Förlorad data efter formatering

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
Mecca
Posts: 641
Joined: 2002-03-07 23:42:42

Förlorad data efter formatering

Post by Mecca »

Har läst några trådar här på 64bits om program som kan hitta data efter en formaterad disk. Jag råkade vara så kalvig att jag formaterade min c: partition och glömde spara MINA DOKUMENT/MINA BILDER. Där hade jag ca: 200 bilder som jag tagit med min digitalkamera. Efter att jag hade formaterat c: och installerat Win XP igen så kom jag på vilken tabbe jag gjort. Har testat EasyRecovery Professional 6.0 utan resultat, hittade bara data som jag har deletat efter den nya installationen av XP. Finns det något sätt att få tillbaka alla bilder?

Tack på förhand//Mecca
Mecca: The Blessed
User avatar
MadMan
Posts: 272
Joined: 2002-03-08 16:57:57
Location: Stora Gällivare
Contact:

Post by MadMan »

Lite trixigt när du formaterat & redan lagt in os på nytt, men prova med
File Scavenger

Dock inte säkert att du lyckas få fram de filer du leter efter, men värt ett försök är det allt.
User avatar
Mecca
Posts: 641
Joined: 2002-03-07 23:42:42

Post by Mecca »

MadMan wrote:Lite trixigt när du formaterat & redan lagt in os på nytt, men prova med
File Scavenger

Dock inte säkert att du lyckas få fram de filer du leter efter, men värt ett försök är det allt.
Tack för tipset men det fungerade inte heller ;(
Mecca: The Blessed
User avatar
crossfire
Posts: 1609
Joined: 2002-11-24 15:07:46
Contact:

Post by crossfire »

Tror det är kört om du inte betalar massvis till en professionell datarecovery företag typ.
AMD XP2700+, DualDDR 2x512mb PC3200 Kingston, Epox-8rda+ Nforce2, Radeon 9600xt, Chieftec Dragon - Silver
.Undrar du vad jag pysslar med på bilden? Titta här.
User avatar
Mecca
Posts: 641
Joined: 2002-03-07 23:42:42

Post by Mecca »

Testade ett program som heter Recover my files och då fick jag tillbaka ett fåtal (ca: 20 bilder) Resten av bilder blev små thumb bilder. Men jag har försökt iaf.

Tackar för all hjälp.
Mecca: The Blessed
Post Reply