"Dejta", saker att göra?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

"Dejta", saker att göra?

Post by lillis »

jaaa. vad kan man göra? det där "gå runt på stan och hänga"-stuket tenderar att bli lite tråkigt... så har ni några tips på vad man kan göra när man ska träffa någon?
det får inte vara:
bio
cafe
kolla på saker i affärer
bada

tack på förhand :]
Last edited by lillis on 2003-07-23 0:48:01, edited 1 time in total.
User avatar
BeeFCakE
Posts: 397
Joined: 2003-05-10 11:55:03
Location: Stockholm
Contact:

Post by BeeFCakE »

De flesta har ju någon plats som på något sätt är speciell för dem... Om det är någon som du verkligen är intresserad av kan det vara en ganska soft grej att ta med den personen dit och sedan berätta varför platsen är speciell för dig... Det behöver ju inte vara så jättepretentiöst, man kan få det att verka lite som en tillfällighet...men, det är ju alltid positivt att dela med sig av något personligt... Det brukar iaf bli lite intresserantare än det vanliga gå på stan, se en rulle, ta en fika-jamset... :)

Jag är för övrigt sämst på att dejta på det vanliga sättet, jag tycker nämligen att det är skittråkigt och har därför svårt att låtsas tycka att det är intressant att prata om vädret, osv...
Har återupptäckt den vackra världen som är 8-bits gaming!
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

BeeFCakE wrote:Jag är för övrigt sämst på att dejta på det vanliga sättet, jag tycker nämligen att det är skittråkigt och har därför svårt att låtsas tycka att det är intressant att prata om vädret, osv...
jag är lite sån också.. tror jag iaf...

tack för tipsen
User avatar
MadMan
Posts: 272
Joined: 2002-03-08 16:57:57
Location: Stora Gällivare
Contact:

Post by MadMan »

Klättra - Brukar finnas klubb / förening där det går att hyra utrustning i princip varje lite större stad. Och nu är det inomhus (vägg) jsom gäller, inte utomhus. Tokroligt!

Åk bort - (Kanske inte ett alternativ på första träffen) Hoppa i bilen och åk till nån sommarstuga i närheten, smiska ihop lite gott käk & dela senare på en vinare i solnedgången på nån brygga.

Stranden - Cykla ner till nån härlig strand för lite sol, bad, glass & badbollskastande :)

FreesbeeGolf - Roligt (låt henne vinna). Avsluta med en fika, eller picknick i det gröna.

Konsert / Spelning - Bor man i Sthlm eller GBG så är det hyfsat enkelt att överraska med ett par biljetter till någon spelning med hennes favoritband.

Nöjesfält - (Liseberg? / Grönan?) Alltid uppskattat & roligt.

Cirkus - Färre än man tror som varit på cirkus. Akta sig bara så det inte är någon djurrättsaktivist du går ut med.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

MadMan wrote:Klättra - Brukar finnas klubb / förening där det går att hyra utrustning i princip varje lite större stad. Och nu är det inomhus (vägg) jsom gäller, inte utomhus. Tokroligt!

Åk bort - (Kanske inte ett alternativ på första träffen) Hoppa i bilen och åk till nån sommarstuga i närheten, smiska ihop lite gott käk & dela senare på en vinare i solnedgången på nån brygga.

Stranden - Cykla ner till nån härlig strand för lite sol, bad, glass & badbollskastande :)

FreesbeeGolf - Roligt (låt henne vinna). Avsluta med en fika, eller picknick i det gröna.

Konsert / Spelning - Bor man i Sthlm eller GBG så är det hyfsat enkelt att överraska med ett par biljetter till någon spelning med hennes favoritband.

Nöjesfält - (Liseberg? / Grönan?) Alltid uppskattat & roligt.

