Spärra gamla trådar?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag tror inte det.
Jag menar alltså en extra sida (i stil med den som kommer upp om man försöker att spamma), där det finns två rutor (som Skicka och Förhandsgranska), fast Nej-knappen är fetstilt.
Och gärna en fråga, som Ghlargh hade:
"Är du säker på att du vill fortsätta att skicka inlägget?"
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

vore det inte lättare och mer praktiskt att fixa så det inte går att skriva, när man ändå inte får? så slipper man slänga fram en massa varningsskyltar och annat i facet på stackars nykomlingar.

-Why make things so complicated?
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

spaceman75 wrote:vore det inte lättare och mer praktiskt att fixa så det inte går att skriva, när man ändå inte får? så slipper man slänga fram en massa varningsskyltar och annat i facet på stackars nykomlingar.

-Why make things so complicated?
Läs mina inlägg, det finns dels en del trådar där ute som admins har skapat och gett tillåtelse att bumpa, dels 2 hela forum där man måste bumpa.

Hellre varna än förbjuda.

Om problemet är att folk automatiskt klickar ja kan man ju bara vända på frågan: "vill du avbryta postningen?"

Men jag tror hellre på att börja varningen med "Det är generellt inte tillåtet att posta i trådar som är mer än 30 dagar gamla" och sen fortsätta med "undantag är trådar i forumen "kollumner" och "nyheter" samt trådar som har skapats av administratörer med särskild tillåtelse att posta även om tråden blivit mer än 30 dagar gammal"

går säkert att formulera bättre om man lägger lite tid på det.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

Ghlargh wrote:Läs mina inlägg, det finns dels en del trådar där ute som admins har skapat och gett tillåtelse att bumpa, dels 2 hela forum där man måste bumpa.
Jo fast när jag skrev "..när man ändå inte får" så menade jag just då när man inte får...
spaceman75 wrote:vore det inte lättare och mer praktiskt att fixa så det inte går att skriva, när man ändå inte får?
ang. de resterande trådarna där denna begränsning inte är önskvärd så ställer man bara in att autolåsningen inte ska inträffa för dessa.

Alltså om man kunde fixa dessa funktioner på nåt sätt..
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

spaceman75 wrote:ang. de resterande trådarna där denna begränsning inte är önskvärd så ställer man bara in att autolåsningen inte ska inträffa för dessa.

Alltså om man kunde fixa dessa funktioner på nåt sätt..
Men det är ju ett helvete att gå igenom hela arkivet efter trådar där admins har skrivit "denna tråd får bumpas" och variationer av det. det är ju inte en flagga på tråden utan bara ett skriftligt löfte att få bumpa.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Äääh, linc kan fixa allting. Förresten hade jag tänkt att varje gång man startar en ny tråd ska det komma upp en skylt som säger "Vill du skapa en ny tråd? Är det säkert? Det kan finnas gamla trådar med samma ämne, som inte är äldre än trettio dagar, eller som får bumpas, som du kan skriva i istället. Men om du fortfarande vill skriva den här nya tråden så trycker du på Nej här nere:

[JA] [NEJ]"

Sen så kan man göra som så att t.ex. de forumsdelar man FÅR skriva massor av samma trådar i/de som bara admin/mods skriver i INTE ska ha den skylten, eller så gör man en ny skylt, och....


Ärligt talat, det räcker nog med en skylt som Ghlargh säger, eller autolåsning/postaintehärflaggning av trådar över 30 dagar.
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

spaceman75 wrote:
Ghlargh wrote:Läs mina inlägg, det finns dels en del trådar där ute som admins har skapat och gett tillåtelse att bumpa, dels 2 hela forum där man måste bumpa.
Jo fast när jag skrev "..när man ändå inte får" så menade jag just då när man inte får...
spaceman75 wrote:vore det inte lättare och mer praktiskt att fixa så det inte går att skriva, när man ändå inte får?
ang. de resterande trådarna där denna begränsning inte är önskvärd så ställer man bara in att autolåsningen inte ska inträffa för dessa.

Alltså om man kunde fixa dessa funktioner på nåt sätt..
Ghlargh wrote:Men det är ju ett helvete att gå igenom hela arkivet efter trådar där admins har skrivit "denna tråd får bumpas" och variationer av det. det är ju inte en flagga på tråden utan bara ett skriftligt löfte att få bumpa.
asså man skriver ju inte i en tråd för att man får bumpa den eller hur?? Man skriver ju där för att den handlar om ett aktuellt ämne, problem eller någon nyhet etc, eller hur? Sen de trådar som man får bumpa hör ju till dom som fortfarande är aktuella men snälla ghlargh, och den det berör: Vem springer runt och letar efter trådar som man får bumpa nu då? eller sedan? eller någonsin? Gör man det så har man ju garanterat missat poängen med forum över huvudtaget, oavsett om det går eller inte! :[
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Popuprutor är förjävliga, fast det rättfärdigar sig nog i och med att bump är ännu värre.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

lyckegard wrote:Popuprutor är förjävliga, fast det rättfärdigar sig nog i och med att bump är ännu värre.
Normalt ska du ju inte se popuprutan dock, så det är nog inget man kommer störa sig på, jag menar hur ofta postar man i trådar där förra posten är mer än 30 dagar gammal?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply