Vad lyssnar ni på för Musik?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

det kan låta lite skummt, men hiphop och hårdrock, hör lixom inte ihop... gillar man hiphop har jag svårt att tro att man verkligen gillar hårdrock/metal... och får genast den bilden av personen i fråga, att han kanske lyssnat på dem 1 gång (givetvis mp3)...(första gången han hör el gitarr typ)... och sedan säger att han gillar dem, för att han märkte att det var 100 gånger hårdare än va fladdra_med_händerna_musik är.

ni får gärna klanka ner på metal etc om ni vill.. nu när jag drev lite med hiphopen.. så folk inte blir allt för sura på mig nu :)
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Jag håller med dig, men det är skillnad på kläder och musik. ;)
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Rammstein, Rob Halford, Moby, Sonic Mayhem, No Doubt, Hammerfall, Korn, Limp Bizkit, Fatboy Slim, LOK, Papa Roach, Guano Apes, Manu Chao, Daft Punk, Weird Al, Prodigy, Fear Factory, Antiloop, The Cardigans, Glenn Miller, Basement Jaxx, Hjalle och Heavy, Smurfarna, Slipknot, System Of A Down, Alien Ant Farm, Staind, Kylie Minogue, Alice Deejay, Machine Head, Aerosmith, Clawfinger, Tool, In Flames, Pantera, Blind Guardian och Stratovarius.

Typ sån musik.
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Hm, mest metal av olika slag, en del punk (d.v.s. Thåströms olika alster), lite klassiskt då och då, samt en del övrigt (Vreeswijk, Einstuerzende neubauten, oldfield, div. soundtracks, Era).

Inte hiphop och RnB. ;D
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Oki första inlägget i det nya forumet, förutom då det var i största möjliga beta-stadie :)

Själv lyssnar man på följande; (dance & techno-varning så alla ni som lyssnar på gangzta-shit och dylikt kan ta er därbak ;) )

1, Ministry Of Sound (gillar deras Chillout-Sessions)
2, Roger Sanchez
3, Alla "Trancemaster"-skivorna är grymma

Sedan gillar jag förstås lite Foo Fighters och Goo Goo Dolls för att lätt upp ;)

Tro det eller ej, men vissa låtar med Metallica går också ner.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Rohan
Posts: 134
Joined: 2002-03-08 10:09:35
Location: Tranås
Contact:

Post by Rohan »

fred: du får gärna ta det citatet!!

ser att många har ganska blandat... inte många som håller sig inom en genre iaf
Last edited by Rohan on 2002-03-08 22:35:30, edited 1 time in total.
iBook G4 800Mhz, 640MB RAM, 40 GB HDD
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

om du ser en kille, som går med långt svart hår, kängor, och helt svartklädd... va tror du han lyssnar på då? inte fan lyssnar han på hiphop i alla fall :)

tänk dig tvärtom istället.. en kille med för stora byxor och allt detdär, går och säger att han lyssnar på metal... jag hade i alla fall höjt ögonbrynen och undrat om han verkligen gillar den musik han säger sig gilla, eller om han bara säger så för att "impa"/höja sin "hårdhetsfaktor"....

(observera impa med "impa"..)

jag anser inte det vara "hårt" att lyssna på en viss musik... just därför jag blir konfunderad och smått irriterad, för det är också lite av en trend som går har jag märkt, klart och tydligt.

men igenlitgen, denna diskution leder ingen vart...det är som det är, tyvärr
"when will now be then?"
".......soon"
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Jag har sett många såna, men dem lyssnar mest för att det är hårt och tufft, och börjar bli väldigt inne. Jag lyssnar på In Flames och Dio som är en mycket varierad blandning... tycker jag iaf.

Dem som lyssnar på musik för att det är hårt är helt fel ute, man ska lyssna på den musik man uppskattar, vare sig det är hårt eller inte.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

siC wrote:får genast den bilden av personen i fråga, att han kanske lyssnat på dem 1 gång (givetvis mp3)...(första gången han hör el gitarr typ)... och sedan säger att han gillar dem, för att han märkte att det var 100 gånger hårdare än va fladdra_med_händerna_musik är.
lol @ fladdra_med_händerna_musik ;D
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

bupp2 wrote:Dem som lyssnar på musik för att det är hårt är helt fel ute, man ska lyssna på den musik man uppskattar, vare sig det är hårt eller inte.
ja precis, och sånt folk finns det, vilket gör att jag, mer eller mindre vill krypa ur mitt eget skinn ibland :) ...........................................


hoppas ingen här tog åt sig eller nått, var inte meningen att göra nån arg etc... bara skriver va jag tycker och det står jag för
"when will now be then?"
".......soon"
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

Jag lyssnar på Children Of Bodom, Cold, Dark Tranquillity, In Flames, Machine Head, Metallica, Nirvana, Offspring, Pantera, Sentenced, Slipknot, System Of A Down m.m...
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

siC wrote:visste att en sån fråga skulel komma upp :) igentligen borde jag itne svara nu... är lite snurrig i bollen, men jag ger det ett försök.


jag kallar inte folk, som går runt i till exempel skatearkläder, för hårdrockare, bara för att odm lyssnar på InFlames... låt mig förklara mer

vissa folk, märker man, när man läser sådnahär trådar (inte just på 64'bits, jag "anklagar" ingen här).. att dom till exempel lyssnar på techno osv.. och meningen efter säger dom "aa, även lite metal.. typ inflames", för att öka hårdhetsfaktorn hos sig själva, och meningen därefter, "även lite r&b"... eller va det nu heter.

