Aftonbladet, Robinson och kattslakt...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Allt annat är bara trams.
Ja, uschiamig!
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Äckligt och sjukt. Man äter fan inte sällskapsdjur :|
iDon't care about your problems.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Gnuet wrote:Äckligt och sjukt. Man äter fan inte sällskapsdjur :|
Du har för många normer, Gnu.
User avatar
Spyder
Posts: 86
Joined: 2003-06-28 21:23:04

Post by Spyder »

För alla kattätare och de som kunde tänka sig äta katt:

Go n-ithe an cat thú is titim gan éirí ort.
Man with hand in pocket feel cocky all day.
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Spyder wrote:För alla kattätare och de som kunde tänka sig äta katt:

Go n-ithe an cat thú is titim gan éirí ort.
Översättning till en som inte läst vilketspråkdetnuär? :)
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

NawID wrote:
Spyder wrote:För alla kattätare och de som kunde tänka sig äta katt:

Go n-ithe an cat thú is titim gan éirí ort.
Översättning till en som inte läst vilketspråkdetnuär? :)
Irländska tror jag det är. "Må katten äta dig.."?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Gnuet wrote:Äckligt och sjukt. Man äter fan inte sällskapsdjur :|
Nej, man äter inte sina egna sällskapsdjur, men om man är jobbigt hungrig och en katt man inte sett förut dyker upp så käkar man den.
Och asiaterna äter speciellt uppfödda katter, inte sällskapsdjur.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Dissident wrote:Du har för många normer, Gnu.
du har för mycket porr på din datta :|
iDon't care about your problems.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:Skulle någon må dåligt om de fick reda på att den kebab de ätit i tio år (+) innehöll kattkött, hundkött eller älgmule?
Människokött då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lither wrote:Människokött då?
En mycket bra fråga - svaret spontant blir att jag skulle bli äcklad - och kanske spy (vilket det undermedvetna säkert skulle tolka som en retroaktiv rensning).

Fast å andra sidan tycker jag att det är vidrigt då t.ex. fiskar äter upp sina egna artfränder (som t.ex. i vårat akvarium) ; skulle exempelvis kor, hundar, eller hästar göra detsamma så skulle jag tycka det var illamåendeväckande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Sen så finns det ju vissa delar av en människa som man skulle blir mer äcklad av att få reda på att man åt. :P
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

lither wrote:Sen så finns det ju vissa delar av en människa som man skulle blir mer äcklad av att få reda på att man åt. :P
Jag skulle bli lika äcklad vare sig jag fick veta att jag ätit av någons arm eller pung, det är helt emot våra instinkter att äta av oss själva.

Och nej det är inte emot våra instinkter att äta katt, det är bara en liten psykologisk spärr som endel har fått tack vare att det är sällskapsdjur.
User avatar
Den_Onda_Apan
Posts: 375
Joined: 2002-03-08 18:38:24
Location: Västerås
Contact:

Post by Den_Onda_Apan »

Rätt åt katten att den blev uppäten.
Leopard 2 - 1500 Kusar och 5000 Nm
Fiat Uno 45 - 45 Kusar och 80 Nm

^*_*^
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Ur rent näringsmässig synpunkt så är det inget fel på människokött. Det är bara kulturellt betingat. Om man ser på naturen så är många arter kanibaler, det är ett effektivt sätt att säkra den starkastes överlevnad.

Men visst, helst skulle jag slippa hamna i en situation där jag behövde äta människokött. Lika mycket som jag helst skulle slippa hamna i en situation där jag behövde äta katt.

Hund och Marsvin är dock inte lika bekymmersamt då jag slipper identifera mig med de djuren.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Lingonsylt
Posts: 76
Joined: 2002-12-30 12:52:53

Post by Lingonsylt »

Big_Bird wrote:Ur rent näringsmässig synpunkt så är det inget fel på människokött.
Och det smakar lite som kyckling dessutom
90% är högerhänta, 5-6% är vänsterhänta... fråga mig inte varför, det är bara så.
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

Big_Bird wrote:Ur rent näringsmässig synpunkt så är det inget fel på människokött. Det är bara kulturellt betingat. Om man ser på naturen så är många arter kanibaler, det är ett effektivt sätt att säkra den starkastes överlevnad.
Är du så säker på det? Jag har hört att det är farligt fysiskt för att det kan bli problem för att man äter ju hormoner av ens egen art..



