Er största rädsla

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

fredrik wrote:Sprutor, usch och ve.

Oj, då är man inte ensam då :)

Jag är sjukligt rädd för sprutor, inte särskilt smidigt. Har flera gånger svimmat och det rycker i hela kroppen om jag tänker på sprutor. Eeeew :-X





Lustigt nog ska det tydligen vara vanligt att man har blodfobi samtidigt, dock lider jag inte av det. Vetenskapen är inte alltid exakt.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

fredrik wrote:Sprutor, usch och ve.
Sprutor e härliga specielt dom med Stesolid® i ;D
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:
lither wrote:Börjat kommer över höjdproblemen, då jag stod emot att titta ner från Empire State Building sommaren 2001.
Jo, men du hade verkligen kommit över den om du hade tittat ner från World Trade Center hösten 2001.
En månad innan, en lättnad faktiskt.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

übermensch wrote:Lustigt nog ska det tydligen vara vanligt att man har blodfobi samtidigt, dock lider jag inte av det. Vetenskapen är inte alltid exakt.
Precis samma här, jag har flera gånger plåstrat om riktigt stora sår utan minsta problem. När jag har opererats för nageltrång har jag tittat på utan problem. Men när de sticker bedövningssprutan svimmar jag nästan.
User avatar
Martin 31
Posts: 72
Joined: 2003-10-01 20:03:53

Post by Martin 31 »

Min största rädsla är nu att BBB inte kommer i tid, har sagt upp mitt adsl , har bara det månaden ut.
Dom låvade att jag skulle ha signal denna veckan ooppsss!!!
Dom har inte ens svetsat fibern i boxen till statsnätet..
Ellen
Posts: 35
Joined: 2003-12-04 16:08:49

Post by Ellen »

Jag är rädd för Exorcisten.
Det är jobbigt. Det får aldrig vara mörkt i rummet när jag ska sova eftersom jag då bara ligger och oroar mig för att Exorcisten ska komma.
Enda gången jag kan sova med neddragen rullgardin är när någon annan sover i mitt rum.
Det är lite fjantigt eftersom jag vet att hon inte finns och att det är en film, men det funkar ändå inte att tänka så. när man ligger där i sängen när det är mörkt.

Jag är rätt lättskrämd, särskilt av skräckfilmer. Vilket folk brukar tycka är roligt och dom försöker alltid skrämma upp mig ännu mer efter filmen.

Sen så gillar jag inte djupt vatten. Är så rädd för vad som skulle kunna finnas på botten.

Tycker ibland att det är läskigt när Adam spelar Farcry.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Ellen wrote:Jag är rätt lättskrämd, särskilt av skräckfilmer.

Sen så gillar jag inte djupt vatten. Är så rädd för vad som skulle kunna finnas på botten.
Dark Water, som är den läskigaste filmen jag, en man som inte tycker filmer är läskiga, sett, skulle nog kunna äventyra din hälsa.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
Ellen
Posts: 35
Joined: 2003-12-04 16:08:49

Post by Ellen »

pync wrote:
Ellen wrote:Jag är rätt lättskrämd, särskilt av skräckfilmer.

Sen så gillar jag inte djupt vatten. Är så rädd för vad som skulle kunna finnas på botten.
Dark Water, som är den läskigaste filmen jag, en man som inte tycker filmer är läskiga, sett, skulle nog kunna äventyra din hälsa.
ehm, det kittlade till i magen av rädsla när jag läste det där :)
Muxxor
Posts: 473
Joined: 2002-03-17 2:19:00
Location: Uppsala

Post by Muxxor »

Vet inte om jag är så jätte rädd, men men, tex om jag skulle bli tvungen att döda någon i självförsvar och sedan inte bli trodd och hamna i fängelse... det skulle inte vara så trevligt. I samma veva: bli bortstött från nära och kära pga att de är rädda för mig.

Annars har man ju lite andra saker, som att råka bryta nacken vid ett backflip-försök, ramla med motorcykel osv. Man hittar ju på så mycket saker som man kan skada sig på som är så onödiga... är det värt att riskera en bruten nacke för att göra en bakåtvolt? 1min av lycka mot ett liv i rullstol?
AMD Barton 2500+@3200+, Sprire WhisperRock IV, 2x256mb Twinmos PC3200 CAS2.5, Epox EP-8RDA+, Radeon 9600pro VIVO, NEC 1300A,WD 80gb 8mb, IBM 40gb 2mb, Bitspower: 2xCold Cathode & 2x UV-Sensitive Fan, Iomega 250mb Zip, Sweex Xenon XS
Kamera: Canon A80
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fredrik wrote:
übermensch wrote:Lustigt nog ska det tydligen vara vanligt att man har blodfobi samtidigt, dock lider jag inte av det. Vetenskapen är inte alltid exakt.
Precis samma här, jag har flera gånger plåstrat om riktigt stora sår utan minsta problem. När jag har opererats för nageltrång har jag tittat på utan problem. Men när de sticker bedövningssprutan svimmar jag nästan.
Känner precis detsamma. Kanske är det rädslan som ligger kvar från när man var liten? Sprutor (STORA!) som gjorde VÄLDIGT ont.

