Vad gör ni i kväll (Valborg)?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Viscum wrote:Blev en relativ lugn kväll för mig.
Min kille och jag firade 1 år ihop, så vi var ute och käkade lite gott på restaurang.
sooo sweeeet ^^
iDon't care about your problems.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

rätt lyckad kväll var det allt...
först cortegen med massa trevligt folk och sen for vi till slottskogen och träffade massa folk jg inte träffat på bra långe. riktigt trevligt blev det.
User avatar
spyse
Posts: 646
Joined: 2002-03-08 7:56:24
Location: Västerås
Contact:

Post by spyse »

Var social på en privat fest i en hyrd lokal hälde i mig 6 st 7,0or och lite vodka, var lagom borta...sedan tog jag bussen hem köpte en korv och pepsi på macken sedan lite vid datorn sedan sova, kom hem runt 03:00 eller liknande..

Var väl en helt ok kväll förutom att jag inte minns så mycket....
Driver http://www.deadshop.se en svensk smokeshop som säljer det mesta inom rökning, så som; pipor, papper, tändare, digitalvågar, och övriga tillbehör samt rökelser, till bra priser.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag hade minst sagt en lyckad kväll. Såg secret window med depp,helt ok film sedan så bar jag och min dejt av till härlanda tjärn där hon bor. Och satt vid skön och pratade hela kvällen. Och den kunde inte bli avslutad på ett bättre sätt än en kyss. :D
We dance to all the wrong songs
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Jag fick en fläskläpp i present av ett gäng
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
Fluffy
Hedersbit
Posts: 7384
Joined: 2002-02-13 23:56:00

Post by Fluffy »

Vad gjorde jag? Kom hem ifrån skolan och fixade en hårdvarusak på datorn. Fördrev tiden riktigt bra med saker jag inte minns. Nej, drack inget eller liknande. Får ibland mystiska minnedluckor, speciellt vid datorn. Sedan kollade jag på episod 1 av Band of Brothers. La mig sedan 23:00...

Det var min fredag.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag och Pontarius var hemma hos några kompisar och drack lite öl och bara hade trevligt.
Sedan blev det en krogrunda i Lund, skönt nog tog jag det väldigt lugnt med spriten och slapp vakna bakis :D
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

xerxes wrote:Jag fick en fläskläpp i present av ett gäng
Hängde på fel ställe?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

jag åkte buss meeed malin!
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

lither wrote:
xerxes wrote:Jag fick en fläskläpp i present av ett gäng
Hängde på fel ställe?
Det verkar så.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

xerxes wrote:Jag fick en fläskläpp i present av ett gäng
Hade du utmanande klädsel?
We dance to all the wrong songs
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

dpinto wrote:
xerxes wrote:Jag fick en fläskläpp i present av ett gäng
Hade du utmanande klädsel?
Jeans och t-shirt (helsvart)
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

xerxes wrote:
dpinto wrote:
xerxes wrote:Jag fick en fläskläpp i present av ett gäng
Hade du utmanande klädsel?
Jeans och t-shirt (helsvart)
Ok,då var det inte det. :P
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dpinto wrote:
xerxes wrote:
dpinto wrote:
xerxes wrote:Jag fick en fläskläpp i present av ett gäng
Hade du utmanande klädsel?
Jeans och t-shirt (helsvart)
Ok,då var det inte det. :P
Försök inte vara forskare med snacket om utmanade kläder hjärta våldtäkt = sant. (;
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

bim wrote:Löjligt att ens påstå att jag skulle vara pantad då du inte känner mig ::) Sen att anse att jag är fjortis är tråkigt fel :-P Haha...

Jag påstår inte ens man är ball när man dricker, verkligen inte - men jag påstår att det är töntigt och tråkigt att gå omkring och skratta åt personer som är fulla, varför ens göra det? Det känns som du enbart gör det för att "verka mogen". Suck...

