besviken

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Gnuet wrote:
thimp wrote:Sådana krav ungdomen har nuförtiden ;)
Så sant som det är sagt. Giriga jävlar.
Bah! DU fick "bara" 600 spänn och ett ghei-armband av silver? Bortskämda unge :(

Jag fick mina betyg, kramade några kompisar och stack och åt med mina föräldrar på kinarestaurang (det kändes nästan lite krystat att ut å äta för att man har slutat nian).

Feh!
User avatar
Hyde
Posts: 428
Joined: 2002-09-16 8:28:48
Location: Kungälv
Contact:

Post by Hyde »

Jag åkte ut till Marstrand och krökade... mer kommer jag inte ihåg.. :P
A life in pain is a life in vain
User avatar
didde
Posts: 320
Joined: 2002-03-09 12:36:59
Location: Åtvidaberg

Post by didde »

lillis wrote:
Gnuet wrote:
thimp wrote:Sådana krav ungdomen har nuförtiden ;)

Precis när jag slutade nian då var det minsann hårt. Vi fick vårat betyg kramade om varandra och sedan stack man hem och hade sommarlov.
Inte mer med det lixom.

PS: Detta var förra året ;D

//didde
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

stealth wrote:Jag gick hem och mirkkade.
Samma här, inte fick jag några presenter inte.
User avatar
gr0g
Posts: 1027
Joined: 2002-07-11 22:30:53
Location: Kuben

Post by gr0g »

Jag fick: skräpbetyg, feber, sex stycken starköl, se the kristet utseende live (!), ett knogjärn i bakhuvudet, en förstörd tröja och skjuts hem. Om det inte vore för the kristet utseende´s spelning hade det nog varit en dålig avslutning.
om du läser det här är du ägd. you're in a laundry room.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Jag fick inte ett korvöre efter nian...
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
arre
Posts: 282
Joined: 2002-03-07 22:35:44
Location: Borås
Contact:

Post by arre »

fick betygen, sa fu till lite irriterande människor, gick hem och sov..

så det var väl en helt ok avslutning i nian
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Allvarligt, det var sju år sedan, tror ni verkligen att jag ska komma ihåg hur jag hade det? :P

Vi var tre kusiner som gick i samma klass, så vi slutade samtidigt, ändå vill jag inte minnas att vi firades speciellt mycket. Typ gemensam middag... kan inte komma ihåg någon present i alla fall.

Däremot har våran släkt alltid firat studenten. Släkten är relativt stor, så middagarna brukar innehålla 20-30 personer. Alla familjer ger i princip någon form av present till den/de som firas skall. Även här var det tre kusiner samma dag, så stor middag för släktingar med presenter och kramar.

Efter högstadiet börjar studierna bli allvarligare, inriktning mot högskola eller arbetsliv, däremot är det efter studenten ett stort kliv till nästa nivå. I alla fall som jag ser det. Med andra ord, enligt mig är studenten en stor anledning till firande - här börjar vuxenlivet på allvar.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
thr
Posts: 1242
Joined: 2002-06-26 22:55:24
Location: Skene
Contact:

Post by thr »

fredrik wrote:
stealth wrote:Jag gick hem och mirkkade.
Samma här, inte fick jag några presenter inte.
*Instämma*
Jag orkade inte ens gå på avslutningen först, men mor bokstavligen puttade mig ut genom dörren. Orkade inte säga hejdå till någon utom en av mina klassföreståndare, tog betyget, sket i tårtan och gick hem till mirkken.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

t3o wrote:fick iofs 600spänn och ett armband i massiv silver nu men iaf... samt smörgos tårta mm.
600:- för att sluta nian??? :o
Du klagar? HALLÅ!!!??

Häst och vagn? Vad är det egentligen för skola du går på?

