Knocking on heavens door-version med kvinnlig sångerska...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
KiLLeR0n
Posts: 181
Joined: 2002-06-28 19:30:04
Location: Linköping
Contact:

Knocking on heavens door-version med kvinnlig sångerska...

Post by KiLLeR0n »

Hörde för att tag sen en version av Knocking on heavens door med en kvinnlig sångerska. Nån som vet vad hon heter? Jag skulle vilja hitta låten...
FFL - En gänväg till framgång
Mitt livs ledtema! ;)
User avatar
real_Escobar
Posts: 594
Joined: 2002-08-15 4:46:15

Post by real_Escobar »

Hörde den också, orginalet är brutalt mycket bättre.
User avatar
KiLLeR0n
Posts: 181
Joined: 2002-06-28 19:30:04
Location: Linköping
Contact:

Post by KiLLeR0n »

nja...bob dylan kan ju inte sjunga så...
FFL - En gänväg till framgång
Mitt livs ledtema! ;)
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

Maria Mckee heter hon och den finns med på soundtracket till skitfilmen Days of Thunder
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Avril Lavirnge eller vad hon heter?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

KiLLeR0n wrote:nja...bob dylan kan ju inte sjunga så...
Du ligger nu överst på listan över-folk-som-inte-borde-få-leva-och-jag-skulle-ta-ett-år-i-fängelse-för-att-få-misshandla .. du kom förbi bfred och det är inte lätt!
User avatar
Viscum
Posts: 348
Joined: 2002-03-09 7:09:29
Location: Göteborg
Contact:

Post by Viscum »

J_Cokes wrote:Maria Mckee heter hon och den finns med på soundtracket till skitfilmen Days of Thunder
Maria Mckee - Show me heaven
antar jag du menar som låg med på soundtracket till skitfilmen Days of Thunder (filmens bioplansch är dock snygg)

Låten blev förövrigt större än filmen ;)
..::Jag är en människa av vanor, med ovanan att göra ovanliga saker::..
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

äschdå, het film :P har den här inspelad på vhs någonstans
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
User avatar
MadMan
Posts: 272
Joined: 2002-03-08 16:57:57
Location: Stora Gällivare
Contact:

Post by MadMan »

Tror faktiskt jag sitter på ett ex av soundtracket.

Nån som är intresserad? :)
badboy
Posts: 104
Joined: 2002-03-08 6:06:31

Post by badboy »

har du hört den nyligen så är det nog avril lavigne version ... mindre bra är den dock
när bob dylan sjunger den så låter det verkligen som att han är på väg till himmlen och allt är åt helvete. Den känslan har Avril helt tappat ... kanske svårt för en 18årig tjej att få det att låta så
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Uh, det är ju poopskejtartönten Avril som hädar så hårt, hennes cover är så satans dålig :(
iDon't care about your problems.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Måste hålla med de flesta av er om att Avrils version är dålig vilket egentligen är ett under då i regel ALLA (som jag hört dvs.) gör Dylans låtar bättre än han själv.

Själv tycker jag att Bob Dylan tillsammans med Beatles och Rolling Stones är de tre mest överskattade musikakterna denna värld någonsin skådat.

Visst har Beatles gjort en del bra, men det är inte dem framgångsrika låtarna som är dem bästa utan de som är mer inom den progressiva rocken. Vad gäller Dylan så har mannen skrivit några bra låtar, kanske ett tiotal, men han kan verkligen inte sjunga och därför tycker jag att de flesta som tolkar hans låtar gör det bättre och med mer inlevelse.

Sorry lillis.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
badboy
Posts: 104
Joined: 2002-03-08 6:06:31

Post by badboy »

egar, jag tycker beatles å bob dylan är världens mest underskattade artister. OK det beatles gjorde före 65 var ju inte mkt att hänga i julgranen men efter det ojoj ... helt fantiskt musik ... lennons texter kombinerat med mccartneys musik. Sen med dylan .. vilka texter så smarta å rappa sen detta skitsnack om att han inte kan sjunga?!?! han är ju en av dom artisterna som verkligen kan förmedla låten med sin röst sen att den är lite "rasligt" har ju inget med det att göra. Skulle man vilja ha en lite renare röst så har Bryan Ferry tolkat många av bob dylans låtar.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag håller med, Dylan är en utmärkt låtskrivare, men han gör sig bäst tyst. Jämför Rolling Stones 'Sympathy for the Devil' med Dylans. Eller varför inte 'Times are a changin' med Manfred Mann's Earth Band?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

eller jimi hendrix' version av all along the watchtower.. den är också bättre..
men han sjunger inte fult. jag tycker personligen hans röst är väääldigt karakteristisk och inte så "plain" som många andra kan vara. visst, han rasslar och tjuuter och har sig ibland. men jag njuter av varenda sekund.. att du(egar :P) sen tycker att han är överskattad, det kanske är sant, men för MIG är han bäst. :)



avril sux :(
GibIt
Posts: 348
Joined: 2002-03-08 22:46:04
Location: Svängsta
Contact:

Post by GibIt »

lillis wrote:avril sux :(
word
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lillis wrote:eller jimi hendrix' version av all along the watchtower.. den är också bättre..
men han sjunger inte fult. jag tycker personligen hans röst är väääldigt karakteristisk och inte så "plain" som många andra kan vara. visst, han rasslar och tjuuter och har sig ibland. men jag njuter av varenda sekund.. att du(egar :P) sen tycker att han är överskattad, det kanske är sant, men för MIG är han bäst. :)

avril sux :(
Jag vill klarlägga att jag inte har något problem med släpiga röster eller dylikt då jag tycker att Tom Waits är en av de främsta artisterna när det gäller känslosamma yttranden via musik. Bortsett från Bruce Dickinson, Geoff Tate, James LaBrie och Michael Kiske då förstås.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

egar wrote:Själv tycker jag att Bob Dylan tillsammans med Beatles och Rolling Stones är de tre mest överskattade musikakterna denna värld någonsin skådat.
Mega-word :)
iDon't care about your problems.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Gnuet wrote:
egar wrote:Själv tycker jag att Bob Dylan tillsammans med Beatles och Rolling Stones är de tre mest överskattade musikakterna denna värld någonsin skådat.
Mega-word :)
När jag tänker på det så är det verkigen sant. Iaf beatles och stones ;) Hehe. Nä men alltså, alla artisterma har gjort (iallafall nligt mig) några skitbra låtar som verkligen förtjänar en plats i "the hall of fame", men att sen varje album skulle vara superduperjättebra stämmer ju inte. Inte ens bob dylan. T.ex. var hans senaste, love and theft, en av de sämre jag hört. Men jag vet inte om det är det faktum att jag lyssnat på bob dylan i 15 år och fortfarande inte tröttnat på hans musik som gör att jag tycker om honom så mycket. Han är iallafall den främsta musikern som jag har skådat, i mina ögon :)
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

lillis wrote:
KiLLeR0n wrote:nja...bob dylan kan ju inte sjunga så...
Du ligger nu överst på listan över-folk-som-inte-borde-få-leva-och-jag-skulle-ta-ett-år-i-fängelse-för-att-få-misshandla .. du kom förbi bfred och det är inte lätt!
Bry dig inte Lillis. Du pratar med en människa som har mindre förstånd än en...öhm, jag vet faktiskt. Bob Dylan kan sjunga - punkt slut.

Edit: Rolling stones tycker jag är mkt bra - dock beatles vette faen 8)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dylan ar en skank. End of story.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Post Reply