Vad är det för fel på gamers?

LAN, Demoparty och allt som rör området.
tobad
Posts: 161
Joined: 2002-03-08 15:34:55
Location: Göteborg
Contact:

Post by tobad »

Hets mot folkgrupp?

Jag är själv en "damp-gäjemer" och det är klart man skriker lite då och då. Dock är det ofta väldigt överdrivet på lan när alla skriker hela tiden..

Men hur kul är det när alla sitter knäpptysta och knapprar på sina tangentbord...?

Jag vill ha lite liv runtomkring mig så man inte däckar in på småtimmarna.
"Om man blir som man umgås måste ju jag vara underbar!"
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

tobad wrote:Hets mot folkgrupp?

Jag är själv en "damp-gäjemer" och det är klart man skriker lite då och då. Dock är det ofta väldigt överdrivet på lan när alla skriker hela tiden..

Men hur kul är det när alla sitter knäpptysta och knapprar på sina tangentbord...?

Jag vill ha lite liv runtomkring mig så man inte däckar in på småtimmarna.
Jag föredrar musik i bakrunden som normal go LAN-musik istället för en massa skrikande gaymers. Man kan väl småtracka kompisen om man spelar något, men inte skrika rakt ut då man dör. Mycket roligare att håna den man spelar med/mot istället för att skrika.

Jag föredrar iaf att bli hånad istället för att då sämre hörsel. Eller är det bara jag?

Sedan... LAN för att endast spela... Fy fasen. Prata med folk är största anledningen till att jag åker på LAN. De första LAN jag åkte på med kompisar var att spela. Sedan åkte jag på lite större och då belastade jag nätverket. Efter det spelade jag lite till, men efter att jag blir slagen i alla spel så tröttnade jag på att spela i det stora hela och började belasta nätverk igen. Sedan jag fick internet så belastar jag min lina hemma och åker på LAN för att prata med de jag pratar med på Internet. Sedan kan det ju vara roligt att spela lite smått oseriöst eller anorlunda spel. Alltså INTE jäkla Counter-Strike där de flesta gaymers verkar spela.
ThE_rEd
Posts: 92
Joined: 2002-03-08 11:24:26
Location: Starrkärr
Contact:

Post by ThE_rEd »

Fluffy wrote: T.ex i BG-LAN som jag och några till anordnar ibland så spelar vi t.ex kortspelet uno, då med våra egna sjuka regler då man får 10 kort om man t.ex inte sagt uno eller om man lägger flera plus-kort så får man så många kort plus-korten ger totalt. Aja...
Vad är det inte de normala reglerna? ni har lurat mig. ;)
I alla fall, det som är jobbigt är folk som skriker och är allmänt störiga och det är inte bara gaymers som är störiga.
Jag har inte bredband som alla andra så jag belastar nätverket till max :).
Jag vill ha bredband, men men, livet är inte rättvist.
Leksaker
förr 1250
nu 3215
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

Ghlargh wrote:Jag gör skillnad på gamers och gaymers
Gamers är trevliga människor som spelar spel.
Gaymers är otrevliga jävlar som börjar gapa och skrika varje gång dom dör, om man står bakom dom och tittar, om det laggar, om nån tankar även fast det inte laggar, om någon rör på sig, om någon spelar musik, om någon klagar på att dom gapar......
då är jag en gamer :)

är väl en som spelar mest på lan men visst har det blivit så att man suttit ner och pratat och sånt.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

zinko wrote:Bah jag som gillar CS-fjårtizzzar? Nä lixom d e klart man blir arg när man dör lixom! Fattar ni inget eller vadå lixom?
hehe, är du så där fjortis dagligen bah, lixom eller? typ? :)
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Bump utan direkt anledning. *Låser*
Locked