Metal-tråd

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Dödfödd, Dissection, Nattstrype, Armagedda, Shining, Mayhem, Emperor, Craft, Sorhin.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

höken wrote:www.blackmetalradio.com för de som vill ha en sjysst radiokanal.
Tack vare den kanalen fattade jag tycke för gruppen Nargaroth, det ni! :D
man tackar. Lyssnade lite grann igår och den kanalen var väldigt bra. Ska fortsätta lyssna när jag kommer hem.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Peking wrote:
höken wrote:www.blackmetalradio.com för de som vill ha en sjysst radiokanal.
Tack vare den kanalen fattade jag tycke för gruppen Nargaroth, det ni! :D
man tackar. Lyssnade lite grann igår och den kanalen var väldigt bra. Ska fortsätta lyssna när jag kommer hem.
Trevligt att du tycker om den :)
Det gör jag med ;D
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Hett tips: Nargaroth - Seven Tears

Ett 14 minuter långt mästerverk.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

höken wrote:Hett tips: Nargaroth - Seven Tears

Ett 14 minuter långt mästerverk.
Melodiskt är det iallafall, sedan att musikerna är lite halvt som halvt är väl godtagbart. Sångaren behöver några extra starka fishermans friend dock ;D
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

fisk wrote:Melodiskt är det iallafall, sedan att musikerna är lite halvt som halvt är väl godtagbart. Sångaren behöver några extra starka fishermans friend dock ;D
Nargaroth är ett enmannaprojekt ;)

Citat hämtat från http://www.herbstleyd.cjb.net/
Nargaroth was raised in 1989 by Kanwulf as a one man band (which it still is).

Först trodde jag det var flera men det var det visst inte :)
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Peking wrote:
fisk wrote:Melodiskt är det iallafall, sedan att musikerna är lite halvt som halvt är väl godtagbart. Sångaren behöver några extra starka fishermans friend dock ;D
Nargaroth är ett enmannaprojekt ;)

Citat hämtat från http://www.herbstleyd.cjb.net/
Nargaroth was raised in 1989 by Kanwulf as a one man band (which it still is).

Först trodde jag det var flera men det var det visst inte :)
Det var som fan!
Men å andra sidan är de bästa banden enligt mig enmansmand.
Ta Burzum, Bathory (?), Nargaroth (finns fler men som inte är riktigt lika bra). Sen så har vi ju Darkthrone som numera är ett tvåmansband :)
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

höken wrote:Det var som fan!
Men å andra sidan är de bästa banden enligt mig enmansmand.
Ta Burzum, Bathory (?), Nargaroth (finns fler men som inte är riktigt lika bra). Sen så har vi ju Darkthrone som numera är ett tvåmansband :)
Har för mig att det är tre stycken medlemmar i Bathory, eller det var iaf. Den ena av Darkthrone medlemmarna har jag för mig lämnade bandet runt -99. Men jag är inte helt säker (ja, jag vet att Darkthrone haft 4 medlemmar förut).

Förresten nån som vet om Darkthrone har en officiell sida? Har gått in på Darkthrone.no men då är det bara en bild på sidan. Inge mer.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Det är www.darkthrone.no som gäller (står så på skivan).
Från början var det helt andra medlemmar än de som senare skulle komma att ersätta de tidigare.
Det var då de spelade death-metal (Soulside Journey, 1991).
Tror Fenriz var med från början dock.
Nocturno Culto joinade bandet när de skulle spela in A Blaze In The Northern Sky tror jag.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

höken wrote:Det är www.darkthrone.no som gäller (står så på skivan).
Från början var det helt andra medlemmar än de som senare skulle komma att ersätta de tidigare.
Det var då de spelade death-metal (Soulside Journey, 1991).
Tror Fenriz var med från början dock.
Nocturno Culto joinade bandet när de skulle spela in A Blaze In The Northern Sky tror jag.
Nocturno Culto var med från början. Fenriz också. Men då hade dom andra namn. Dom bytte namn när dom bytte stil från Death till Black Metal. Men jag läste på en sida att Nocturno Culto lämnade Darkthrone i slutet av -99, men det kanske är fel eller så har kan kanske kommit tillbaka?

Men nödvändigt att bara ha en bild på Darkthrone.no sidan :-/
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

Peking wrote:
höken wrote:Det är www.darkthrone.no som gäller (står så på skivan).
Från början var det helt andra medlemmar än de som senare skulle komma att ersätta de tidigare.
Det var då de spelade death-metal (Soulside Journey, 1991).
Tror Fenriz var med från början dock.
Nocturno Culto joinade bandet när de skulle spela in A Blaze In The Northern Sky tror jag.
Nocturno Culto var med från början. Fenriz också. Men då hade dom andra namn. Dom bytte namn när dom bytte stil från Death till Black Metal. Men jag läste på en sida att Nocturno Culto lämnade Darkthrone i slutet av -99, men det kanske är fel eller så har kan kanske kommit tillbaka?

