Butikspriser

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
ct
Posts: 41
Joined: 2003-12-27 9:04:38

Butikspriser

Post by ct »

Halloj..
Synpunkter ang. priserna i butiken? Nån som har en jämförelse att komma med? Tacksam för konkreta synpunkter ang. detta...
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Vilka priser ?
Vilken butik ?
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Dahmer wrote:Vilka priser ?
Vilken butik ?
Det är väl inte så viktigt. Om du inte vet det så är din åsikt uppenbarligen inte intressant att få reda på.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Jag har lite åsikter du kan få köpa billigt ;D
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

IcePic tycks gå igenom en av sina bittrare perioder lately. Inte för att jag klagar, tvärtom - det är skönt med lite krydda i den sega smeten som för det mesta utgör dessa forum.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag tycker att priserna på Ica är alldeles perfekta, konsum är ofta dyrare, willys är billigare men har inte samma utbud, överskottsbolaget har inga varor som blir dåliga fort och är dessutom inte särskilt billiga på en del av sakerna. Lidl har bra priser men ett begränsat utbud och konstruktionen av deras kassor suger.

Räcker det så?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Skulle köpa gympadojor igår. Hittade inte ett enda par i hela Göteborg som fanns i storlek 44-46 och kostade under 599:-. Ganska sjukt tycker jag.
User avatar
snausman
Posts: 135
Joined: 2002-04-24 21:02:16
Location: Göteborg
Contact:

Post by snausman »

DVDfilmer är dyrt så då tänker jag aha då importerar jag ifrån utlandet men då tillkommer TULLavgift!?
Nåra butiker som nån känner till som skickar ifrån tullfria länder?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

snausman wrote:DVDfilmer är dyrt så då tänker jag aha då importerar jag ifrån utlandet men då tillkommer TULLavgift!?
Nåra butiker som nån känner till som skickar ifrån tullfria länder?
http://dvdboxoffice.com
http://play.com
http://www.playusa.com
http://loaded247.co.uk
http://loaded247.com

Har aldrig fått moms på nåt från någon av dom, dessutom är frakten redan inräknad i priset.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
none

Re: Butikspriser

Post by none »

ct wrote:Halloj..
Synpunkter ang. priserna i butiken? Nån som har en jämförelse att komma med? Tacksam för konkreta synpunkter ang. detta...

I just den butiken är priserna ganska höga, i jämförelse med den andra butiken. Min synpunkt är att priset på det stora hela ligger för högt i den ena butiken, men är helt okey i den andra.


Om man noga jämför de båda butikerna kan man se att det är dyrt i den ena, men biligare i den andra.

Stapeldiagram också?
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Butikspriser

Post by Dissident »

Igår köpte jag en 50cl-flaska Fanta på Preem för 15 kr. Det är betydligt dyrare än de 10 kr som den hade kostat på Ica, men då jag köpte den var det bara Preem som hade öppet.
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Jag tycker att det är onödigt med t.ex 14,90kr istället för 15,00kr.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Keit-san wrote:Jag tycker att det är onödigt med t.ex 14,90kr istället för 15,00kr.
Good point!

Det som jag reagerar på mest är den stooora skillnaden på Coca-Cola-priset runt om i landet. Har sett allt från 3,50 till 20,00+ per burk (jo, jag vet. Ursprung spelar roll).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
SMURF
Posts: 454
Joined: 2002-04-13 9:38:08
Location: Åland
Contact:

Post by SMURF »

Jag tycker det är låga priser i de butiker jag handlar, och i vissa butiker som jag inte handlar är det höga priser.
http://www.glm.owns.it CSclan som gärna spelar mot killar/tjejer som gillar att lira med en öl i handen #CSGLM@Quakenet
www.hattrick.org id 74090 om någon e sugen på fotbollsmatch
I am 71% addicted to Counterstrike. What about you?
Wacker
Posts: 286
Joined: 2002-03-16 7:05:37
Location: Göteborg

Post by Wacker »

Najze wrote:Skulle köpa gympadojor igår. Hittade inte ett enda par i hela Göteborg som fanns i storlek 44-46 och kostade under 599:-. Ganska sjukt tycker jag.
Har nästan samma problem när jag skall köpa skor. Skilladen är dock att jag inte brukar hitta några i någon prissklass.
Har skostorlek 49.5 och enda stället jag sett någorlunda snygga i den storleken är på http://www.kingsizeskor.se
ct
Posts: 41
Joined: 2003-12-27 9:04:38

Re: Butikspriser

Post by ct »

ct wrote:Halloj..
Synpunkter ang. priserna i butiken? Nån som har en jämförelse att komma med? Tacksam för konkreta synpunkter ang. detta...

