Dvorak ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Dvorak ?

Post by Branstrom »

Om någon känner till denna alternativa layout för tangentbordet, så skulle det vara bra om den kunde dela med sig av lite information jag har försökt få tag på.. Nämligen hur man, när man bytt tangentbordslayout, ersätter en tangents inprogrammerade bokstav/siffra/tecken med ett som man väljer själv? Har någon programtips på hur man kan fixa det här? Räknar med att de som inte förstår något av det här från början, ändå inte kan hjälpa mig, därför kanske jag inte behöver förklara mer än vad jag gjort?

Tacksam för hjälp.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

User avatar
root
Posts: 1150
Joined: 2002-03-07 23:22:35
Contact:

Post by root »

körde svorak ett tag.. det är hur härligt som helst... men jag tröttnde på att installera alla keymaps hela tiden... får la modda ett tangentbord så det blir hardcodeat ;)
Pulling together is the aim of despotism and tyranny. Free men pull in all kinds of directions.
-Terry Pratchett
petter

Post by petter »

då jag kikade lite på länken så blev jag nyfiken på vad det skall vara bra för att ändra tangentbords-layouten ?
maskros
Posts: 10
Joined: 2002-03-07 22:35:31
Location: Borås

Post by maskros »

Det här kanske kan vara till hjälp.. har dock inte provat själv
http://www.szp-software.com/
User avatar
SUBPL8
Generös bit
Posts: 308
Joined: 2002-04-11 22:29:55
Location: Göteborg/Angered
Contact:

Post by SUBPL8 »

dvorak/svorak suger...

och i grunden är det snabbare..

men vafan, igen använder det, vad fan spelar d för roll om en person använder det, den personen får bara svårt att skriva när han inte sitter vid sin egna dator...

vilket e jävla dumt...

//sub
Citat: "Kunskap får du inte av att läsa böcker, kunskap erhåller du när du läser människor". - Tomas M Nilsson | www.nucca.se | tomas@nucca.se
User avatar
turbonallen
Posts: 168
Joined: 2002-03-27 14:27:52
Location: Angered
Contact:

Post by turbonallen »

håller med där.
Skulle man nu lära sig dvorak blir det säkert ett helvete att sätta sig vid en normal tangentbordslayout igen.

Själv tror jag inte på att man kommer kunna skriva mycket snabbare om man lärt sig dvorak/svorak.
Fungerande dator, härlig skärm | Nintendo Gamecube Metroid Prime Pak
Post Reply