Vad lyssnar ni på för Musik?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

:D

Låter bra. Inte som Dark Funeral hoppas jag ?
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
Maqe2
Posts: 2227
Joined: 2002-03-10 18:39:50

Post by Maqe2 »

Verkar vara mycket dåligt folk som lyssnar på musik här...eller tvärtom menar jag....
Min PL just nu iaf:
P.O.D - Alive
Papa Roach - Last Resort
Crazytown - Butterfly
Pov City Anthem - Cadillac Tah
P Diddy and the Bad Boy Family - Bad boy for life
Prodigy - Minefields
Rob D - Clubbed To Death (Kurayamino Mix)
Gorillaz - 19-2000
Gorillaz - Rock The House
Robbie Williams - Let Love Be Your Energy
Robbie Williams - Better Man
Robbie Williams - Supreme
Robbie Williams - Rock DJ
Robbie Williams - The Road To Mandalay
Weird Al Yankovic - The Saga Begins
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Neptun wrote: Förstår ju att det är Metal det handlar om... men alla de namnen låter som om de är tagna direkt ur Tolkiens böcker ::)

hmm nä dom är nog inte tagna därifrån, t.ex Abigor är ett namn på en demon. Nargaroth kan möjligtvis vara från Tolkien.

men många namn är Tolkien-inspirerade, han var ju en jävel på snygga namn...
ymer
Posts: 515
Joined: 2002-03-08 13:34:52

Post by ymer »

bupp2 wrote::D

Låter bra. Inte som Dark Funeral hoppas jag ?
haha *klappa på buppen*

jo, som dem, även värre :) tror bara det är jag och grim som älskar sån musik här? rätta mig gärna om jag har fel dock :P
"when will now be then?"
".......soon"
tobhaz
Posts: 24
Joined: 2002-03-09 2:48:34
Contact:

Post by tobhaz »

TECHNO/HOUSE/ALLT
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

siC wrote:
bupp2 wrote::D

Låter bra. Inte som Dark Funeral hoppas jag ?
haha *klappa på buppen*

jo, som dem, även värre :) tror bara det är jag och grim som älskar sån musik här? rätta mig gärna om jag har fel dock :P
Jag då?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Orko
Posts: 7
Joined: 2002-03-24 13:45:01

Post by Orko »

siC wrote: jag hade i alla fall höjt ögonbrynen och undrat om han verkligen gillar den musik han säger sig gilla, eller om han bara säger så för att "impa"/höja sin "hårdhetsfaktor"....
Det där är nog på gränsen till det löjligaste jag har läst i en tråd om musiksmak. Att påstå att folk med hiphopkläder skulle säga att de lyssnar på metal för att höja sin "hårdhetsfaktor" är ungefär som att säga att folk snusar för att vara uppkäftiga. ::)

I vilken värld lever du i egentligen? Kan det vara så att det är DU som gör en såpass stor grej av musikfrågan eftersom det är DU som behöver en liten boost av "hårdhetsfaktorn" med hjälp av metalen?

Synnerligen underligt att du tog upp en sak som "hårdhetsfaktor" om så inte var fallet. Och pga personliga erfarenheter misstänker jag nog att det är så, tyvärr.

Det finns tamejfan inget värre än när folk inte kan acceptera andras musiksmak och i samma vända försöker smutskasta andra stilar och människor genom att slänga ur sig saker som att det är "vifta med händerna musik" och "negerstamp". Fyfan säger jag, fyfan för insnöade metal killar som tror att deras stil står över alla andras.
She want what she cant have.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Orko wrote:
siC wrote: jag hade i alla fall höjt ögonbrynen och undrat om han verkligen gillar den musik han säger sig gilla, eller om han bara säger så för att "impa"/höja sin "hårdhetsfaktor"....
Det där är nog på gränsen till det löjligaste jag har läst i en tråd om musiksmak. Att påstå att folk med hiphopkläder skulle säga att de lyssnar på metal för att höja sin "hårdhetsfaktor" är ungefär som att säga att folk snusar för att vara uppkäftiga. ::)

I vilken värld lever du i egentligen? Kan det vara så att det är DU som gör en såpass stor grej av musikfrågan eftersom det är DU som behöver en liten boost av "hårdhetsfaktorn" med hjälp av metalen?

Synnerligen underligt att du tog upp en sak som "hårdhetsfaktor" om så inte var fallet. Och pga personliga erfarenheter misstänker jag nog att det är så, tyvärr.

Det finns tamejfan inget värre än när folk inte kan acceptera andras musiksmak och i samma vända försöker smutskasta andra stilar och människor genom att slänga ur sig saker som att det är "vifta med händerna musik" och "negerstamp". Fyfan säger jag, fyfan för insnöade metal killar som tror att deras stil står över alla andras.
Det finns en gnutta sanning i detta inlägg tror jag nog... ::)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
Orko
Posts: 7
Joined: 2002-03-24 13:45:01

Post by Orko »

Det finns en gnutta sanning i detta inlägg tror jag nog... ::)
Att leka nån jävla metalextremist har fler nackdelar än en giraffhals.
She want what she cant have.
Post Reply