Jag skulle i alla fall aldrig äta av en människa, fyfan vad vidrigt, men alla andra arter kan jag med "glädje" äta om jag inte har något alternativ.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Hellsis wrote:
Big_Bird wrote:Ur rent näringsmässig synpunkt så är det inget fel på människokött. Det är bara kulturellt betingat. Om man ser på naturen så är många arter kanibaler, det är ett effektivt sätt att säkra den starkastes överlevnad.
Är du så säker på det? Jag har hört att det är farligt fysiskt för att det kan bli problem för att man äter ju hormoner av ens egen art..
Tja... eftersom människan är topprovdjur så anrikas säkerligen en hel del miljögifter och liknande i vår kropp. Och det hormonella kanske kan bidra till något problem. Men jag skulle vilja påstå att det är yttre faktorer. Om du undviker hormonstinna kroppsdelar och siktar på människokött som uppfötts korrekt och utan allt för stor exponering för miljögifter så...

Vi har ju sett att det går alldeles utmärkt att överleva om man ätit människokött. Det är väl kanske farligt med en allt för ensidig diet då det i vissa fall förekommit CJD, men är det från att man äter människor eller att man äter människor som lider av CJD?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

lither wrote:
dpinto wrote:Jag tror att vi alla har ätit kattkött någon gång utan att veta om det,vem har sagt att kebabkött är gris/nöt? ::)
Vem har sagt att alla äter kebabkött?
Vem har sagt att alla inte äter kebabkött?
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Lingonsylt wrote:
Big_Bird wrote:Ur rent näringsmässig synpunkt så är det inget fel på människokött.
Och det smakar lite som kyckling dessutom
Man kan aldrig vara säker förrän man har provat, men jag har funderingar på att äta en McChicken med lite chilisås på i dag...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dpinto wrote:
lither wrote:
dpinto wrote:Jag tror att vi alla har ätit kattkött någon gång utan att veta om det,vem har sagt att kebabkött är gris/nöt? ::)
Vem har sagt att alla äter kebabkött?
Vem har sagt att alla inte äter kebabkött?
Jag.
Det finns folk som aldrig sett kebabkött, hört talas om det eller helt enkelt inte får/vill/kan äta det.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

lither wrote:
dpinto wrote:
lither wrote:
dpinto wrote:Jag tror att vi alla har ätit kattkött någon gång utan att veta om det,vem har sagt att kebabkött är gris/nöt? ::)
Vem har sagt att alla äter kebabkött?
Vem har sagt att alla inte äter kebabkött?
Jag.
Det finns folk som aldrig sett kebabkött, hört talas om det eller helt enkelt inte får/vill/kan äta det.
Det har jag svårt och tro,klart att alla äter kebab. ;)
We dance to all the wrong songs
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

hyckleri? behövs det sägas mer?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dpinto wrote:
lither wrote:
dpinto wrote:
lither wrote:
dpinto wrote:Jag tror att vi alla har ätit kattkött någon gång utan att veta om det,vem har sagt att kebabkött är gris/nöt? ::)
Vem har sagt att alla äter kebabkött?
Vem har sagt att alla inte äter kebabkött?
Jag.
Det finns folk som aldrig sett kebabkött, hört talas om det eller helt enkelt inte får/vill/kan äta det.
Det har jag svårt och tro,klart att alla äter kebab. ;)
;D
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Den_Onda_Apan wrote:Rätt åt katten att den blev uppäten.
katter har ju nio liv.. hur är det med apor? ;D
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Kame_boy
Posts: 591
Joined: 2002-03-08 8:23:28
Location: Chile!
Contact:

Post by Kame_boy »

katt är ett djur... djur har andra rovdjur som fiender och riskerar att bli uppätna av djur som står högre upp i näringskedjan.
Människor står väldigt långt upp i kedjan och kan nöja sig med att äta en katt men om läget är kritiskt så duger allt från möss till döda människor. Döda människor kan man förstå att man inte vill äta, det kanske var någon som stod nära en. Men en katt? Självklart skulle jag inte äta MIN katt(om jag hade en) men jag skulle inte vara sen på att slakta o käka upp en katt, hund, marsvin (whaevah) om jag var hungrig.

Han gjorde rätt... katten råkade ut för ett rovdjur, och djurrättsaktivisterna kan gå o whina hos lokala kebabgrillen.

Katt smakar gott dessutom.
Barton 2500+ @ 2,3 ghz/ 9800pro/ Maxtor 160gb/ Twinmos bh5 1gb /Abit NF7-S
Post Reply