åter igen, har INTE anklagat någon här... men jag ser det som väldigt störande. Det är inte "hårt" att lyssna på hårdrock för att man gillar ett något kommersiellt band som tex Hammerfall (lol).

Jag tog upp detta i ett annat forum, och alla >riktiga< hårdrockare höll med mig (som jag vet, lyssnar och går klädd samma som jag).


blev lite slöddrig förklaring, men det skiter jag i.

om nån tar åt sig här inne, det kan jag inte hjälpa.. men åter igen, jag syftar inte på nån här... med tanke på att jag inte vet hurdna ni är osv...

å vad rätt....å fyfan vad rätt...
none

Post by none »

siC wrote:visste att en sån fråga skulel komma upp :) igentligen borde jag itne svara nu... är lite snurrig i bollen, men jag ger det ett försök.


jag kallar inte folk, som går runt i till exempel skatearkläder, för hårdrockare, bara för att odm lyssnar på InFlames... låt mig förklara mer

vissa folk, märker man, när man läser sådnahär trådar (inte just på 64'bits, jag "anklagar" ingen här).. att dom till exempel lyssnar på techno osv.. och meningen efter säger dom "aa, även lite metal.. typ inflames", för att öka hårdhetsfaktorn hos sig själva, och meningen därefter, "även lite r&b"... eller va det nu heter.

åter igen, har INTE anklagat någon här... men jag ser det som väldigt störande. Det är inte "hårt" att lyssna på hårdrock för att man gillar ett något kommersiellt band som tex Hammerfall (lol).

Jag tog upp detta i ett annat forum, och alla >riktiga< hårdrockare höll med mig (som jag vet, lyssnar och går klädd samma som jag).


blev lite slöddrig förklaring, men det skiter jag i.

om nån tar åt sig här inne, det kan jag inte hjälpa.. men åter igen, jag syftar inte på nån här... med tanke på att jag inte vet hurdna ni är osv...
Förstår vad du menar.
Ett "äkta" fan av sin musik får gåshud av att höra den första tonen i den dära speiella låten som man redan har hört för 100:e gången idag :)

PS: alla band kommersiella :)
User avatar
Tha_Hool
Posts: 278
Joined: 2002-03-08 22:41:06
Location: Ersboda - Umeå
Contact:

Post by Tha_Hool »

Rock (klassisk, hård, hårdare och hårdast), drum and base, techno, trance, triphop och en hel del till.. Har bred och fubar musiksmak..

Eskefeurat äger med :) Sådeså..
...Gubbe....
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Förstår också vad de flesta här verkar hålla med om. :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

DJ Tiësto,Welle: Erdball, Gouryella, System F, S.P.O.C.K, William Orbit, Tenth Planet, Johan Gielen,Svenson , Sarah Brightman, Astral projection, Holymen.

klistrat från min lunarstorm ;)
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
Loudean
Posts: 19
Joined: 2002-03-09 0:31:54

Post by Loudean »

Hmm..lite musik var det ja..

Soundtrack of our lives
Union Carbide Productions
The Nomads
Posies
Nick Cave
Ed Harcourt
Ryan Adams
Nick Drake

Heather nova
Natalie merchant
Shelby Lynne
Mary Lou Lord...och en hel massa annan musik..detta är iaf det jag lyssnar på mest.
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

root wrote:DJ Tiësto,Welle: Erdball, Gouryella, System F, S.P.O.C.K, William Orbit, Tenth Planet, Johan Gielen,Svenson , Sarah Brightman, Astral projection, Holymen.

klistrat från min lunarstorm ;)
Dj Tiësto och Sarah Brightman ;) Likadan spridning på musiken som jag har... härligt!
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
yesman
Posts: 10
Joined: 2002-03-09 9:15:42
Location: Stockholm
Contact:

Post by yesman »

Kan rekommendera lounge serien och buddah bar, skönt att lyssna på, garanterat inget som spelas på radion :o)
Epox RDA+ Nforce2
2x256 RAM
AMD 2500+ MHz
ATI Radeon 9700
Sony 24" WS
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Jag lyssnar även på Blues förut men inte lika mycket nu.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
Calleth
Posts: 16
Joined: 2002-03-09 11:06:35

Post by Calleth »

Mest reggae och soul, men uppskattar egentligen all "samhällsmedveten" musik. Jag uppskattar musik som har ett syfte och budskap och som är uppriktig, som inte görs för pengar utan av kärlek till musiken.
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

glömde reggae har faktiskt sett pappa dee live. även di leva live men jag blev tvingad.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Lyssna: Kent - Kevlarsjäl
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
toob
Posts: 362
Joined: 2002-03-07 23:51:56
Location: Stockholm
Contact:

Post by toob »

lyssnar på kent, suede, Stereophonics, staind, POD, Papa roach, Imperiet, Ebba grön och lite clawfinger.. m.m
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Bra musik är ex. vis Frontline Assembly, Welle:Erdball, Suicide Commando, Prager Handgriff, Einstürzende Neubaten, Covenant, Apoptygma Berzerk, Edge of Sanity, Die Krupps, Chris Liberator, The Orb, Orbital, Shpongle, Brian Eno och en drös mer...

Har glömt massa bra grupper, men det är bäst att jag håller mig till favoriterna :)
In cars several processors are connected by a bus
Post Reply