Köpa kläder på nätet

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Köpa kläder på nätet

Post by project »

Jag undrar om det finns någon bra sida som säljer kläder. Och det ska inte vara vanliga kläder utan kläder med artistnamnstryck, typ Metallica osv.

Det jag helst vill ha är Robbie Williams :P (kanske inte är så många som lyssnar på honom här). Jag vet att man kan köpa genom respektive bands hemsida, men jag letar efter en Svensksida som möjligtsvis säljer detta.

Vet att det finns en som heter hamnpolare men där finns det inget sånt vad jag vet.
öh! tjena :P
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

www.shock-store.com - bra sida, men jag vet inte om dom har Robbie Williams där eftersom dom säljer mest "metalkläder"
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Re: Köpa kläder på nätet

Post by egar »

project wrote:Det jag helst vill ha är Robbie Williams :P (kanske inte är så många som lyssnar på honom här).
Klart som fan att man lyssnar på Robbie Williams! :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

att köpa läder över internet är det segaste! man får oftsts lämna tillbaka dom för att dom inte passar som man har tänkte sej, det är lättare att köpa diret i affären där du kan prova dom direkt om dom passar...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Beställde nyligen från milcon (militära överskottslagret), beställde 2st Flecktarn kamo-T-shirts (XXL) samt 2 par svarta BDU-byxor (storlek XXL), de skickar 2st Small byxor, samt 2st T-shirts som är mindre än min flickväns L (Large)-T-shirts.

Innan det så beställde jag från alienbase (en luvtröja och en tribal-T-shirt i XXL), båda var två modeller mindre än sådant jag testat tidigare i samma storlekar.

Kort och gott, köpa kläder via internet är ett riskföretag, om man inte är mindre än vad jag är, eller tycker om att se ut som om man har kroppstrumpor.
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

jAG HAR TRE TRÖJOR SOM DET STÅR EMINEM PÅ!
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

fisk wrote:Beställde nyligen från milcon (militära överskottslagret), beställde 2st Flecktarn kamo-T-shirts (XXL) samt 2 par svarta BDU-byxor (storlek XXL), de skickar 2st Small byxor, samt 2st T-shirts som är mindre än min flickväns L (Large)-T-shirts.

Innan det så beställde jag från alienbase (en luvtröja och en tribal-T-shirt i XXL), båda var två modeller mindre än sådant jag testat tidigare i samma storlekar.

Kort och gott, köpa kläder via internet är ett riskföretag, om man inte är mindre än vad jag är, eller tycker om att se ut som om man har kroppstrumpor.
Men hallå köpa militär kläder....förmodligen är det en gammal avdankad officer som säljer dom och dom är ju inte så smarta (enligt egen erfarenhet)......hmm kanske bara är jag som ser ner på "pojkar" (25+) som springer runt med vapen skjuter lösplugg och tycker det är skit häftigt.....
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

spyse wrote:Men hallå köpa militär kläder....förmodligen är det en gammal avdankad officer som säljer dom och dom är ju inte så smarta (enligt egen erfarenhet)......hmm kanske bara är jag som ser ner på "pojkar" (25+) som springer runt med vapen skjuter lösplugg och tycker det är skit häftigt.....
Förhoppningsvis är du den enda som ser ner på folk över huvudtaget och framför allt för att de gör något som de finner kul. Idiot!
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

egar wrote:Förhoppningsvis är du den enda som ser ner på folk över huvudtaget och framför allt för att de gör något som de finner kul. Idiot!
Amen!
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

egar wrote:Förhoppningsvis är du den enda som ser ner på folk över huvudtaget och framför allt för att de gör något som de finner kul. Idiot!
Killen försöker vara Pync/Dissident men misslyckas totalt...
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

spyse: Det är inga militärer som säljer från milcon, inte heller är det några som springer omkring och skjuter med lösplugg. Att de sedan gör något som de anser är roligt är något man inte bör se ned på dem för, så länge de inte skadar någon. Vem är du att döma dem? Du verkar ju ha fördömt din egen existens, det genom att skriva det i din signatur, och över hela din egna hemsida. Är det ett inre rop på hjälp, allt detta dömande? Eller är det ett rop på uppmärksamhet?