Cirkus - Färre än man tror som varit på cirkus. Akta sig bara så det inte är någon djurrättsaktivist du går ut med.
Klättra är nog lite sent påtänkt, har inte körtkort, har redan badat flera gånger, inga spelningar å det närmsta, liseberg är vi båda trötta på, inga cirkusar just nnu, dessutom är hon nog rätt så.. djurrätts-aktiv. ähm.. :P så frisbeegolf återstår.. hmm.. :P ..... fast jag kom på att hon hatar sport mer än mig så det är nog uteslutet. :P
User avatar
MadMan
Posts: 272
Joined: 2002-03-08 16:57:57
Location: Stora Gällivare
Contact:

Post by MadMan »

Hmm...då var det värre :)

Men Rix FM festivalen på fredag kanske kan vara nåt.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Eftersom du förmodligen bor hemma så se till att bli av med familjen om det är möjligt, bjud hem tjejen, gör fint med levande ljus mm, laga någon väldigt god middag...och sedan avnjut och mys med henne. Fixa någon bra film som ni sedan kan mysa till?

ja...något sånt borde ju funka..
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Ge ett avslappnat och inte så seriöst (alltså till att ni ska dejta, utom träffas som vänner) och sen bjud hem henne - städa, hyr en myspys film som du _vet_ är bra och sen bara var helt underbar. Klä dig snyggt, dock känn in att du inte ska ut utan bara vara vardagssnygg.

Lycka till =)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

zinko wrote:Ge ett avslappnat och inte så seriöst (alltså till att ni ska dejta, utom träffas som vänner) och sen bjud hem henne - städa, hyr en myspys film som du _vet_ är bra och sen bara var helt underbar. Klä dig snyggt, dock känn in att du inte ska ut utan bara vara vardagssnygg.

Lycka till =)
jag klär aldrig upp mig för någonting ,tar det som ligger framme, precis som hon, det är det jag tycker så mycket om henne, hon är casuall och inte tillgjord på något sätt alls. jag blir mest förolämpad av folk som tror att det går att klä sig fint för att imponera - men det är ju bara jag...

vi har träffats minst 10 gånger förut osv.. pratar alltid över internet, så vi känner ju varandra väldigt bra. men vi har gjort så mycket "vanligt" så jag ville göra nått speciellt med henne. fin middag låter ju bra men det passar kanske inte precis nu... nått lite roligt, lattjo liksom ;)
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

gå och spela paintball. måste ju var en roligt grej på en dejt.. jag hade tyckte de tvar svin kul om jag hade blivit bjuden på en dejt som innehöll paintball i schemat.. .
allvar hade nog varit rätt skoj.. tänkte man måste slå till med nåt udda... men kan nog vara skoj...
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

har funderat på laserdome men det är "(#&!"(/# dyrt.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Det här gillades dock tydligen inte...
[00:07] <lillis> jag ska träffa en tjej imorgon, vi har gjort allt det vanliga, gått på bio, kollat på skivor, bara softat i parker, vart hemma hos varandra, badat osv
[00:07] <lillis> men jag vill göra nått lite orginellt och innovativt med henne imorgon
[00:07] <lillis> nått tips?
[00:07] <gnusak> ha sex?
[00:07] <lillis> ehm
[00:07] <ramza> haha
[00:07] <ramza> gnusak: WORD!
[00:07] <ramza> fan va hett
iDon't care about your problems.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Gnuet wrote:Det här gillades dock tydligen inte...
[00:07] <lillis> jag ska träffa en tjej imorgon, vi har gjort allt det vanliga, gått på bio, kollat på skivor, bara softat i parker, vart hemma hos varandra, badat osv
[00:07] <lillis> men jag vill göra nått lite orginellt och innovativt med henne imorgon
[00:07] <lillis> nått tips?
[00:07] <gnusak> ha sex?
[00:07] <lillis> ehm
[00:07] <ramza> haha
[00:07] <ramza> gnusak: WORD!
[00:07] <ramza> fan va hett
hade jag inte haft nog med självdistans hade jag skrivit:

"väx upp ::)"
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Men Gnuet har ju rätt - avslappnat sex (då menar jag att det inte blir "första gången"-sex) är ju kul, härligt och ja, mysigt.

Sen Lillis, imponera? Jag menar mera att det är trevligt att vara fint klädd, men visst spelar det noll roll för er hur ni klär er så kan jag ta tillbaka det =)

Ta en jätte lång promenad, sen se på värsta mysiga filmen och sen sov ihop...kan det bli mysigare?
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Här kommer råd från en människa som aldrig dejtat i hela sitt liv. :)

Något utöver det vanliga, som du påpekade på IRC. Brukar hon gå på mysiga kvällspromenader?

En perfekt kväll iaf vad jag tycker.