Ehhhh , sorry...hela mitt hövve är dumt....... :P Glömde länken.
http://www.ct-data.se/

hahaha , en del roliga svar , dock...
User avatar
Jonas Axman
Übertomte
Posts: 8138
Joined: 2002-02-13 22:25:41
Location: Göteborg
Contact:

Post by Jonas Axman »

Ser ut att vara rätt bra priser för att vara en lokal butik.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass"
"... and I am all out of bubblegum"
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Priserna verkar vara riktigt bra, men layouten är hemsk :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Fixa lite särskrivningar bara, som "nät agg" och "chassie, ser bättre ut med chassi".
speedtrader
Posts: 194
Joined: 2003-04-11 18:59:38
Location: Fredrik Johansson

Post by speedtrader »

Ghlargh wrote:Jag tycker att priserna på Ica är alldeles perfekta, konsum är ofta dyrare, willys är billigare men har inte samma utbud, överskottsbolaget har inga varor som blir dåliga fort och är dessutom inte särskilt billiga på en del av sakerna. Lidl har bra priser men ett begränsat utbud och konstruktionen av deras kassor suger.

Räcker det så?
Tycker du verkligen att Lidl har bra priser?
Priserna hos Lidl är i de flesta fall inte billigare än ICA och dessutom är priserna hos Lidl i Sverige dyrare än i de tyska Lidlbutikerna. Chefer och butikssäljare på Lidl är hjärntvättade.
Om några år så kommer nog inte Lidl ha så många butiker kvar.
Last edited by speedtrader on 2004-02-21 15:23:05, edited 1 time in total.
ct
Posts: 41
Joined: 2003-12-27 9:04:38

Post by ct »

Ghlargh wrote:Jag tycker att priserna på Ica är alldeles perfekta, konsum är ofta dyrare, willys är billigare men har inte samma utbud, överskottsbolaget har inga varor som blir dåliga fort och är dessutom inte särskilt billiga på en del av sakerna. Lidl har bra priser men ett begränsat utbud och konstruktionen av deras kassor suger.

Räcker det så?
Nä för faen , gå inte på den där Lidl skiten. inte nog med att dom sålt tasken till räven (EU medlemskapet) , vi behöver inte stödja Tyskarnas tredje försök att ta över Europa. Illa nog som det är med dessa matgiganter som finns....!!! Deutsche multivitaminsuperdupersexualdeluxe orgier. Lederhosen å jodeln :P
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

speedtrader wrote:Om några år så kommer nog inte Lidl ha så många butiker kvar.
Lidl byggde precis en rätt stor affär i landskrona.. så det verkar snarare som om de expanderar.
hej.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Vi har Sveriges dyraste Ica butik (åre) så allt är för dyrt, bortsett från Ica pizzorna som är värda varenda öre, 20:- kostar dom dyrgriparna ;)
linc wrote:
speedtrader wrote:Om några år så kommer nog inte Lidl ha så många butiker kvar.
Lidl byggde precis en rätt stor affär i landskrona.. så det verkar snarare som om de expanderar.
Btw, Lidl har nyligen byggt i Köping & Arboga också.
Tror det kommer finnas kvar ett bra tag, den affären behövs till alla barnfamiljer osv.
speedtrader
Posts: 194
Joined: 2003-04-11 18:59:38
Location: Fredrik Johansson

Post by speedtrader »

Pixelfantast wrote:Vi har Sveriges dyraste Ica butik (åre) så allt är för dyrt, bortsett från Ica pizzorna som är värda varenda öre, 20:- kostar dom dyrgriparna ;)
linc wrote:
speedtrader wrote:Om några år så kommer nog inte Lidl ha så många butiker kvar.
Lidl byggde precis en rätt stor affär i landskrona.. så det verkar snarare som om de expanderar.
Btw, Lidl har nyligen byggt i Köping & Arboga också.
Tror det kommer finnas kvar ett bra tag, den affären behövs till alla barnfamiljer osv.
Lidl har som mål att bygga butiker från Stockholm till Malmö.
Innan Lidl startades så undersökte SCB konkurrensen för ICA, CoopForum och andra butiker mot Lidl, och det man kunde hitta var att de stora livsmedelskedjorna kommer inom ca 1-2 år har tagit tilbaka de gamla kunderna och dessutom ökat omsättningen.

I alla de svenska butikerna kan man handla miljömärkta produkter men hos Lidl så finns det inte.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

speedtrader wrote:Tycker du verkligen att Lidl har bra priser?
Priserna hos Lidl är i de flesta fall inte billigare än ICA och dessutom är priserna hos Lidl i Sverige än i de tyska Lidlbutikerna. Chefer och butikssäljare på Lidl är hjärntvättade.
Om några år så kommer nog inte Lidl ha så många butiker kvar.
Uhmva? (fet text)

Jag tycker att lidl har bra priser på det dom har, vilket inte är så mycket.
Dom har även en hel del skit, men det finns ett par bra saker bland rötäggen.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply