Fyllekörning på tv3 ikvälll...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

Trafikmagasinet på SVT gjorde ett likadant reportage för en herrans massa år sedan. TV3 är lika efter som vanligt.
User avatar
nva
Hedersbit
Posts: 2517
Joined: 2002-03-07 23:34:21
Location: Skåneland
Contact:

Post by nva »

SBeaver wrote:Eller så är det bara så att du är en sosse som gillar förbud och översitteri och njuter av att få begränsad handlingsfrihet.
Hur vill du ha lagen då? Att det är ok att köra full om man inte har ihjäl/skadar någon? Skulle vara rätt intressant att se dig formulera det...
The three most dangerous things in the world are a programmer with a soldering iron, a hardware type with a program patch and a user with an idea.

In theory, there is no difference between theory and practice. But, in practice, there is.
User avatar
SBeaver
Posts: 266
Joined: 2002-03-07 23:32:13

Post by SBeaver »

enkelt, du får göra vad du vill så länge du inte skadar andra som inte förtjänar det
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

SBeaver wrote:enkelt, du får göra vad du vill så länge du inte skadar andra som inte förtjänar det

haha du är ett ända stort lol :P haha, sorry men du är de största barnungen jag har sett på länge i forumet. vilket mörker...

slut upp med dessa dumma kommentarer, du vet lika väl som alla andra här att de funkar inte så, du tror alla har de omdömet att kunna bestämma själva om dom är körklara? ne du, alkohol ska aldrig, ALDRIG blandas med bilkörning, en folköl kanske vissa klarar, men sen börjar sinnena att påverkas på ett eller annat sätt utan att du själv är medveten om de. du kan tycka att du är nykter men sen har din reaktions förmåga försämrats och andra sinnen blivit sämre..
S1mon
Posts: 3
Joined: 2003-10-09 20:37:40
Contact:

Post by S1mon »

Hmmm... tror nog att en del kanske tänker till efter att ha sett programmet... och tänker att dom minsann aldrig ska köra efter dom druckit.... Men när dom väl tagit nån öl eller 5 så försvinner det förnuftiga hos dom... och då kommer dom kanske ändå ta bilen hem iaf :[ ...

BTW.. mitt första inlägg på 64bits :)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

S1mon wrote:Hmmm... tror nog att en del kanske tänker till efter att ha sett programmet... och tänker att dom minsann aldrig ska köra efter dom druckit.... Men när dom väl tagit nån öl eller 5 så försvinner det förnuftiga hos dom... och då kommer dom kanske ändå ta bilen hem iaf :[ ...

BTW.. mitt första inlägg på 64bits :)
Håller med, det är inte alltid lika lätt att vara förnuftig när man är dragen (kan jag tänka mig).

Välkommen! :-*
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

S1mon wrote:Hmmm... tror nog att en del kanske tänker till efter att ha sett programmet... och tänker att dom minsann aldrig ska köra efter dom druckit.... Men när dom väl tagit nån öl eller 5 så försvinner det förnuftiga hos dom... och då kommer dom kanske ändå ta bilen hem iaf :[ ...

BTW.. mitt första inlägg på 64bits :)
men då löser man problemet mycket enkelt igenom att inte ta bilen huvudtaget till festen, själv tar jag buss när jag ska på fest eller åker med någon kompis som är NYKTER! :)


välkommen btw, du kommer mycket lämpligt när vi inne i heta ämnen ;)
S1mon
Posts: 3
Joined: 2003-10-09 20:37:40
Contact:

Post by S1mon »

lillis wrote:Håller med, det är inte alltid lika lätt att vara förnuftig när man är dragen (kan jag tänka mig).

Välkommen! :-*
hehe.. nej det är inte lätt att "tänka klart" när man är dragen.. tro mej ;D

själv har jag under min barndom tyvärr (stavning?) varit tvungen att åka med i bilar vars förare har varit berusade... och jag kan efter dom erfarenheterna säga att... alla som läser detta... kör ALDRIG, ALDRIG.. rattfulla.... det är fullkomligt idiotisk!...

