Internet bara lade ner!

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
User avatar
patrik åkerhage
Posts: 863
Joined: 2003-03-01 12:16:18
Location: Göteborg
Contact:

Internet bara lade ner!

Post by patrik åkerhage »

Häromveckan hade jag lite problem med mitt internet. Hade då en tekniker från Telia här. Efter att dragit ut alla sladdar så kom det igång igen.

Igår var jag inne på internet, anslöt automatiskt med min laptop till mitt zyxel-modem som datorn gör när den startar. Inga som helst problem. (trådlös anslutning)
Har en laptop och en stationär dator och började pilla lite med HomeGroup Settings. Jag kör windows 7 64bit på båda datorerna.
Dock fick jag inte HomeGroup att stämma, eller inte som jag trodde det skulle fungera, trodde man skulle kunna skicka filer mellan datorerna där emellan?

Iaf var jag tvungen att ställa in ett lösenord för HomeGroup, valde då samma på båda datorerna till det.
Sen på kvällen märkte jag att jag inte längre var uppkopplad på nätet och nu kan jag inte ansluta till mitt zyxel-modem.
Grejen är att den nu också frågar efter "Type The Network Security Key" Se bild!
img269.imageshack.us/i/networkk.jpg/

Grejen är att jag aldrig haft något lösenord för att ansluta till mitt internet, så vet ej fan varför det är så nu? Testade det lösenord jag ändå skrev in på HomeGroup, men det fungerar inte. Kanske inte alls är det som är problemet, men kan ju ha med saken att göra?

Alla lampor på mina modem/routers lyser som dem ska göra (eller iaf som de alltid har lyst)
Har testat göra troubleshooter, men den kan inte hitta något fel.

Vad kan jag göra? Hur kommer jag in på zyxelmodemets inställningar? (vilket ipnummer?)
Gjorde även en systemåterställning på laptopen utan resultat.
/ MoXX
Post Reply