Hjälp 64 med design/CMS

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Hjälp 64 med design/CMS

Post by Jonas Axman »

Tyvärr är jag en naturlig obegåvning när det gäller allt som liknar kodande, men för att förenkla livet och inte göra notepad++ och filezilla till huvudverktygen så som förr har jag installerat en CMS för 64. Dock med mina begränsade förmågor och en grund för 64 som härstammar från tidigt 2000 är de olika delarna ett hopkok av gammal kod, olika verktyg och en Axman som desperat gör fullösningar för att få till någon form av lösning.

Förstasidan är nu uppdaterad och managerad delvis via cms-verktyget och jag har möjligheten att lägga upp artiklar på ett betydligt enklare sätt. Dock känner jag att där tar min förmåga slut.

Därför söker jag någon som med tacksamhet som enda lön vill hjälpa mig. Men trösta dig med att det är samma lön som jag själv har (ingen), eller ja, högre faktiskt för jag går ju back.

Vad som önskas - en Webmaster! (det är ju lite retro så ja en webmaster)
  • Modernisera och integrera 64bits med en modern CMS. Just nu används Processwire. (inget krav, men jag gillade den mest av de jag testade. Vet inte varför men jag _avskyr_ Wordpress och designen den medför sig.
  • Flytta över filarkiv, nyheter, kalender i CMS-verktyget, fundera på vad för nya funktioner som kan passa
  • Inget krav på att flytta med gamla recensioner/artiklar, bara klappa om de gamla statiska sidorna så de fungerar som ett arkiv.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Hjälp 64 med design/CMS

Post by Jonas Axman »

Exempel är recensionenjag nu flyttat över:
https://www.64bits.se/rec/amiga-pc-mus/

Smutt att slippa göra som förr ;) Allt är inte perfekt dock, men sett till vad jag orkar med designmässigt får det duga.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Re: Hjälp 64 med design/CMS

Post by Jonas Axman »

Uppdaterat sidan så att nyhetssidan även går via CMS-verktyget då nyhetsscriptet innehöll säkerhetshål.

Engelska, icke fungerande kommentarer samt ful design om man klickar på skribentnamnet osv men det är så långt min frustration klarade av ikväll. Jag är inte gjord för saker som detta. :-X
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
Post Reply