kan inte skicka e-post men ta emot?

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Sammy
Posts: 73
Joined: 2002-03-09 11:21:29
Location: Motala
Contact:

ComHem = Kan inte skicka e-post men ta emot?

Post by Sammy »

Sitter med ett stort problem som för mig förbaskat frustrerad!

Jag kan inte skicka mail (oavsett vilken mail-klient jag använder).

Det började med att jag blev avstängd pga abuse-missbruk (vilket jag nu ordnat med diverse brandväggar, virusprogram etc) och därefter fungerar det inte att skicka mail?

Jag har varit i kontakt med supporten på comhem utan att de kunnat hjälpa mig vilket jag tycker är otroligt irriterande så därför vädjar jag om hjälp här.

Jag har konfigurerat mitt konto precis som det ska vara (från telia.com till comhem.se) och testat slå av alla brandväggar och virusprogram utan resultat.


Felmeddelandet jag får lyder så här:

Microsoft Outlook:
Uppgiften
Mitt namn - Skickar och tar emot rapporterade felet (0x800CCC0F): Anslutningen till servern kopplades från. Kontakta serveradministratören eller Internet-leverantören (ISP) om problemet kvarstår.

Outlook Express:
Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'Mitt namn', Server: 'mail1.comhem.se', Protokoll: SMTP, Port: 25, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC0F


Jag misstänker att det har något med mitt ip-nummer att göra eftersom när jag konfigurerar kontot ifrån en annan dator (annan plats) så fungerar det.

Påtalade detta för comhem med supporten kan inte ge mig några svar överhuvud taget?

Tänkte om abuse-gruppen har glömt slå på funktionen så att jag kan skicka mail och de sade att de skulle kolla med dem men man hör ju inte ett dugg därifrån.

Snälla... någon som har några tips/förslag på vad jag ska göra?

Nu använder jag mig av webmail för att skicka brev men det är ju bara en tillfällig lösning.

Tacksam för alla svar jag kan få!
Epox 8KHA+ | AMD T-Bird 1200/266 | ALPHA 8045T/TITAN 80x25 | 350W Noise Control med PAPST | 512 DDR 266 Crucial | Gainward AGP GeForce2 Ti/500XP 64MB 4,0n | Plextor DVD-RW 708A | Samsung SyncMaster 19" 900SL+
User avatar
Pjuklarv
Posts: 358
Joined: 2003-06-14 20:39:58
Contact:

Post by Pjuklarv »

Du använder den adress och mailserveruppgifter du fått från comhem va?
Om du har en egen mailserver så kan de har gjort som för oss som har Bredbandsbolaget, spärrat port 25.
Detta innebär att det i princip inte går att skicka mail från en egen server.
Det går ju att ändra port men många (de flesta) använder ju port 25.
Dessutom blev ju BBB:s mailservrar bannade på internet för att ha skickat en massa spam mail.
Jag hade tex. problem att skicka mail till en @ericsson.com adress. Mailen kom inte fram.
Lite trökigt att inte kunna skicka mail till jobbet. Det är iof. löst nu.

Kan ju vara din brandvägg. Låter ju mer som om comhem "spärrat" dina utgående mail pga. din abuse avstängning.
Men om de kopplat in dig igen så borde du ju få utnyttja din rjänst fullt ut.
Se hemsida för att se min dator. Orkar inte skriva allt här.
Post Reply