3G-internet = långsamma torrents. Ska det vara så? E de så?

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

3G-internet = långsamma torrents. Ska det vara så? E de så?

Post by Maqe2 »

Jag är relativt nöjd med mitt Telia 3G-bredband, förutom en detalj: Det går mirakulöst långsamt att tanka torrents.

Har jag _TUR_ så kommer den upp över 70kb/s i några sekunder på julafton, men i snitt så ligger det mellan 0,0-5kb/s. men väldigt ofta på 0.

Detta till trots att den givetvis helt lagliga torrent jag tankar har typ 5000 seeders.

Ska det vara så?
Eller finns det något skönt trick för att gå runt det?

När jag laddar från FTP eller HTTP kommer jag lätt upp i 300kb/s, så själva bandbredden finns ju...
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Prova att sänka det maximala antalet anslutningar i Torrent-programmet. Ett stort antal anslutningar kan överbelasta trådlöst i allmänhet och jag gissar att det gäller trådlöst bredband än mer. Kolla även upp hur snabbt det går att ladda upp och justera den gränsen till ett relativt lågt värde, så att det inte uppladdningen tar all utåtgående bandbredd.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
Post Reply