Cannabis!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

Jag har aldrig testat någon drog och kommer aldrig att göra det heller.
Jag vill testa men jag vågar inte riskera att jag blir fast i det då.

Det enda jag skulle kunna tänka mig som sagt är cigaretterna faktiskt, hemmarullade ja vet inte vad allt det där heter.
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Camridge wrote:Jag har aldrig testat någon drog och kommer aldrig att göra det heller.
Jag vill testa men jag vågar inte riskera att jag blir fast i det då.

Det enda jag skulle kunna tänka mig som sagt är cigaretterna faktiskt, hemmarullade ja vet inte vad allt det där heter.
Vet du att kaffe, Coca cola etc innehåller koffein som räknas som en drog? Du kan få en dödlig överdos av koffein relativt lätt, till skillnad från Cannabis, det är i princip omöjligt att överdosa Cannabis, krävs en dos som är 40 000 gånger starkare än en "normal" dos. Kan lova att du har somnat innan du hunnit röka tio gånger så mycket som vanligt.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Bjorne_ wrote:Vet du att kaffe, Coca cola etc innehåller koffein som räknas som en drog? Du kan få en dödlig överdos av koffein relativt lätt, till skillnad från Cannabis, det är i princip omöjligt att överdosa Cannabis, krävs en dos som är 40 000 gånger starkare än en "normal" dos. Kan lova att du har somnat innan du hunnit röka tio gånger så mycket som vanligt.

Du får det att låta som om man dör på fläcken om man dricker Cola/kaffe. Du ska behöva pimpla bra mycket innan man är i närheten av riktigt farliga doser...
In cars several processors are connected by a bus
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

übermensch wrote:
Bjorne_ wrote:Vet du att kaffe, Coca cola etc innehåller koffein som räknas som en drog? Du kan få en dödlig överdos av koffein relativt lätt, till skillnad från Cannabis, det är i princip omöjligt att överdosa Cannabis, krävs en dos som är 40 000 gånger starkare än en "normal" dos. Kan lova att du har somnat innan du hunnit röka tio gånger så mycket som vanligt.

Du får det att låta som om man dör på fläcken om man dricker Cola/kaffe. Du ska behöva pimpla bra mycket innan man är i närheten av riktigt farliga doser...
Poängen är att det går att dricka sig till döds med Cola, det går inte att röka sig till döds med cannabis.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Allt går om man vill,det handlar bara om inställning.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

übermensch wrote:
Bjorne_ wrote:Vet du att kaffe, Coca cola etc innehåller koffein som räknas som en drog? Du kan få en dödlig överdos av koffein relativt lätt, till skillnad från Cannabis, det är i princip omöjligt att överdosa Cannabis, krävs en dos som är 40 000 gånger starkare än en "normal" dos. Kan lova att du har somnat innan du hunnit röka tio gånger så mycket som vanligt.

Du får det att låta som om man dör på fläcken om man dricker Cola/kaffe. Du ska behöva pimpla bra mycket innan man är i närheten av riktigt farliga doser...
Precis så har staten vinklat information om Cannabis och andra droger igenom åren. Sitter man sedan utan någon som helst information om det så är det lätt hänt att man verkligen tror att det är så farligt.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

pync wrote:Poängen är att det går att dricka sig till döds med Cola, det går inte att röka sig till döds med cannabis.
Ska vi tävla? ;)



sen bjorne, det finns ju ganska många studier om cannabis, en handfull säger att det är ofarligt, rent av hälsosamt och en handfull säger att det är dödligt om man är inom 100m från det. I det fallet väljer jag att hellre vara säker än att chansa. Även om det är ganska uppenbart att vissa "fakta" från narkotikamotståndare är klart överdrivna.

Grejen är ju att cannabis sätter sina spår, de som rökt ganska mycket några år blir rätt sega och det märks på dem att de har boffat en del i sina dagar. Kan du se några sådana effekter av kaffe?
In cars several processors are connected by a bus
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

übermensch wrote:Kan du se några sådana effekter av kaffe?
Eftersom alla dricker kaffe så kan vi säga att världen ser ut som den gör på grund av kaffe. Alla krig, all svält och alla våldtäkter är att skylla på kaffe. Nu verkar cannabis ganska ofarligt i jämförelse, n'est-pas?