Jag tror det inte är en bra grej att vara som du, jag menar, varför vara en rebellisk pubertetstonåring när man är tjugoplus eller kanske t o m trettioplus?
Till skillnad från dig bim så gör jag inget för att "verka" mogen. Dock får du ta och rycka upp dig, att anse något är inte fel bim - tror du det så missuppfattar du hela konceptet med åsikter.

Jag trodde inte att du skulle tolka mitt skrattande så bokstavligt, men hursomhelst; nu skall jag förklara för dig: Då en människa uttrycker exempelvis "Jag skrattar åt de som dricker alkohol" som jag gör i den här diskussionsdelen, så GÖR de faktisk inte det bokstavligen, det handlar om ett ställningstagande, en känsla - om det fungerar bättre i ditt medvetande.

Jag har inte "gått omkring" och skrattat åt någon, det skulle vara ett slöseri med tid.

Du tror inte att det är en bra grej att vara som jag? Även om jag måhända kallat dig för fjortis (det står jag vid) har jag aldrig haft presumtionen av att känna dig. Sedan vad anbeträffar vad som är ett korrekt, respektive felaktigt beteende vid en viss ålder är upp till var och en. Jag kan, av erfarenhet, bedöma vad som är ett korrekt beteende vid min ålder, medan du inte har en aning om vad som är ett korrekt beteende vid min ålder, eftersom du av förklarliga skäl - inte är vid min ålder.

Återigen faller du tillbaka på konceptet "mognad", jag förstår av ditt ständiga upprepande av detta att det är ett stort problem för dig, eftersom du vid upprepade tillfällen förskjuter ditt problem, och tror att det skall ha samma effekt på andra (i detta fall mig). Jag är ledsen, jag har inget problem med konstruktet "mognad", om du vill använda det i en argumentation en gång till, betänk vad jag säger nu - för jag kommer att se det som ditt problem.


---


För övrigt spenderade jag Valborg med att spela kortspelet "Spank the monkey" med några vänner, vi pratade litegrand och sedan kikade jag och min fästmö på några episoder av Farscape.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Pappa-Scan
Posts: 551
Joined: 2002-08-28 15:03:06
Location: Gävle

Post by Pappa-Scan »

Jag söp skallen av mig själv för att jag är omogen och inte kan vara lika ball som antialkoholisterna. Sedan så gick jag 400:- plus på black jack. Det är väl det enda man kan göra på krogen? :P
Jag är bättre än dig.
User avatar
afflaf
Posts: 27
Joined: 2004-02-23 8:53:50
Location: Lund
Contact:

Post by afflaf »

var ute med några polare och några utbytestudenter från frankrike i Lund, de flesta drack men eftersom jag inte dricker så blev det inget för mig :P

gick runt lite i stadsparken i Lund, hälsade på lite gamla vänner som man stötte på här och där, sen så bar det av till mcdonalds och hamburgar stället där man käkade sen så hemåt, helt ok kväll fast man va lite för trött i slutet :P
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

förövrigt var jag totalt nykter hela tiden.. malin-personen är t.o.m. unfare.

btw så håller jag med om vad fisk säger, även om jag inte har samma uppfattning av bim.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag hade svenkul, satt och grillade hos en kompis, drack te, såg på Gudfadern, umgicks. Kan en kväll bli mer lyckad?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Muxxor wrote: Image
wow, jag satt någonstans där i bakgrunden :] (vilken tid var fotot taget?) ...men jag var nog inte i tillräckligt bra skick för att få hoppa :] Jag spenderade min valborg på stan från 11-00 och avslutade med att gå hem till en kompis och röka vattenpipa. riktigt trevlig dag.

