har märkt att det är buggigt...

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

har märkt att det är buggigt...

Post by Boris »

1:a. ibland när man loggar in så överlappar "Annonsera? kontakta 64bits" bannern överst på sidan "64bits forum" bilden. den vita bannern täcker typ u och m på bilden "64bits forum"

2:a. vet ej om det är bugg men när man ska välja teckenstorlek då man skriver en tråd så är allting vitt och man ser endast alternativen i fliken då man e på onOver. (det jag menar är alternativen: Pytteliten, liten, normal, stor och enorm)

3:e. Glömde att ta printscreen men om det händer igen så ska jag göra det. Det var här i allmänt prat som det hände, alla ämnen var borta, de fanns där men alla rubriker till ämnena syntes inte. hoppas ni förstår vad jag menar
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

1. Detta kan bero på en av två saker, antingen är det din browser som buggar ur ibland, eller så blir html filen korrupt på vägen till din browser. Det sista gäller dock enbart om den här sidan använder layers, vilket jag inte kan svara på eftersom jag inte vet hur sådan htmlkod ser ut. fred kanske kan svara på det här? ;)

2. Det är en bugg som någon annan också har rapporterat. Ska se om jag kan fixa den med mina begränsade htmlkunskaper. ;)

3. Det låter konstigt, ta gärna en skärmdump nästa gång så man får se hur det såg ut. Förmodligen är det av någon av anledningarna i punkt 1.
hej.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Punkt 2 är fixad nu.
hej.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

LiNC wrote:1. Detta kan bero på en av två saker, antingen är det din browser som buggar ur ibland, eller så blir html filen korrupt på vägen till din browser. Det sista gäller dock enbart om den här sidan använder layers, vilket jag inte kan svara på eftersom jag inte vet hur sådan htmlkod ser ut. fred kanske kan svara på det här? ;)
Inga layers, bara tables överallt. Weird.
LiNC wrote:Punkt 2 är fixad nu.
Finfint.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

ok det kanske var nåt med min browser då, har upplevd detta ett flertal gånger, det är inget större problem det krävs bara att man laddar om sidan men ändå..

här är bilden: http://www.bonetweb.com/ugo/64bits.jpg
Stay OpenMinded: OMP design studio
Boris
Posts: 689
Joined: 2002-03-08 9:02:30
Location: Stockholm
Contact:

Post by Boris »

Boris wrote:ok det kanske var nåt med min browser då, har upplevd detta ett flertal gånger, det är inget större problem det krävs bara att man laddar om sidan men ändå..

här är bilden: http://www.bonetweb.com/ugo/64bits.jpg
sådär såg det ut men det fanns inge som helst rubriker. i denna dump är de bara flyttade långt ut till höger men den gången då jag upplevde detta så fanns det inga som helst rubriker/ämnen
Stay OpenMinded: OMP design studio
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Boris wrote:ok det kanske var nåt med min browser då, har upplevd detta ett flertal gånger, det är inget större problem det krävs bara att man laddar om sidan men ändå..

här är bilden: http://www.bonetweb.com/ugo/64bits.jpg
Det där (bilden) händer mig ibland också, men det är ju bara den vänstra kolumnen som har blivit för stor.

Jag antar att det är IE som buggar ur iaf.

Någon med en annan browser som har fått samma eller liknande bild?
hej.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

LiNC wrote:
Boris wrote:ok det kanske var nåt med min browser då, har upplevd detta ett flertal gånger, det är inget större problem det krävs bara att man laddar om sidan men ändå..

här är bilden: http://www.bonetweb.com/ugo/64bits.jpg
Det där (bilden) händer mig ibland också, men det är ju bara den vänstra kolumnen som har blivit för stor.

Jag antar att det är IE som buggar ur iaf.

Någon med en annan browser som har fått samma eller liknande bild?

jag kör med opera 6.01 och har inte märkt den missbildningen. har inte märktavden i ie 6.0.2600.000 hellr föt den delen.
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Den missbildningen fick jag i YaBB men inte här hitills :)
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Tror det är IE som leker med tabellerna. ;)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Jag har också sett det. Blir bra efter en uppdatering <F5>.
Antar att det är IE
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
Post Reply