//Dissident
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

pync wrote:Eftersom alla dricker kaffe så kan vi säga att världen ser ut som den gör på grund av kaffe. Alla krig, all svält och alla våldtäkter är att skylla på kaffe. Nu verkar cannabis ganska ofarligt i jämförelse, n'est-pas?

//Dissident

Nej, effekterna beror på att vi bär kläder, vi måste genast sluta med eländet!
Eller har du bevis för att det är kaffet och inte kläderna?




Nog för att koffein inte lär vara särskilt nyttigt, men de långsiktiga effekterna är inte alls lika tydliga.
*går och tar en kopp*
Nu måste jag gå och döda någon.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Bjorne_ wrote:
Camridge wrote:Jag har aldrig testat någon drog och kommer aldrig att göra det heller.
Jag vill testa men jag vågar inte riskera att jag blir fast i det då.

Det enda jag skulle kunna tänka mig som sagt är cigaretterna faktiskt, hemmarullade ja vet inte vad allt det där heter.
Vet du att kaffe, Coca cola etc innehåller koffein som räknas som en drog? Du kan få en dödlig överdos av koffein relativt lätt, till skillnad från Cannabis, det är i princip omöjligt att överdosa Cannabis, krävs en dos som är 40 000 gånger starkare än en "normal" dos. Kan lova att du har somnat innan du hunnit röka tio gånger så mycket som vanligt.
Beror ju helt på personen som nyttjar drogen, kan ha hjärtfel och då pallar du nog varken kaffe eller rökat.
Det är ju inte många som lyckas med att dricka ihjäl sig på kaffe medans många lyckas röka sig höa som hus och somnar, några minuter senare spyr dom och lungan eller lungorna klaffar ihop sen är det kört vettu, plus att många röker på och blir våldsamma, ser syner, får ångest och tar livet av sig. Så är farligare att röka än att dricka kaffe iallafall :P

Men sen beror det ju helt på, Tbc halten påverkar ju alla inre organ och lagras upp till 8 månader, det innebär att du kan få "flash-back" och bli hög i bilen, på jobbet... mycket som kan hända men inte nämns av pundare själva, har själv testat så vet hur det är, inte mycket att stå efter, blir bara seg. Det är ju trots allt neråt tjack så.
Ska ni testa så direkt på Crack, Speed, Amf. Vafan, ska man börja så är det ju lika bra att brassa på ordentligt :P

Allvarligt sagt så gäller det ju att ha lite självbevarelse drift, min farbror har stora drog-problem och väldigt svårt att ta sig ut, han har gått på i stort sett allt som finns samtidigt och skulle antagligen vara död om han inte gått med på att skriva in sig.
Så tänk efter, det kan räcka med en "jolle" som gör att man vill nyttja samma sak några gänger till, och senare kanske du blir erbjuden något annat och inte är i alla sinnens bruk så du tackar ja, och då är det ganska kört.

Så skrivit av mig. ;)
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

übermensch wrote:
pync wrote:Eftersom alla dricker kaffe så kan vi säga att världen ser ut som den gör på grund av kaffe. Alla krig, all svält och alla våldtäkter är att skylla på kaffe. Nu verkar cannabis ganska ofarligt i jämförelse, n'est-pas?

//Dissident

Nej, effekterna beror på att vi bär kläder, vi måste genast sluta med eländet!
Eller har du bevis för att det är kaffet och inte kläderna?




Nog för att koffein inte lär vara särskilt nyttigt, men de långsiktiga effekterna är inte alls lika tydliga.
*går och tar en kopp*
Nu måste jag gå och döda någon.
Själva koffeinet i sig är inte onyttigt, det är effekterna som framkallas på grund av koffeinet som kan vara farliga.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Ramza wrote:
übermensch wrote:
pync wrote:Eftersom alla dricker kaffe så kan vi säga att världen ser ut som den gör på grund av kaffe. Alla krig, all svält och alla våldtäkter är att skylla på kaffe. Nu verkar cannabis ganska ofarligt i jämförelse, n'est-pas?