Fisk: Jag tror inte att folk dricker för att dom tycker att det är ballt, snarare för att bli berusade (eller för att det är gott) :] Och det är kanske svårt att säga, men av det jag har sett av dig på forumet värkar du vara en ganska torr person :]
User avatar
Svempa
Posts: 1279
Joined: 2002-04-13 19:01:17
Location: Finspång
Contact:

Post by Svempa »

Lite grillning och lite öl men var ju tvungen att masa sig upp och jobba 05:30. Känndes segt...
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

1. Student-fotografering klockan 12 i skolan. Vilket innebar att man var tvungen att vara riktigt uppklädd på den dagen. Efter fotograferingen hade vi håltimme tills mösspåtagningen, så klassen beslutade sig för att gå ut och ta en öl. Det blev fler än en öl för de flesta av oss...

2. Mösspåtagningen blev följaktligen en riktigt ösig tillställning där alla glatt sjöng med i studentsången osv... Glad i hågen drev jag med de flesta av mina lika glada klasskamrater till Söderhof (vid södrastation, om någon nu skulle vara bevandrad i Stockholm här). På söderhofs uteservering satt redan mängder av andra glada studenter från andra gymnasium. Vi från mitt plugg fick tag på ett bord och började ösa på med sånger och öl igen (vi var ju tvungna att visa vilken skola som var bäst). Efter någon timme tycktes det dock som om personalen på ställe tyckte vi sjöng lite för bra och de skickade ut oss. Mycket av stämningen försvann då med och de flesta stack hem...

3. Jag valde dock att ringa min kompis som skulle hålla till i rolambshovsparken på eftermiddagen. Så iväg till romlambshovsparken! I Parken var det riktigt trevligt med brännboll, fotboll och korvgrillning. Mina insatser blev dock lite begränsade med kostym... Framåt sjutiden kände jag att det blev lite jobbigt och kallt med kostymen så jag beslutade mig för att åka hem och äta samt byta om för att återvända in till stan.

4. Hemma lyckades jag självklart fastna framför datorn och irc. Kompisarna från romlambshovsparken bestämde sig för att besöka krogen istället för att vara ute - som man borde vara på valborg (?). Med kompisarna på irc bestämdes iaf att vi skulle ta en biltur.

5. Med en kompis som har ett nytaget körkort måsten man naturligtvis ut och åka med han. Jag fick själv inte köra den här kvällen förstås. Tillslut kom vi fram till att det var ganska ork att åka intillstan igen (om än med bil). Så vi beslöt oss för att åka hem till mig och se en film.

6. Film, antagligen det sämsta på hela kvällen. Jag rekommenderar inte att se dum och dumarerer. En stor besvikelse... Hade dock trevliga kompisar som sällskap till filmen.

Jag hade minst sagt kul iaf! Ni som tror att jag inte har lika kul idag bara för att jag sitter och skriver det här högst onödiga inlägget har fel. För nu är det dags för Klassfest!
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Jag började ~14.00 med att dricka öl hos slemh. Sen åkte jag till en annan och drack öl. Sen åkte jag till krogen och drack öl. Blev bjuden på en cider. Sen gick jag hem 02.00 och var hemma 03.30...
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
lurvy
Posts: 331
Joined: 2002-07-02 0:08:58

Post by lurvy »

Jag var på en fest med tio personer, varav jag kände de flesta. Vi grillade, rökte cigarr, pratade och efter att vi fått i oss en del att dricka spelade vi fotboll. Eftersom jag inte regelbundet konsumerar alkohol blev det bara ett par öl och några shots med turkisk peppar för mig.

Väl hemma ungefär vid klockan två pratade jag lite med Pync och Dissident över ICQ innan jag lade mig. Till och med när jag är berusad stavar jag som om jag skriver ett brev för en jobbansökan... ;D

För övrigt tycker jag att någon borde skänka fisk något att dricka.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

dpinto wrote:
Ghlargh wrote:Supa på valborg, varför ska man göra det?
Varför inte?

WHOOOÖÖÖÖHOÖÖÖ

:p
alkohol sänker thestosterontillverkningen med 20 % till att börja med.
wham bam thank-you ye -ma'am
Locked