Hjälp! skolan spärrat bärbara med fortres

Avdelningen för programmering, nätverk samt alternativa OS.
Post Reply
ACreature
Posts: 46
Joined: 2002-03-28 18:39:26

Hjälp! skolan spärrat bärbara med fortres

Post by ACreature »

hej har ett problem fick min bärbara dator tillslut men nu är det så att dom spärrat allt så man kan knappt ens spara text filer. undrar om någon vet hur man får tag på lösenordet till Fortres 101 (fortres.exe heter filen man startar det med.) så vet ni något sätt att få tag på lösenordet? för nu kan man inte installera eller lägga in saker eller man kan gå runt ltie svagt men inga exe filer typ.. men ge mig det ni hittar!

MvH en besviken elev. :(
Epic_p1
Posts: 317
Joined: 2003-09-14 11:44:24

Post by Epic_p1 »

Hur länga skall du ha laptopen?
Formatera om den och instalera allting själv.. ?
#mac.se @ EFnet
ACreature
Posts: 46
Joined: 2002-03-28 18:39:26

Post by ACreature »

jag vet inte för att allt inte funkar kanske dom skall dras in igen vet inte fick den idag. och det går inte att formatera om för då försvinner programen vi behöver. o licenser
Epic_p1
Posts: 317
Joined: 2003-09-14 11:44:24

Post by Epic_p1 »

MEn, ifallatt skolan vill att du skall använda den till skolarbete så måste du ju få fixa så att du trivs med den ? Be dom om licenserna. annars kan du lika gjärna ge tillbaks datorn ?
#mac.se @ EFnet
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Epic_p1 wrote:MEn, ifallatt skolan vill att du skall använda den till skolarbete så måste du ju få fixa så att du trivs med den ? Be dom om licenserna. annars kan du lika gjärna ge tillbaks datorn ?
Länge leve din skola. Det är en skoldator för skolarbete. Rätt åt er.
iDon't care about your problems.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Gnuet wrote:
Epic_p1 wrote:MEn, ifallatt skolan vill att du skall använda den till skolarbete så måste du ju få fixa så att du trivs med den ? Be dom om licenserna. annars kan du lika gjärna ge tillbaks datorn ?
Länge leve din skola. Det är en skoldator för skolarbete. Rätt åt er.
Jag är inne på samma spår, har administratörerna spärrat något finns det ofta en anledning eller två till detta. Datorn ska inte användas till Cunt-Strike, pr0n etc...
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
pro-zeed
Posts: 288
Joined: 2002-06-16 16:46:19
Location: Landskrona
Contact:

Post by pro-zeed »

Nicke. wrote:
Gnuet wrote:
Epic_p1 wrote:MEn, ifallatt skolan vill att du skall använda den till skolarbete så måste du ju få fixa så att du trivs med den ? Be dom om licenserna. annars kan du lika gjärna ge tillbaks datorn ?
Länge leve din skola. Det är en skoldator för skolarbete. Rätt åt er.
Jag är inne på samma spår, har administratörerna spärrat något finns det ofta en anledning eller två till detta. Datorn ska inte användas till Cunt-Strike, pr0n etc...
Snacka... bara för att det är meningen att den ska användas till skolarbete betyder inte att den måste användas till det 100% av tiden...
tror du jag jobbar 100% av tiden jag befinner på min arbetsplats?
Man kanske behöver lite pr0n o waersch för att stimulera hjärnan så att man kan arbeta bättre...
"Tänk på vad du säger så att du inte säger vad du tänker..."
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Hehe... Minns när jag spärrade lunarstorm.se i ett par datasalar vars routrar jag har access till... Fan vilket liv det blev, men inte mer än rätt.. :)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

På mitt jobb (en gynmasieskola) har vi spärrat lunar å lite sånt där annat skräp mellan kl 8-15...iomed att det var näst intill det enda eleverna gjorde hela tiden i skolan...iofs är det väl inte upp till oss att fixa det egenteligen...är väl eg. lärarens ansvar att göra så att sin undervisning blir så intressant och spännande som möjligt...
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

pro-zeed wrote:Snacka... bara för att det är meningen att den ska användas till skolarbete betyder inte att den måste användas till det 100% av tiden...
tror du jag jobbar 100% av tiden jag befinner på min arbetsplats?
Man kanske behöver lite pr0n o waersch för att stimulera hjärnan så att man kan arbeta bättre...
Du kanske jobbar hela tiden, mer troligen inte, det har inte med saken att göra. Det är administratörens ansvar att ha hand om IT-miljön och vill han begränsa onödigheter så har han full rätt till det och borde dessutom göra det. "Ni" på ditt jobb kanske inte är så begränsade eftersom ni kan ta ansvar, skolelever har för vana att skita fullständigt i läraren och pyssla med annat.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

Fel att spärra tycker jag. Upp till en själv - lika bra att lära sig ha diceplin på en gång.

Jag skulle trotsat dem. Jag har själv en egen bärbar i skolan - sjukt skönt när man antecknar å så :)
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

elvenman wrote:På mitt jobb (en gynmasieskola) har vi spärrat lunar å lite sånt där annat skräp mellan kl 8-15...iomed att det var näst intill det enda eleverna gjorde hela tiden i skolan...iofs är det väl inte upp till oss att fixa det egenteligen...är väl eg. lärarens ansvar att göra så att sin undervisning blir så intressant och spännande som möjligt...
Fan vad rätt att spärra luderstorm! ;D
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Post Reply