Du fixar ihop en mysig picknick, gärna med en rutig filt, och massor av god mat och dricka. gör det gärna när det börjar mörkna, eller iaf, någorlunda. Sitt där och prata i evigheter om allt och alla. Sen när ni är klara, går ni en lång promenad, för att senare komma hem till sängs, och ENDAST sova ihop. Att ha sex på första dejten känns sådär, eftersom hon, av vad jag fått för intryck, skulle aldrig göra det. Men det höjer spänningarna tills det händer :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

du kan ju börja med att ställa en barnslig röst o fråga "får ja pussa dig?". Sen ger du henne en bra smaskig kyss.
Sen vet hon vad dina avsikter är, om du nu bjuder hem henne eller nåt sånt...

ahh... om du behöver filmtips så finns vi här för tipsgivning ;)
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
User avatar
Kimball
Posts: 274
Joined: 2002-10-14 22:49:22
Location: Oskarshamn
Contact:

Post by Kimball »

En lång promenad (som skrivits förrut), MEN, gå in till parken eller liknande ställe, där du i förväg gömt en picknick korg som du överraskar henne med. Om hon uppskattar spontanitet vill säga. :)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

*harkel*
det här är inte nån första-dejten-dejt. det är typ.. minst tionde :P vi pussas och sånt, håller i handen, kramas etc. vi har gjort typ allt ni har beskrivit.. förutom en picknick men det har vi i PRINCIP gjort. fast utan mat :P
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

lillis wrote:*harkel*
det här är inte nån första-dejten-dejt. det är typ.. minst tionde :P vi pussas och sånt, håller i handen, kramas etc. vi har gjort typ allt ni har beskrivit.. förutom en picknick men det har vi i PRINCIP gjort. fast utan mat :P
Finns det någon anledning till att varje dejt måste innehålla ngn ny ingrediens? Isåfall så har man nog väl höga ambitioner.. :) Efter 10 träffar, så skulle nog jag iaf försöka glida ned under lakanen, väl där så finns det en hel del man kan hitta på.. ;)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
none

Re: "Dejta", saker att göra?

Post by none »

lillis wrote:jaaa. vad kan man göra? det där "gå runt på stan och hänga"-stuket tenderar att bli lite tråkigt... så har ni några tips på vad man kan göra när man ska träffa någon?
det får inte vara:
bio
cafe
kolla på saker i affärer
bada

tack på förhand :]
Någon mysig lite kvarterskrog kanske?
Det brukar vara uppskattat om det är rätt sorts tjej till det. Nu menar jag inte att du ska sitta där och dricka dig full, men en bit mat och något gott att dricka brukar underlätta vid sociala sammankomster med det motsatta könet.
Det blir en mer avspänt då.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: "Dejta", saker att göra?

Post by egar »

zeux wrote:Någon mysig lite kvarterskrog kanske?
Det brukar vara uppskattat om det är rätt sorts tjej till det. Nu menar jag inte att du ska sitta där och dricka dig full, men en bit mat och något gott att dricka brukar underlätta vid sociala sammankomster med det motsatta könet.
Det blir en mer avspänt då.
Jag tror inte att lillis har åldern inne än.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
jfolin
Posts: 401
Joined: 2002-10-30 21:42:22
Location: Lund
Contact:

Post by jfolin »

om man är lagd åt det hållet, kan man åka iväg och tälta en natt. bara för att få vara tillsammans och inte ha några andra i närheten. vet inte riktigt vilka transportmöjligheter ni har, eller tillgång till natur. men det är mysigt. och romantiskt.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

ni kommer alla med bra förslag men jag är redan funderat över och övervägt de flesta. tälta har vi pratat om och det blir nog av senare, att krypa ner under lakanen känns inte så speciellt aktuellt, vi är båda ~15 och är oskulder så det är nog inte nått såntdär som bara "händer" .ähm.. :P

kvarterskrog kanske inte heller är ett så bra alternativ, dock kan man ju alltid äta middag.. :)
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

lillis wrote: vi är båda ~15 och är oskulder så det är nog inte nått såntdär som bara "händer" .ähm.. :P
ehh... jo, det är sånt som bara "händer".. ;D

Jag skulle gå för mysfilmen (eller skräckfilm) hångla, hångla lite till.. o hoppas på att sängen inte gnisslar.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
busus
Posts: 99
Joined: 2003-05-05 21:45:18
Location: lerum (världsmetropolen)

Post by busus »

åk till havet och bada! överlägset bäst. fast lillis är ju en badkruka :P

men ta skärgårdsbåten till styrsö eller nåt. jättemysigt.
Post Reply