Lillis! tack för välkomnande!
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

SBeaver wrote:Nu vet vi dessutom vem här som är sosse, det var fågeln som tycker att det är ok för han och hans kompisar i regimen att bestämma åt andra som enligt dom inte vet sitt eget bästa.
Men lol. Tror du att folk själva vet vad som är bäst för dem?
S1mon
Posts: 3
Joined: 2003-10-09 20:37:40
Contact:

Post by S1mon »

EvilGhozt wrote:
S1mon wrote:Hmmm... tror nog att en del kanske tänker till efter att ha sett programmet... och tänker att dom minsann aldrig ska köra efter dom druckit.... Men när dom väl tagit nån öl eller 5 så försvinner det förnuftiga hos dom... och då kommer dom kanske ändå ta bilen hem iaf :[ ...

BTW.. mitt första inlägg på 64bits :)
men då löser man problemet mycket enkelt igenom att inte ta bilen huvudtaget till festen, själv tar jag buss när jag ska på fest eller åker med någon kompis som är NYKTER! :)


välkommen btw, du kommer mycket lämpligt när vi inne i heta ämnen ;)
Hej!.. jo.. precis.. man tar bussen eller åker med nån nykter!! håller helt med!...
tyvärr finns det folk som inte tycker likadant.. och det är sorgligt :(
men det kommer väl alltid finnas folk som inte bryr sig.. (kanke när dom är nyktra... men inte efter några öl... tyvärr.. det är synd.. har upplevt mkt sånt...)
personligen vet jag inte hur man ska komma på nått sätt att få folk att ändra sin attityd... kan bara säga att det finns ett problem här... ingen lösning ?!?

tack för välkommnandet EvilGhozt!
User avatar
benjamin
Posts: 6985
Joined: 2002-03-08 0:02:41
Location: Linnéstaden, Göteborg
Contact:

Post by benjamin »

EvilGhozt, fyfasen vilken bild =/ Länka ist. Mår ju ffs dåligt.
Redskap: MacBook Pro och 24"-skärm
Server: Powermac Dual G4
-----------------------------------------------------------
Benis.se
Benjaminhasselgren.se
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

bim wrote:EvilGhozt, fyfasen vilken bild =/ Länka ist. Mår ju ffs dåligt.
"And thou shalt never drink again"
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

lillis wrote:
bim wrote:EvilGhozt, fyfasen vilken bild =/ Länka ist. Mår ju ffs dåligt.
"And thou shalt never drink again"
And if he never had? Then don't.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

lither wrote:På sätt och vis så är det egentligen det även fast han var under kontroll/test/whatever, men; ja, och det är inte första gången heller.
I sverige är det olagligt...därför var de i danmark...
Första gången på två år jag skulle vilja ha TV3. Skulle vara väldigt intressant att se hur det påverkar körningen.
Jag spelade in det med mitt pinacle...mpeg2...blev väl typ 3x300MB...nån som har nått bra tips på hur man kan göra om det till vad?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
Lantash
Posts: 486
Joined: 2002-09-08 20:50:19

Post by Lantash »

Fluffy wrote:Första gången på två år jag skulle vilja ha TV3. Skulle vara väldigt intressant att se hur det påverkar körningen.
Aftonbladet har hostat upp inslaget på sin site.
Är ganska roligt att se Robban vara aspackad.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Lantash wrote:Aftonbladet har hostat upp inslaget på sin site.
Är ganska roligt att se Robban vara aspackad.
1/30 av hela programmet...och endast när har kör sista gången...med 2,1‰

Han körde vid 0‰ 0,3‰ 0,9‰ 1,8‰ 2,1‰ (på ett cirka)