//Dissident

Nej, effekterna beror på att vi bär kläder, vi måste genast sluta med eländet!
Eller har du bevis för att det är kaffet och inte kläderna?




Nog för att koffein inte lär vara särskilt nyttigt, men de långsiktiga effekterna är inte alls lika tydliga.
*går och tar en kopp*
Nu måste jag gå och döda någon.
Själva koffeinet i sig är inte onyttigt, det är effekterna som framkallas på grund av koffeinet som kan vara farliga.
nawww...
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Pixelfantast wrote:Det är ju inte många som lyckas med att dricka ihjäl sig på kaffe medans många lyckas röka sig höa som hus och somnar, några minuter senare spyr dom och lungan eller lungorna klaffar ihop sen är det kört vettu,
Det där har jag aldrig ens hört talas om.
Pixelfantast wrote:plus att många röker på och blir våldsamma,
Det har aldrig hänt någon enda person. Aldrig.
Pixelfantast wrote:ser syner,
Det är inget fel på det, även om Cannabis i jämförelse med andra droger är en otroligt svag hallucinogen.
Pixelfantast wrote:får ångest och tar livet av sig.
Det där händer i princip aldrig, och det är ändå lite darwin på att begå självmord när man är stenad.
Pixelfantast wrote:Så är farligare att röka än att dricka kaffe iallafall :P
Ingen har på allvar sagt motsatsen.
Pixelfantast wrote:Men sen beror det ju helt på, Tbc halten
DET HETER THC!!!!
Pixelfantast wrote:Så tänk efter, det kan räcka med en "jolle" som gör att man vill nyttja samma sak några gänger till, och senare kanske du blir erbjuden något annat och inte är i alla sinnens bruk så du tackar ja, och då är det ganska kört.
ALLT SOM ÄR FEL I MIN VÄRLD ÄR DITT FEL!!!

DU TAR ALLA LÖGNER FÖR SANNINGAR OCH SPRIDER DESSA MOTSATSER!!!

DU ÄR DJÄVULEN!!!

ALLT SOM GÖR MINA DAGAR JOBBIGA ÄR DIN SORTS FEL!!!

PIXELFANTAST! VARFÖR FINNS DU???
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

übermensch wrote:
pync wrote:Poängen är att det går att dricka sig till döds med Cola, det går inte att röka sig till döds med cannabis.
Ska vi tävla? ;)



sen bjorne, det finns ju ganska många studier om cannabis, en handfull säger att det är ofarligt, rent av hälsosamt och en handfull säger att det är dödligt om man är inom 100m från det. I det fallet väljer jag att hellre vara säker än att chansa. Även om det är ganska uppenbart att vissa "fakta" från narkotikamotståndare är klart överdrivna.

Grejen är ju att cannabis sätter sina spår, de som rökt ganska mycket några år blir rätt sega och det märks på dem att de har boffat en del i sina dagar. Kan du se några sådana effekter av kaffe?
Segheten som kan återfinnas hos folk som rökt Cannabis är också start överdriven. Det försvinner efter ett tag och personen blir återställd igen. Kan ta upp till en månad, anledningen till det är att THC inte är vattenlösligt, så det går inte ur kroppen så snabbt.
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Pixelfantast wrote:Beror ju helt på personen som nyttjar drogen, kan ha hjärtfel och då pallar du nog varken kaffe eller rökat.
Det är ju inte många som lyckas med att dricka ihjäl sig på kaffe medans många lyckas röka sig höa som hus och somnar, några minuter senare spyr dom och lungan eller lungorna klaffar ihop sen är det kört vettu, plus att många röker på och blir våldsamma, ser syner, får ångest och tar livet av sig. Så är farligare att röka än att dricka kaffe iallafall :P
Hur vet du att det verkligen har hänt? Har du sett det med egna ögon? Du kan inte tänka lite längre och kanske förstå att det är renodlade propaganda. Man kan vinkla kaffedrickandet ännu mer och säga så här.