När jag slutade nian fick jag bara en pik om att det var minsann snart dags att försörja familjen, bah.. ;)
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Har kanske en DHS03-biljett på G. Får den betald för att jag slutar nian. Åker jag inte dit så får jag något annat. Vi åt bl.a. en god buffé i Nordstan samma dag. Verkligen att rekomendera. Den bredvid McDonald's där man går ner en våning. Kommer inte ihåg namnet... ja ja.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

lither wrote:Har kanske en DHS03-biljett på G. Får den betald för att jag slutar nian. Åker jag inte dit så får jag något annat. Vi åt bl.a. en god buffé i Nordstan samma dag. Verkligen att rekomendera. Den bredvid McDonald's där man går ner en våning. Kommer inte ihåg namnet... ja ja.
Warehouse!

VÄLDIGT god buffé där. Det ligger ungefär vid utgången från Nordstan mot Brunnsparken. Bredvid en McDonalds, man går ner en våning så har dom stort utrymme där nere.

Det finns bl.a. pizza,pastasallad,nachos,cocktailfrukter,spaghetti,köttfärssås,hundra olika såser m.m m.m m.m.

Har för mig en buffé kostar 69 kronor (exkl. dricka) och en dricka 14-15 kronor eller så.

ÄT DÄR! :D
Kid Paul
Posts: 413
Joined: 2002-10-16 8:16:36
Location: GÖTEBORG

Post by Kid Paul »

Det ända jag kommer ihåg från när jag slutade nian var att jag fick åka med en kompis och hans farsa i en A-Ford från 1930 något. Det var grymt och komma in glidande i den. Satt i knatte luckan det var nog det bästa från den dagen.

Sen satt man i jumpasalen i 4 timmar och väntade på att skiten skulle ta slut sen var det hem till kusin och käka tårta sen gick vi och bada med polarna sen var den dagen slut.

Nian är då fan inget att fira men när man tar studenten kan det ju var lite kula att spexa lite på.
Det finns många gudar.
Men den största av dom alla är Google.
Google är den allsmäktiga och har aldrig fel.
Google ska dyrkas och bes till i tider av okunskap.
Om Google inte svarar så tillber man någon mindre Gud som t.ex IMDB
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

lillis wrote:
lither wrote:Har kanske en DHS03-biljett på G. Får den betald för att jag slutar nian. Åker jag inte dit så får jag något annat. Vi åt bl.a. en god buffé i Nordstan samma dag. Verkligen att rekomendera. Den bredvid McDonald's där man går ner en våning. Kommer inte ihåg namnet... ja ja.
Warehouse!

VÄLDIGT god buffé där. Det ligger ungefär vid utgången från Nordstan mot Brunnsparken. Bredvid en McDonalds, man går ner en våning så har dom stort utrymme där nere.

Det finns bl.a. pizza,pastasallad,nachos,cocktailfrukter,spaghetti,köttfärssås,hundra olika såser m.m m.m m.m.

Har för mig en buffé kostar 69 kronor (exkl. dricka) och en dricka 14-15 kronor eller så.

ÄT DÄR! :D
Ah, du har stenkoll lillis. ;)

Priset, maten, drickan. Allt var rätt. :]
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
peak
Posts: 1321
Joined: 2002-03-07 22:51:47
Location: Borås

Post by peak »

Min avslutning i nian var inte märkvärdig. Som vilken avslutning som helst på högstadiet. Till skillnad från att vi hade en fet klassfest. :D
Asus A8Ne, AMD 64 3200+@4000+, 1024Mb, Gainward Geforce 6600GT GS, Antec Sonata
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Avslutningen nian....de va kul tider...
Själva avslutningen va ingen grej, krama nåra kompisar, sucka över betygen å åkte hem å hämta krökat å festa loss...sluta me att man hamna hemma hos nån snygg brud...
Fan va kul de va ;)
g -> q (ser ni skillnaden?) ;)
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

När jag slutade nian samlades klassen o käkade tårta, pratade gamla minnen o kramades. Kan inte minnas att jag fick något märkvärdigt, förutom en kram av en som jag tyckte om :) Väl hemma var det väl som vilken dag som helst, tror tillochmed att jag spelade fotboll, tog en dusch och somnade tidigt.

Heh, fett ös!
Post Reply