C vs. C++

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Ancalagon
Posts: 550
Joined: 2002-03-08 14:16:41
Location: Stockholm

C vs. C++

Post by Ancalagon »

Tja!

Jag sitter här med lite lagom C erfarenhet och har svårt att motivera mig att lära mig C++ ...
Så jag undrar vad ni som redan kan båda har för tankar om dem.

Vilket föredrar ni och varför?

/Ancalagon
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

Jag föredrar C++ för att det i princip är som C men dessutom ger en möjligheten att programmera objektorienterat.
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
MartinDJ
Posts: 15
Joined: 2004-04-14 14:33:59
Location: Västerås
Contact:

Post by MartinDJ »

fattar inte att folk går på C# direkt.... läser det nu i skolan.... varför inte bra lära sej det nyaste ?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

MartinDJ wrote:fattar inte att folk går på C# direkt.... läser det nu i skolan.... varför inte bra lära sej det nyaste ?
Alla kodar inte för .net/windows.
hej.
User avatar
MartinDJ
Posts: 15
Joined: 2004-04-14 14:33:59
Location: Västerås
Contact:

Post by MartinDJ »

iof.... du har så rätt :)
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

MartinDJ wrote:iof.... du har så rätt :)
Och för att C# inte är nästa version av C (även om MS säkerligen valde det namnet för att ge intryck av det :)).
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
Post Reply