Det finns de som dricker kaffe hela nätter så de är vakna jättelänge, efter några dygns vakenhet så flippar dem ur och hamnar i en psykos. Eller så kör de bil och när koffeinet går ur systemet blir dem helt plötsligt väldigt trötta och krokar. Så kaffe är en trafikfara.
Men sen beror det ju helt på, Tbc halten påverkar ju alla inre organ och lagras upp till 8 månader, det innebär att du kan få "flash-back" och bli hög i bilen, på jobbet... mycket som kan hända men inte nämns av pundare själva, har själv testat så vet hur det är, inte mycket att stå efter, blir bara seg. Det är ju trots allt neråt tjack så.
Det är inte aktivt thc som sitter kvar så länge. Det finns inga bevis på att man kan få en flashback pågrund av att thc skulle frigöras från fettvävnader och utsöndras i blodet så du blev hög. Dock kan det vara så att man hamnar i ett psykiskt läge pågrund av något där man får en psykisk flashback till högheten. Precis som folk kan råka ut för som varit med om dramatiska saker, såsom bilolyckor och dylikt.

Ska ni testa så direkt på Crack, Speed, Amf. Vafan, ska man börja så är det ju lika bra att brassa på ordentligt :P

Allvarligt sagt så gäller det ju att ha lite självbevarelse drift, min farbror har stora drog-problem och väldigt svårt att ta sig ut, han har gått på i stort sett allt som finns samtidigt och skulle antagligen vara död om han inte gått med på att skriva in sig.
Så tänk efter, det kan räcka med en "jolle" som gör att man vill nyttja samma sak några gänger till, och senare kanske du blir erbjuden något annat och inte är i alla sinnens bruk så du tackar ja, och då är det ganska kört.

Så skrivit av mig. ;)
Då är man väldigt ansvarslös och korkad. Din farbror (förlåt men) är en av de ansvarslösa jävlarna som gör så att andra tvingas ifrån sitt ansvar.
Du anar inte hur många som testat droger lite då och då å har kontroll över det. Ansvarslösa typer förstör för alla andra.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Bjorne_ wrote:Då är man väldigt ansvarslös och korkad. Din farbror (förlåt men) är en av de ansvarslösa jävlarna som gör så att andra tvingas ifrån sitt ansvar.
Du anar inte hur många som testat droger lite då och då å har kontroll över det. Ansvarslösa typer förstör för alla andra.

Precis. Mängden ansvarslösa människor är för stor för att kunna lita på dem.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

übermensch wrote:
Bjorne_ wrote:Då är man väldigt ansvarslös och korkad. Din farbror (förlåt men) är en av de ansvarslösa jävlarna som gör så att andra tvingas ifrån sitt ansvar.
Du anar inte hur många som testat droger lite då och då å har kontroll över det. Ansvarslösa typer förstör för alla andra.

Precis. Mängden ansvarslösa människor är för stor för att kunna lita på dem.
Eftersom folk uppenbarligen får tag på droger hur lätt som helst trotts att det är illegalt, så hjälper inte lagen något.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Bjorne_ wrote:
übermensch wrote:
Bjorne_ wrote:Då är man väldigt ansvarslös och korkad. Din farbror (förlåt men) är en av de ansvarslösa jävlarna som gör så att andra tvingas ifrån sitt ansvar.
Du anar inte hur många som testat droger lite då och då å har kontroll över det. Ansvarslösa typer förstör för alla andra.

Precis. Mängden ansvarslösa människor är för stor för att kunna lita på dem.
Eftersom folk uppenbarligen får tag på droger hur lätt som helst trotts att det är illegalt, så hjälper inte lagen något.
Grasping for straws..
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:
Bjorne_ wrote:
übermensch wrote:
Bjorne_ wrote:Då är man väldigt ansvarslös och korkad. Din farbror (förlåt men) är en av de ansvarslösa jävlarna som gör så att andra tvingas ifrån sitt ansvar.
Du anar inte hur många som testat droger lite då och då å har kontroll över det. Ansvarslösa typer förstör för alla andra.