För övrigt ett mycket bra program...det tycker jag att de kan sända i repris många gånger...speciellt lördag/söndags förmiddagar...
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

SBeaver wrote: Såg det där, nått av det hemskaste jag har sett.
Men försök inte använda det där emot mig för jag har aldrig sagt att det är ok för minderåriga att supa ner sig och gå och köra och t.ex. köra ihjäl någon.
Tja... jag har svårt att tro att någon kan vara så urbota korkad så att han på allvar tror att sensmoralen i den där historien är att minderåriga inte skall köra bil onyktra. Föraren kunde varit vem som helst med alkohol i blodet. Att han var såpass ung var bara en ironisk ödesnyck...
SBeaver wrote: Nu vet vi dessutom vem här som är sosse, det var fågeln som tycker att det är ok för han och hans kompisar i regimen att bestämma åt andra som enligt dom inte vet sitt eget bästa.
För det första förstår jag knappt vad du försöker säga.
För det andra är jag (trot eller ej) inte sosse.
För det tredje, om du inte förstår bättre än vad du hittils visat upp så vore jag högst tacksam om "sossarna" eller någon vuxen tog hand om och styrde upp ditt liv innan du får för dig att riskera mitt.

Alkohol och bilkörning är kanske ett av de tydligaste exemplen på att frihet under ansvar funkar dåligt. De flesta är korkade nog att väga:
"Jag åker nog inte fast" mot "Jag åker kanske fast"
Det är inte den relevanta frågställningen.
"Jag kanske klarar mig" mot "Jag kanske dödar någon annan"
Är den relevanta frågeställningen. Är risken värd att ta om man jämför med den rätt så obetydliga friheten det innebär att köra bilen hem istället för att hämta den nästa dag?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Det är väl ganska ofta dagen efter som de flesta chansar...jag har säkert gjort det flera gånger...utan att tänka på det nått vidare...men när jag fyllde år nu i sommras fick jag en alkomätare av ett par kompisar...bra liten sak..nog för man kanske inte ska lite allt för mycket på den...men den ger mig iaf ett hum om jag skall parkera mig bakom ratten...eller greppa cykeln istället...

Blev lite irriterad på den där unf:aren som var med i programmet (som för övrigt var ett par huvuden kortare än han som stod bredvid) Att hon tjatade om att kontrollera alkoholen...kan man inte köpa det på lagligt vis så skaffar man väl det på annat sätt...om det nu så är smuggelsprit eller hembrännt...btw...hur är det med hembrännt...är det helt förbjudet nu förtiden eller? Förr var det väl olagligt att tillverka och att sälja...men inte att inneha...lite lustigt kanske...att man får ha nått man inte får tillverka eller sälja...
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
4432174644
Posts: 1162
Joined: 2002-03-08 2:31:18

Post by 4432174644 »

Jag kör iaf mycke bättre på fyllan, hanterar farten bättre...

Lugna å fina nu, lite ironi bara...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

lither wrote:
lillis wrote:
bim wrote:EvilGhozt, fyfasen vilken bild =/ Länka ist. Mår ju ffs dåligt.
"And thou shalt never drink again"
And if he never had? Then don't.
Det har han, jag lovar ;) (om det var bim du syftade på)
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

pync wrote:Man kollar på alla snufffilmer man kan få fingrarna på och skruvar sig igenom Faces of Death. Ändå är man inte avtrubbad nog att vara apatisk inför den bilden.
Det skrämmer mig att en människa medvetet och frivilligt sätter sig ner och kollar på andra människors död. Ännu värre, att filma det och lägga upp det på internet. Varför? Det är så jävla sjukt att jag bara vill spy på skiten. Tycker inte att det är konstigt att ungdomar mår dåligt psykiskt nuförtiden, iaf inte om de sitter och kollar på sånt. Känslokallt.

Jag skäms över att människor dödar, tittar på död eller sitter och är allmänt avtrubbade .. kalla..
Post Reply