Men nödvändigt att bara ha en bild på Darkthrone.no sidan :-/
Var Nocturno Culto med från början?
Vet iofs inte om han lämnade bandet 1999, mycket möjligt att han gjorde det men sedan kom tillbaka.
Han är i varje fall med på Hate Them.

Nu åker jag iväg en vecka, låt inte tråden dö! :D
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag måste höra med er metal grabbar/tjejer om nån av er vet vad som hände med gruppen power mad efter dom splitrades för evigheter sen :)
om det är nån av dom som är med i nått annat band efter power mad
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

höken wrote:Var Nocturno Culto med från början?
Vet iofs inte om han lämnade bandet 1999, mycket möjligt att han gjorde det men sedan kom tillbaka.
Han är i varje fall med på Hate Them.

Nu åker jag iväg en vecka, låt inte tråden dö! :D
det jag hört och läst är att han var med från början. Men då under ett annat "artistnamn". Hate Them är förövrigt en riktigt bra skiva :), kan tipsa om Fucked up and ready to die om jag inte redan gjort det :P.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Peking wrote:Har för mig att det är tre stycken medlemmar i Bathory, eller det var iaf. Den ena av Darkthrone medlemmarna har jag för mig lämnade bandet runt -99. Men jag är inte helt säker (ja, jag vet att Darkthrone haft 4 medlemmar förut).
Hm, två medlemmar är det väl? Quorthon spelar gitarr, bas och sköter all sång men Vvornth spelar trummor.

Edit: Finns väl ingen enkelt svar på frågan eftersom de har haft mååånga medlemmar som bara har spelat i bandet i några dagar och sen hoppat av men jag tror att det bara är dem två som utgör bandet just nu.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

bupp2 wrote:Hm, två medlemmar är det väl? Quorthon spelar gitarr, bas och sköter all sång men Vvornth spelar trummor.

Edit: Finns väl ingen enkelt svar på frågan eftersom de har haft mååånga medlemmar som bara har spelat i bandet i några dagar och sen hoppat av men jag tror att det bara är dem två som utgör bandet just nu.
det där med Bathory har du nog rätt om. Har inte lyssnat på dom speciellt mycket och kommer nog inte heller göra det, så jag vet inte riktigt.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Det finns några ICP-låtar jag gillar.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Mitt första svar i denna tråd. Fy skäms.
Det som jag lyssnar på mest nu är Cannibal Corpse. Brutalare musik får man leta efter.
De skivor som gäller är de som Corpsegrinder är med på, denna karl är brutalare och musiken har blivit bättre efter att han tog över Chris Barnes micken. Den bästa skivan är självklart Bloodthirst.

Sedan så blir det en del black metal och de skivor som är bäst där är:

Dark Funeral - Diabolis Interium
Marduk - Panzer Division Marduk
Jag är bättre än dig.
ykke
Posts: 27
Joined: 2003-12-10 16:14:47
Location: Alingsås
Contact:

Post by ykke »

Maiden, Priest, Slayer, Messhuggah, At The Gates, The Haunted och Darkthrone är fina saker.
15:59 < marcus|> "UNIX som server...?" Bar topic..
16:00 < marcus|> Sen pratar han om Linux..
16:03 < marcus|> Haha, de på 24 använder Unix version 2.4.21.. Undrar om de har en PDP11 att köra det på..
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Akta er för Timo Tolkki!!!!

Image
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

nån som kommer in på Sinergy.org? (Sinergy's officiella sida)

För mig står det bara "There's nothing for you to see here". Eller det kanske är så för alla?
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Peking wrote:nån som kommer in på Sinergy.org? (Sinergy's officiella sida)

För mig står det bara "There's nothing for you to see here". Eller det kanske är så för alla?
Kanske har de lagt av?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Peking wrote:nån som kommer in på Sinergy.org? (Sinergy's officiella sida)

För mig står det bara "There's nothing for you to see here". Eller det kanske är så för alla?
<html>
<head>
</head>
<body>
<br><br>
<center><b>Nothing for you to see here</b><center>
</body>
</html>

Det är koden till sidan, jag tvivlar på att någon annan ser något annat.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Pappa-Scan wrote:Mitt första svar i denna tråd. Fy skäms.
Det som jag lyssnar på mest nu är Cannibal Corpse. Brutalare musik får man leta efter.
då tar jag förgivet att du inte har hört mortician och den senaste skivan med vital remains
ykke
Posts: 27
Joined: 2003-12-10 16:14:47
Location: Alingsås
Contact:

Post by ykke »

Mysigt värre. :)
15:59 < marcus|> "UNIX som server...?" Bar topic..
16:00 < marcus|> Sen pratar han om Linux..
16:03 < marcus|> Haha, de på 24 använder Unix version 2.4.21.. Undrar om de har en PDP11 att köra det på..
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Grim wrote:då tar jag förgivet att du inte har hört mortician och den senaste skivan med vital remains
Mortician har jag hört. Deras gitarr(er?) låter lite mysko. Men jag ska kolla upp Vital Remains i helgen och se om det är värt nånting.
Jag är bättre än dig.
Locked