alla trådar lästa?

Kommentera artiklar, ge förslag, kritisera eller rosa vårt arbete på 64bits.
Post Reply
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

alla trådar lästa?

Post by snigel »

Alla mina trådar visas som lästa, har försökt trycka F5 ett antal gånger. det har kommit nya trådar sen jag gick ut sist men inga lyser som olästa. skumt. beror det plötsliga felet på mig eller 64?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Kan ha blivit något fel i cookie-filen i ditt system.
Tyst dator: i5-3570K @ 4.1GHz, HR-02 Macho, Sapphire HD7950 boost, MSI Z77A-G45, Fractal Design Define R4 chassi, medföljande fläktar som insug och TY-140 som utblås, 2st SSD + 1st Seagate 4TB. Seasonic X-650.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Idag fungerar allt utmärkt iaf. =)
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

samma fel som snigel beskrev har nu kommit till mig. jag ahr testat logga ut och logga in även tagit bort de gamlla cokkisarna o.s.v och har färför kommit fram i att det måste vara nåt fel från er sida eller att det itne fungerar ordentligt med ie6.0 (har ju itne testat andra browsers)
jajaj skulle vara tacksam om någon på 64bits som har hans om den här delen kunde ge lite nformation vad som kan vara fel

ps: eller någon som vet om det är fel på ie
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Jag har alltid haft det här problemet.. så fort jag stänger webläsaren så blir alla trådar lästa. Har dock inte orkat försöka fixa.. så jag vet inte var felet ligger riktigt.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

tkh wrote:Jag har alltid haft det här problemet.. så fort jag stänger webläsaren så blir alla trådar lästa. Har dock inte orkat försöka fixa.. så jag vet inte var felet ligger riktigt.
det "skall" tyvärr vara så. stänger du forumet så är ditt besök "över" och allt markeras som läst. en irriterande svaghet i phpBB :(
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Nu använder jag inte IE6 själv, men jag har för mig att det har cookies avstängt som default.. du kanske skulle testa att rota lite ibland inställningarna?

Och det skulle vara rätt konstigt om det var fel på "vår" sida, eftersom det fungerar för alla andra förutom er. ;)

Edit: det är var riktat till pixter alltså.
hej.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

tkh wrote:Jag har alltid haft det här problemet.. så fort jag stänger webläsaren så blir alla trådar lästa. Har dock inte orkat försöka fixa.. så jag vet inte var felet ligger riktigt.
problemt är inte rikritg smam för mig utan det som hänbder är att låt oss säga att jag itne besökt 64bits på en vecak och det har skrivits otaliga trådar sen dess, men ibland (bara ibland) när jag går in på forumet(natuligtvis har jag autmatiskt inloggning) så lyser det itne gult på korsen som ska indikera att det kommit nya trådar sen jag avr här sist. dett aär ju antuligtvis jätte irriterande då jag tvingas att försöka komma ihåg vem so skirev in grejer sist och tänka fram vad som är nytt i de översta trådarna.
Men men har checkat runt massor och ändrat massor "Linc" så jag antar att det är IE6 eller så kan det ju hända att något med databasen (som jag antar sköter det här) har kanske strulat till sig för viss personer ibland . Nu är det senar kanske inte så troligt men ville bara informera för man vet ju aldrig.. Det jag reagera på är att jag avrit användere på 64bits i hmm ett år lr nåt sånt(tror jag) och det är endast under den senaste veckan som dett problem har uppstått. SÅ när jag såg att nsigel hade samma problem så täntke jag ju antuligtvis att det kanske hade något med 64bits databs lr liknande att göra.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Okej, det var bara en klocka som ringde när du nämde IE6. Tiden man senast var inloggad (senast man uppdaterade en sida) lagras i cookies, och jag antar att det är därför det krånglar med IE6, eftersom det har cookies avstängt som standard. T ex så fick DH sätta upp en FAQ om hur man slår på cookies i IE6 eftersom ingen med den browsern kunde beställa biljetter annars. :) Hittar den inte nu dock.
hej.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Axman wrote:
tkh wrote:Jag har alltid haft det här problemet.. så fort jag stänger webläsaren så blir alla trådar lästa. Har dock inte orkat försöka fixa.. så jag vet inte var felet ligger riktigt.
det "skall" tyvärr vara så. stänger du forumet så är ditt besök "över" och allt markeras som läst. en irriterande svaghet i phpBB :(
Vad surt... och det går inte att fixa på något magiskt sätt...? :-/

För det händer ofta att jag går in på forumet, men hinner bara kolla på ett av delforumen (ett delforum, flera delforum, de delforumen(a)?), då har jag ingen aning om vad som är nytt i de andra när jag sedan kommer tillbaka.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

tkh wrote:
Axman wrote:
tkh wrote:Jag har alltid haft det här problemet.. så fort jag stänger webläsaren så blir alla trådar lästa. Har dock inte orkat försöka fixa.. så jag vet inte var felet ligger riktigt.
det "skall" tyvärr vara så. stänger du forumet så är ditt besök "över" och allt markeras som läst. en irriterande svaghet i phpBB :(
Vad surt... och det går inte att fixa på något magiskt sätt...? :-/

För det händer ofta att jag går in på forumet, men hinner bara kolla på ett av delforumen (ett delforum, flera delforum, de delforumen(a)?), då har jag ingen aning om vad som är nytt i de andra när jag sedan kommer tillbaka.
men för mig är det ju annorlunda för det fungerar ju runt 90% av tiden men de övriga fungerar det ej.
varför 100% när 60% duger mer än väl?
Post Reply