Din åsikt är noterad, vill du föra någon slags debatt mot människor som gör vad de anser är roligt (paintball, soft airguns, etc.) så gör en egen tråd för det, denna tråd behandlar primärt kläder köpta på internet.

Vad gäller mitt val att köpa militära kläder är för att de svarta tyska BDU-byxorna inte bara är komfortabla, utan även förbaskat slitstarka, något man inte kan säga om många andra klädesplagg som säljs här och var. Om du avsåg att bespotta exempelvis hemvärnet, så gör de mer för mänskligheten än vad de flesta gör, genom att hjälpa till vid översvämningar, vid gasutsläpp, skallgångar, med mera, deras andra syfte är måhända i mångas ögon onödigt, men om mot alla förmodanden det skulle uppstå en krigssituation är de de första som kallas in för att hjälpa till med lokalförsvaret, därför tränas de i vapenhantering, försvar, vakttjänst och strid.

Det finns måhända många som gör hemvärnstjänsten "för att skjuta träplugg" som du beskriver det, men vad skada gör dessa dig?, Eller någon annan för den delen?

Ryck upp dig spyse, du kan bättre än såhär, om du vill.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

stealth wrote:Killen försöker vara Pync/Dissident men misslyckas totalt...
nej
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

egar wrote:nej
Ok. (Bara så du vet syftar jag på Spyse.)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

spyse wrote:hmm kanske bara är jag som ser ner på "pojkar" (25+) som springer runt med vapen skjuter lösplugg och tycker det är skit häftigt.....
Stora ord från en som skär sig själv med rakblad..
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Jag beställde 2 tshirts från tshirlhell.com och är hur nöjd som helst! Dollar ligger ju så jäkla låget så frakten till Sverige kostar bara 100:-.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
project
Posts: 276
Joined: 2003-03-31 11:03:00
Location: Göteborg

Post by project »

Peking wrote:www.shock-store.com - bra sida, men jag vet inte om dom har Robbie Williams där eftersom dom säljer mest "metalkläder"
Ok tack. Ska kolla in den iaf =)
öh! tjena :P
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

stealth wrote:Ok. (Bara så du vet syftar jag på Spyse.)
Jaha, då missförstod jag dig. :)
Kanske till och med håller med dig på den punkten. Han saknar skillzen helt enkelt. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

egar wrote:Jaha, då missförstod jag dig. :)
Kanske till och med håller med dig på den punkten. Han saknar skillzen helt enkelt. ;)
:-*
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Golvplankan
Posts: 54
Joined: 2003-11-22 17:34:33
Location: Lund

Post by Golvplankan »

"A nuclear bomb is a terrible thing to waste"
User avatar
hajzen
Posts: 20
Joined: 2004-02-05 18:37:53

Post by hajzen »

Peking wrote:www.shock-store.com - bra sida, men jag vet inte om dom har Robbie Williams där eftersom dom säljer mest "metalkläder"
tar ju en jävla tid därifrån :/
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

håll det på en mogen nivå nu..

@fisk

vad e adressen till milcon? google tycker inte om mig idag :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Fenix wrote:håll det på en mogen nivå nu..

@fisk

vad e adressen till milcon? google tycker inte om mig idag :P
Jag är inte fisk, men...
http://www.mil-con.se/

Hade samma tanke som dig, men jag hittade den med google ;)
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

übermensch wrote:Jag är inte fisk, men...
http://www.mil-con.se/

Hade samma tanke som dig, men jag hittade den med google ;)
du har ju en fisk-avatar ;)
Last edited by Fenix on 2004-02-29 12:21:46, edited 1 time in total.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Haha, spyse.
Haha, hemvärnet.

http://www.swedenrock.com/swedenrockshop/ kan ibland kanske ha något som du söker.
Jag är bättre än dig.
Post Reply