Kanske...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Att "end up alone" är väl ja ganska så rädd för,inte för att jag tror att det skulle hända,men man vet ju aldrig och den tanken är inte speciellt rolig. Och rädd för döden har jag varit men inte längre,känns onördigt att grubbla och vara rädd för eftersom det är inget som man kan undvika på nåt sätt.
We dance to all the wrong songs
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag drömmer mardrömmar om att mitt hår pajjas.. typ att jag tvingas raka av allting eller att det blir helt konstigt klippt så det måste kortas ned till omänskliga längder.



Oh btw...
Image
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Min största rädsla har mycket att göra med ohälsa. Faktum är att jag är mer rädd för att må riktigt fysiskt/psykiskt dåligt än vad jag är att dö. En av ohälsorna jag är mycket skraj för är att krossa/tappa tänder, särskilt eftersom tänderna är såpass karaktärsbildande för ansiktsuttryck ex.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Jag har ingen stor rädsla nu förtiden, när jag var yngre hade jag en fruktansvärt rädsla för döden.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

är även väldigt rädd för att bli uppäten av en galen get.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

vet inte..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

gummiboll wrote:är även väldigt rädd för att bli uppäten av en galen get.
akta dig för min lillebror då
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

lyckegard wrote:
gummiboll wrote:är även väldigt rädd för att bli uppäten av en galen get.
akta dig för min lillebror då
om du har en get till lillebror tror jag inte att dina föräldrars skilsmässa är långt bort...
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

lither wrote:
fredrik wrote:
übermensch wrote:Lustigt nog ska det tydligen vara vanligt att man har blodfobi samtidigt, dock lider jag inte av det. Vetenskapen är inte alltid exakt.
Precis samma här, jag har flera gånger plåstrat om riktigt stora sår utan minsta problem. När jag har opererats för nageltrång har jag tittat på utan problem. Men när de sticker bedövningssprutan svimmar jag nästan.
Känner precis detsamma. Kanske är det rädslan som ligger kvar från när man var liten? Sprutor (STORA!) som gjorde VÄLDIGT ont.

Kanske...
Jag fick 5 (fem) sprutor när jag oppererades för nageltrång, spruterna va det absolutvärsta, jag kan utan problem se på när dom skrapar och blod sprutar å sånt, men sprutor... usch nej.... :-/
Gosman - Rixhack Admin
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

jag är rädd för mycket, men jag orkar inte ge en mer detaljerad redogörelse
busus
Posts: 99
Joined: 2003-05-05 21:45:18
Location: lerum (världsmetropolen)

Post by busus »

pync wrote:Sen är jag rädd för att simma i smutsiga insjöar också för det känns som
att en fisk ska bita mig i benen.
Exakt! Det är läskigt...
Jag är rädd för att misslyckas. Det är rätt dumt.
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Zion wrote:Jag fick 5 (fem) sprutor när jag oppererades för nageltrång, spruterna va det absolutvärsta, jag kan utan problem se på när dom skrapar och blod sprutar å sånt, men sprutor... usch nej.... :-/
Jag hade lite sprutfobi, så jag tog en nål, steriliserade den, och körde in i den i min rygg. När man känner nålen tränga genom huden gör det jävligt ont, när man sedan rör runt den gör det inte så ont. När man gjort det här några gånger så förlorar man respekten för sprutor, det är bara nålar som gör små hål i en hud som läker snabbt, no worries.

Efter ytterliggare några gånger så inser man vad alla underliga gothare finner så upphetsande med nålar, det ger verkligen en adrenalin-kick.

Men det är en annan historia...
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

pync wrote:
Zion wrote:Jag fick 5 (fem) sprutor när jag oppererades för nageltrång, spruterna va det absolutvärsta, jag kan utan problem se på när dom skrapar och blod sprutar å sånt, men sprutor... usch nej.... :-/
Jag hade lite sprutfobi, så jag tog en nål, steriliserade den, och körde in i den i min rygg. När man känner nålen tränga genom huden gör det jävligt ont, när man sedan rör runt den gör det inte så ont. När man gjort det här några gånger så förlorar man respekten för sprutor, det är bara nålar som gör små hål i en hud som läker snabbt, no worries.

Efter ytterliggare några gånger så inser man vad alla underliga gothare finner så upphetsande med nålar, det ger verkligen en adrenalin-kick.

Men det är en annan historia...
I wanna be like you, Jack...
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

lillis wrote:I wanna be like you, Jack...
Sålänge det bara är du som driver med mig så är det okay, men jag är seriös, testa att kör in en nål i din rygg!

Don't knock it 'til you tried it...
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

Människors inkompetens skrämmer mig.
Post Reply