Precis. Mängden ansvarslösa människor är för stor för att kunna lita på dem.
Eftersom folk uppenbarligen får tag på droger hur lätt som helst trotts att det är illegalt, så hjälper inte lagen något.
Grasping for straws..
Problemet med Björne är hans övertro på att människor i gemen klarar av att ta ansvar. Det och att han tror att om en lag inte fungerar så bör den avskaffas. Vilket får mig att tänka... vi har förbud mot att döda folk här i landet, men uppenbarligen dödas folk ändå... borde vi inte legalisera mord?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
SMURF
Posts: 454
Joined: 2002-04-13 9:38:08
Location: Åland
Contact:

Post by SMURF »

Big_Bird wrote:Vilket får mig att tänka... vi har förbud mot att döda folk här i landet, men uppenbarligen dödas folk ändå... borde vi inte legalisera mord?
Vilket får mig att tänka... det finns värre droger som är legala, borde faktiskt då inte marijuana tillåtas?

Tyvärr har jag inte fakta att gå efter, men med allt man läser och allt vad man hör och ser så känns det som om fler människor(procentuellt) här i norden tar mer skada av alkohol än vad människor nere i Holland tar av människor som missbrukar hasch.

Och alla synpunkter om hallucinationer av hasch... läste ni inte vad jag skrev tidigare i tråden? Återigen utan fakta men med återspeglingar till mitt eget nyttjande så har jag aldrig hallucinerat när jag rökt "gräs", men med hasch så har det faktiskt hänt, varav jag drar slutsatsen att de gånger jag hallucinerat av hasch så är det preparerat med olika sorts psykedeliska droger för att kanske förstärka känslan och få en potentiell missbrukare att fastna lättare.
http://www.glm.owns.it CSclan som gärna spelar mot killar/tjejer som gillar att lira med en öl i handen #CSGLM@Quakenet
www.hattrick.org id 74090 om någon e sugen på fotbollsmatch
I am 71% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
SMURF
Posts: 454
Joined: 2002-04-13 9:38:08
Location: Åland
Contact:

Post by SMURF »

Pixelfantast wrote:Ska ni testa så direkt på Crack, Speed, Amf. Vafan, ska man börja så är det ju lika bra att brassa på ordentligt :P
Och det var därför du din första fylla injicerade 96%ig alkohol i blodet?!?
För du tror väl inte att folkölen du dricker kan ta dig upp till de himmelska promillehalterna ;)
http://www.glm.owns.it CSclan som gärna spelar mot killar/tjejer som gillar att lira med en öl i handen #CSGLM@Quakenet
www.hattrick.org id 74090 om någon e sugen på fotbollsmatch
I am 71% addicted to Counterstrike. What about you?
User avatar
Deuterium
Posts: 841
Joined: 2002-07-05 10:31:43
Location: Skåne

Post by Deuterium »

Big_Bird wrote:Problemet med Björne är hans övertro på att människor i gemen klarar av att ta ansvar.
Jag vet att många inte klarar av att ta ansvar, men jag vill drabbas så lite som möjligt av dem. I vårt kommunistland så är det inte så, utan här är det alla tillsammans som får ta smällen.
Det och att han tror att om en lag inte fungerar så bör den avskaffas.
Ifall lagen gör mer skada än nytta så bör den avskaffas.
Vilket får mig att tänka... vi har förbud mot att döda folk här i landet, men uppenbarligen dödas folk ändå... borde vi inte legalisera mord?
Det är bara löjligt att komma med sådana försök till dumförklaringar, ett barn på tre år förstår skillnaden. Kan man öppna en konservburk har man tillräckligt hög IQ för att förstå skillnaden.
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

1. Jag dricker inte kaffe :)

2. Jag dricker helst inte coca cola.

3. Jag snusar/röker ej
---------------

Det jag försökte få fram är att jag vill inte bli fast i det eftersom det är så jädra dyrt. Jag har inte råd att spendera på sånt samt till vilket nöje i längden.
Min nyaste Älskling
Hewlett Packard IPAQ 2210
Cpu: Intel(R) PXA255 400Mhz
Internt: 64MB minne CF:64 o 128MB
OS: Windows CE 4.20
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Pixelfantast wrote:
Bjorne_ wrote:
Camridge wrote:Jag har aldrig testat någon drog och kommer aldrig att göra det heller.
Jag vill testa men jag vågar inte riskera att jag blir fast i det då.

