Zone Alarm blockar allt?

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
mdc
Posts: 44
Joined: 2004-01-16 21:10:34

Zone Alarm blockar allt?

Post by mdc »

Jag testade Zone Alarm och ställde in alla program som skulle få tillgång till internet. Men den blockade dem ändå.

Testade också att låta Zone Alarm säga till när programet ville ha åtkomst, så att den frågade om det skulle få tillgång eller inte - ja svarar ja men det blir blockat ändå.

Har testat typ alla inställningarna i programet men får det inte att funka, vad kan det vara för fel?
Calle
Posts: 66
Joined: 2003-10-04 14:15:19

Re: Zone Alarm blockar allt?

Post by Calle »

Har också Zone Alarm (gratisvarianten) och för mig funkar det bra.
Så här har jag det inställt:
Under Program control, fliken "Main"
-Program control -"Medium"
-Automatic lock -"Off"
Fliken "Programs"
Där kan du vänsterklicka och ange "Allow", "Block" eller "Ask"
och lägga till fler program som ska kontrolleras.

Funkar det?
ASUS P4C800-E Deluxe, P4 2.8 GHz, TwinMOS PC3200 1024 MB, Seagate Barracuda 160 GB S-ATA, Sapphire Radeon 9800 Pro, Hauppauge WinTV PVR350, NEC ND-1300, WIN XP Pro
Morgoth
Posts: 47
Joined: 2004-02-16 23:05:50

Post by Morgoth »

Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte riktigt om zonealarm, det är för lätta att ta sig igenom, störrigt! och blockar spel mm.. varje gågng man ska lägga upp en spel server därför lägg för ut några hundra lappar på en bättre brandväg.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: Zone Alarm blockar allt?

Post by Niklas Berggren »

mdc wrote:Jag testade Zone Alarm och ställde in alla program som skulle få tillgång till internet. Men den blockade dem ändå.
Blockas t.ex. din webbrowser när den försöker ansluta UT mot Internet även om du listat t.ex. firefox i din tillåt-lista, eller väntar du dig att t.ex. dina kompisar ska kunna ansluta till din dator med waesh-oh-matic när du listar appen i din egna lista?

Måste du välja just applikationer som får och inte får använda sig at nätverket, kan du inte leka med portar och t.ex. tillåta all trafik ut?
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Post Reply