lan i malmö?

LAN, Demoparty och allt som rör området.
Post Reply
corre
Posts: 659
Joined: 2002-03-08 10:49:39
Location: Kristianstad

lan i malmö?

Post by corre »

http://www.gamehalla.org/

är det någon som känner till det?

5400pers låter stort

känns inte rätt
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ramelan wrote:känns inte rätt
ramelan wrote:http://www.gamehalla.org
Nej.


Edit: 1 Gbit även här. Är ju faktiskt något även fast man inte alltid spelar massa spel. Det var något av de största prissummor jag sett i spelväg. (Counter-Strike = 45000 KR) :-/
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
acces
Posts: 130
Joined: 2003-01-12 19:21:19
Location: Göteborg
Contact:

Post by acces »

whonne-b DH frågetecken

har alldrig hört om det, som sagt GAMEhalla
Jag gillar glass...det är gott...och det är därför jag gillar det:p
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

acces wrote:whonne-b DH frågetecken

har alldrig hört om det, som sagt GAMEhalla
DH-summer wannabie?

Gamehallen låter inte intressant för min del för att det är ett LAN som är anpassat för gamers, håller i en stor CS-tunering där klaner ifrån andra LAN kommer dit till final eller vad det nu är. Sedan ligger det lite långt bort för min del, ungefär 25 mil för långt.

Jag åker på DH för en anledning, träffa folk. Gamehallen vet jag inte en enda person som skall åka på det, 100% gamer-LAN samt ligger lite långt bort.

Inget LAN för min del, men en del skåningar kommer nog åka på det.
corre
Posts: 659
Joined: 2002-03-08 10:49:39
Location: Kristianstad

Post by corre »

det är lite lustigt. jag pratade med några polare som spelar CS och Q3 mm aktivt. och dom har inte hört talas om det.

nä jag satsar på att hitta något lokalare lan instället
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Ca 5-6 mil för mig, men jag struntar nog också i det, tror att det kommer att bli som warp i lund. ;)
hej.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Blir inget av det:
Som många läst så kom det oerhört dåliga nyheter angående Gamehalla. Det som skulle bli ett av de ”större” LAN-evenemang har nu ställts in pga. att Bostream dragit sig ur. Eftersom det är så många frågor vid tillfället, om Gamehalla, så tog jag chansen att ta en kort intervju med M0J0, om Gamehallas framtid m.m.

Många har läst på flertalet siter, irc och på er hemsida om inställningen av lanet. Men kan du med egna ord beskriva vad som har hänt?
Bostream skyller på en anställd, att hon inte hade befogenheter att ge spons och att hon fick sparken. Så nu vill dem att vi ska betala för linan. Sen har folk inte betalat i rätt tid. Med andra ord, ingen lina och folk som inte betalt i rätt tid så blir det inget.

Hur påverkar inställningen av Gamehalla era andra sponsorer och er som skulle ha hand om det hela?
Vi har inte snackat med dem andra sponsorerna, men tydligt drar dem sig kanske ur, men de är med om vi visar oss igen. Vi kommer kanske stämma Bostream för den skada som de har orsakat oss.

Och till slut. Hur ser framtiden ut för Gamehalla? När har ni beräknat att Gamehalla ska rulla igång igen?
Ska ha ett möte för den delen och får tänka lite på den lilla framtiden.

För mer information, www.gamehalla.org
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Omöjliggör ett arrangemang utan Internetlina? Iofs, men endå?

Undra varför folk satsar på att försöka anordna ett enormt LAN bara sådär? Dreamhack har arbetat för att bli så enormt och vissa verkar tro att dom bara kan öppna portar för 5000 personer och tro att det skall bli fullt. Iofs så är ju gamers gamers så man vet ju aldrig. :) Varför inte satsa på ett lite mindre som t.ex 1000 pers?
User avatar
acces
Posts: 130
Joined: 2003-01-12 19:21:19
Location: Göteborg
Contact:

Post by acces »

Fluffy wrote:Omöjliggör ett arrangemang utan Internetlina? Iofs, men endå?

Undra varför folk satsar på att försöka anordna ett enormt LAN bara sådär? Dreamhack har arbetat för att bli så enormt och vissa verkar tro att dom bara kan öppna portar för 5000 personer och tro att det skall bli fullt. Iofs så är ju gamers gamers så man vet ju aldrig. :) Varför inte satsa på ett lite mindre som t.ex 1000 pers?
Håller med...eller kanske bara några hundra, jag undrar just om det fanns 5400 eller vad det nu var som visste om att det skulle vara gamehalla...
Jag gillar glass...det är gott...och det är därför jag gillar det:p
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Ny info från #Gamehalla:
#Gamehalla topic wrote:Topic: (Gamehalla blir av ändå fast ett annat datum och en ny lokal! Nytt Datum, Ny lokal, Nytt internet samma priser och kanske billigare entré / vi jobbar på det !! m.v.h gamehalla-crew /)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply