Flash i skolans dator?!

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Flash i skolans dator?!

Post by liger »

Tjaah..

Problemet gäller skolans dator, där jag väldigt gärna skulle vilja kolla på klipp från internet och så vidare, men problemet är att man inte har flash eller liknande program installerat för att kunna spela klipp. Vad ska jag göra? Finns det inga knep att undkomma detta problem? Om jag t.ex. installerar allt på mp3 eller liknade?

Tacksam för svar!!! Trevlig helg...
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Prata med administratören.
Om han/hon säger nej...så slå bort tanken att installera något på skolans datorer.
Jag vet inte vad du läser för ämnen men du kan ju alltid hitta på något som att det finns en mycket intressant Flashsida som är viktigt för dina fortsatta studier.
Lycka till!
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Mr Einstein wrote:Prata med administratören.
Om han/hon säger nej...så slå bort tanken att installera något på skolans datorer.
Jag vet inte vad du läser för ämnen men du kan ju alltid hitta på något som att det finns en mycket intressant Flashsida som är viktigt för dina fortsatta studier.
Lycka till!
Just det, det var vad jag tänkte göra.

Hm, finns det fortfarande inget annat sätt att installera flash på datorn? Det är inga dåliga saker man gör, utan kollar på klipp och tv-program direkt på raster och så vidare... ;)
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

IT-programmet! :P
Post Reply