Problem med min Asus adsl router wl600g.

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
forcevision
Posts: 418
Joined: 2007-06-17 11:21:44
Location: Göteborg

Problem med min Asus adsl router wl600g.

Post by forcevision »

Hejsan !

Jo det är så här att jag köpte mig en asus wl600g router och adsl i samma maskin. Dock när jag skulle konfigurera denna alltså adsl va det inte lika enkelt längre. Vej vad jag skall välja av dessa alternativ så hjälp mig gärna.
Den frågar följande:

VPI: [0-255] där står 0 från fabriksinställning.
VCI: [32-65535] där står 35 från fabriksinställning.

Service Category: ubr without pcr eller så kan man välja ubr with pcr, cbr, no realtime vbr, reamtime vbr. Vad av detta skall jag välja ?
Jag använder mig av telia som operatör. Jag valde vpi 8 och vci 35 som stod. Sedan ubr without pcr som det andra valet. sedan under Connection Type valde jag: MAC Encapsulation Routing (MER) men det finns också PPP over ATM (PPPoA), PPP over Ethernet (PPPoE), IP over ATM (IPoA), Bridging. Sedan finns det Encapsulation Mode där valde jag: llc/snap-bridgning men finns även vc/mux. sedan finns det något som heter Enable IGMP Multicast, and WAN Service där va det ibockat Enable WAN Service men finns även Enable IGMP Multicast men den va inte ibockad. Ja detta har jag lite problem med. Sedan problemmet med uppkopplingen är att jag har 1mbit ner men kommer bara upp i 164kbit. Så jag gissar kanske att det är något fel med mina inställningar. Någon som vet hur jag skall konfigurera detta rätt eller vad jag gör för fel?

Mvh Jonas
http://www.forcevision.se för företag och privatpersoner.
Post Reply