Micken låter illa...

Här passar allt hårdvarurelaterat som inte faller under en annan kategori.
Post Reply
User avatar
Orfeus
Posts: 336
Joined: 2003-08-30 15:52:46
Location: Hudiksvall

Micken låter illa...

Post by Orfeus »

Jag har just köpt ett nytt headset för att folk klagade på mitt gamla att jag alltid lät så illa.

Nu hörde jag mig själv genom mitt nya och det låter verkligen illa. Det låter som att man hör dator liksom - 'biiii' eller nåt och en massa skrap.

Finns det något man kan göra. Uppenbarligen så var inte headsetet problemet...
Chris
Posts: 14
Joined: 2004-01-03 19:44:56

Post by Chris »

Jag hade samma problem .
Sedan köpte jag ett nytt ljudkort det kanske inte var den bästa lösningen men den låter mycket bättre. :)
User avatar
Orfeus
Posts: 336
Joined: 2003-08-30 15:52:46
Location: Hudiksvall

Post by Orfeus »

Ja, det är väl en lösning, men mitt ljudkort sitter på moderkortet... annars hade man ju kunnat mecka ut det och kasta det i älva eller nåt...
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Det är väl inga problem bara att köpa ett nytt stoppa in det på en pci plats avaktivera det gammla i bios och tada det är fixat...
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

Jag har fått intrycket att många har problem med ljudkort som sitter på moderkortet...
Box1: Intel@2.5ghz, 3gb ddr2, Geforce 8800GTX, 120gb x 3 i raid0, XP
Box2: Amd Barton2600@2.3ghz, 2gb ddr, 3.3tb, OpenBSD
Box3: Lenovo T41, 2gb ddr2, testrigg för OS
User avatar
MoNKeY
Posts: 69
Joined: 2003-05-21 23:28:20
Location: Göteborg
Contact:

Post by MoNKeY »

Själv sitter man på mobo ljudkort.. Funkade åt helvete. Sen tankade jag ner lite Nforce remix drivers från www.nforcershq.com och voilá kvalitén är finfin nu.. Hoppa in på deras forum och sen in under "drivers" så ska du nog hitta något :) Ifall du nu har ett nforce moderkort förstås.. ;)
Nothing is foolproof to a talented fool.
User avatar
Orfeus
Posts: 336
Joined: 2003-08-30 15:52:46
Location: Hudiksvall

Post by Orfeus »

Ja, man får väl hoppas att det löser sig med drivrutiner - för annars vore det ju taskigt.

Jo, jag vet att man alltid kan köpa ett nytt, men det ska ju inte behövas då ett nytt moderkort givetvis ska fungera väl...
Post Reply