Det enda jag skulle kunna tänka mig som sagt är cigaretterna faktiskt, hemmarullade ja vet inte vad allt det där heter.
Vet du att kaffe, Coca cola etc innehåller koffein som räknas som en drog? Du kan få en dödlig överdos av koffein relativt lätt, till skillnad från Cannabis, det är i princip omöjligt att överdosa Cannabis, krävs en dos som är 40 000 gånger starkare än en "normal" dos. Kan lova att du har somnat innan du hunnit röka tio gånger så mycket som vanligt.
Beror ju helt på personen som nyttjar drogen, kan ha hjärtfel och då pallar du nog varken kaffe eller rökat.
Det är ju inte många som lyckas med att dricka ihjäl sig på kaffe medans många lyckas röka sig höa som hus och somnar, några minuter senare spyr dom och lungan eller lungorna klaffar ihop sen är det kört vettu, plus att många röker på och blir våldsamma, ser syner, får ångest och tar livet av sig. Så är farligare att röka än att dricka kaffe iallafall :P

Men sen beror det ju helt på, Tbc halten påverkar ju alla inre organ och lagras upp till 8 månader, det innebär att du kan få "flash-back" och bli hög i bilen, på jobbet... mycket som kan hända men inte nämns av pundare själva, har själv testat så vet hur det är, inte mycket att stå efter, blir bara seg. Det är ju trots allt neråt tjack så.
Ska ni testa så direkt på Crack, Speed, Amf. Vafan, ska man börja så är det ju lika bra att brassa på ordentligt :P

Allvarligt sagt så gäller det ju att ha lite självbevarelse drift, min farbror har stora drog-problem och väldigt svårt att ta sig ut, han har gått på i stort sett allt som finns samtidigt och skulle antagligen vara död om han inte gått med på att skriva in sig.
Så tänk efter, det kan räcka med en "jolle" som gör att man vill nyttja samma sak några gänger till, och senare kanske du blir erbjuden något annat och inte är i alla sinnens bruk så du tackar ja, och då är det ganska kört.

Så skrivit av mig. ;)
Du snackar gojja, umgås med många som röker och jag tog det som jag uppfattat dom.
Kan hålla med om thc, va trött som fan när jag skrev, varit vaken 28 timmar varav jag slitit röv på en resturang i 13 timmar.
Så kom inte här och va kaxig nu 8)
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Bjorne_ wrote:Då är man väldigt ansvarslös och korkad. Din farbror (förlåt men) är en av de ansvarslösa jävlarna som gör så att andra tvingas ifrån sitt ansvar.
Du anar inte hur många som testat droger lite då och då å har kontroll över det. Ansvarslösa typer förstör för alla andra.
Men du kan väll inte säga att det är bra?!
Visst man kan hålla det på jämn nivå, men finns många som har det svårt innan och tar det ansvarslöst som du valde att kalla det.
Men det är ju inte bara skitsnack allt som skrivs om det, visst, en "Svensson" jollare är väll inget, han röker sin jolle på förfesten sen är det inte mer med det.
Men det finns ju för många som röker det dagligen, eller så gott som och jag kan intyga att många av dom inte mår bra.
Känner du någon själv som röker mycket?
Isåfall skulle du veta att det är inte så lätt att det ska få florera fritt, även om många skulle klara av det.
Jag har sett många som klarar av det, men också en massa som inte klarar det. Har t.ex en nära polare som funderade på att skippa spriten för att börja röka på istället, bara det att han var nära på att börja röka flera gånger i veckan iställer för som innan kanske någon gång ibland tyder väll ganska starkt på att det är kasst.
Citat: " Men se på dom som rökte på under 70 talet, alla rökte ju då eller?, dom klarar sig ju än!", En kompis argument.'
Citat 2: "Men det är ju många av dom som sitter på bänken nu"
Tycker det var bra sagt, visst många gamla hippies som klarat sig bra, men tror att det är dom som slutade när dom insåg hur onödigt det var.
Så hakla på mig mer men det är iallafall mina tankar om det.
Post Reply