Fahrenheit 9/11

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

fisk wrote:
stealth wrote:Varför "sjunker" man till den nivån? Enda sättet? Knappast.
Okej då, kanske inte enda sättet. Men det är åtminstone ett sätt som fungerar väl.
-
Jag tycker han verkligen gör en bra sak i U.S.A. , han behövs där.
Det bästa han kan lyckas med är att polarisera befolkningen. Ena sidan lyssnar på en hycklande lögnare och den andra sidan lyssnar på en annan hycklande lögnare. Vem som är Bush och vem som är Moore får du själv lista ut...

Målen helgar inte medlen, det är idioti att bekämpa sina motståndare med metoder som man själv säger sig kämpa emot. Det här är revolutionärens dilemma och har man satt sig i den sitsen är det på väg utför. Moore kommer inte att förändra något, han kommer bara att skapa ytterligare en falang fundamentalister.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Så om någon anfaller vårt land med vapen och svärd så skall vi försvara oss med ord?

Världen är inte så svartvit och enkel du vill utmåla den nem.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

nem wrote:
fisk wrote:
stealth wrote:Varför "sjunker" man till den nivån? Enda sättet? Knappast.
Okej då, kanske inte enda sättet. Men det är åtminstone ett sätt som fungerar väl.
-
Jag tycker han verkligen gör en bra sak i U.S.A. , han behövs där.
Det bästa han kan lyckas med är att polarisera befolkningen. Ena sidan lyssnar på en hycklande lögnare och den andra sidan lyssnar på en annan hycklande lögnare. Vem som är Bush och vem som är Moore får du själv lista ut...

Målen helgar inte medlen, det är idioti att bekämpa sina motståndare med metoder som man själv säger sig kämpa emot. Det här är revolutionärens dilemma och har man satt sig i den sitsen är det på väg utför. Moore kommer inte att förändra något, han kommer bara att skapa ytterligare en falang fundamentalister.
Han har agerat för kort tid för att det ska hända något. Jag väntar fortfarande...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

nem wrote:Målen helgar inte medlen, det är idioti att bekämpa sina motståndare med metoder som man själv säger sig kämpa emot. Det här är revolutionärens dilemma och har man satt sig i den sitsen är det på väg utför. Moore kommer inte att förändra något, han kommer bara att skapa ytterligare en falang fundamentalister.
Den gyllene regeln? Obsolet slavmoral. Varför skulle Moore inte i egenskap av stark människa kunna använda sig av sin fiendes vapen mot denne? Bara de som kan tänka utanför gamla kristendomliga dogmer kan segra. Se bara på Irak - hur lyckades Bush besegra Hussein om inte genom att sprida samma död och förintelse? Ändamålen helgar medlen ur Moores synpunkt, vilken är den enda viktiga. Däremot krävs det att han inte korrumperas av sina medel, vilket han naturligtvis kommer att göra.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Dissident: Inte om hans nästa film floppar och han får gå bort med svansen mellan benen till folkets burop. Han borde skjutas (helst med massor av statliga konspirationsteorier bakom), så att han blir en martyr.

Hur många hade brytt sig lika mycket om Marthin Luther King och Mahatma Gandhi hade levt fulltaliga liv, och hur länge hade deras ord ekat i folkets medvetanden?

Alla stora sanningar börjar alltid som blasfemier.
Aotearoa - tino rangatiratanga
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

If voting actually could change anything it would be illegal.
Ni får leka intellektuella hur mycket ni vill. MM gör något bra anser jag.
CBS60 minutes kommer med små små grejer ibland men MM slänger upp grejerna på bordet och skäms inte för det. Såg ni tex på ABCnews eller liknande kanaler under kriget? vilken jävla propaganda de öser ut jämfört med tex CBS.
Spelar ju ingen roll vad någon europe säger om USA då de skiter blank i våra åsikter.
Box1: Intel@2.5ghz, 3gb ddr2, Geforce 8800GTX, 120gb x 3 i raid0, XP
Box2: Amd Barton2600@2.3ghz, 2gb ddr, 3.3tb, OpenBSD
Box3: Lenovo T41, 2gb ddr2, testrigg för OS
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

J_Cokes wrote:Ni får leka intellektuella hur mycket ni vill. MM gör något bra anser jag.
CBS60 minutes kommer med små små grejer ibland men MM slänger upp grejerna på bordet och skäms inte för det. Såg ni tex på ABCnews eller liknande kanaler under kriget? vilken jävla propaganda de öser ut jämfört med tex CBS.
Spelar ju ingen roll vad någon europe säger om USA då de skiter blank i våra åsikter.
...och varför skulle de bry sig om våra åsikter? För att våra åsikter är bättre än deras? Ställ dig frågan, vad är propaganda? Det som Michael Moore kan beskrivas som propaganda. Allt beror på från vilket håll man tittar. Är det säkert att det svenska synsättet, eller det europeiska synsättet är måttstocken för vettiga åsikter? Hur vettigt behandlade vi våra "interna angelägenheter i ex-Jugoslavien, tycker du?
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

ballkula wrote:
J_Cokes wrote:Ni får leka intellektuella hur mycket ni vill. MM gör något bra anser jag.
CBS60 minutes kommer med små små grejer ibland men MM slänger upp grejerna på bordet och skäms inte för det. Såg ni tex på ABCnews eller liknande kanaler under kriget? vilken jävla propaganda de öser ut jämfört med tex CBS.
Spelar ju ingen roll vad någon europe säger om USA då de skiter blank i våra åsikter.
...och varför skulle de bry sig om våra åsikter? För att våra åsikter är bättre än deras? Ställ dig frågan, vad är propaganda? Det som Michael Moore kan beskrivas som propaganda. Allt beror på från vilket håll man tittar. Är det säkert att det svenska synsättet, eller det europeiska synsättet är måttstocken för vettiga åsikter? Hur vettigt behandlade vi våra "interna angelägenheter i ex-Jugoslavien, tycker du?
Tja, FN räknas inte då eller? vet inte men jag upplever det som Europa har mer diplomati innan man börjar kasta granater till höger och vänster om sig. Hittills har jag varit glad att det är USA som har kärnvapnena och inte någon diktaturiskt land nånstans men ju längre Bush styr desto mer orolig blir jag.
Vill du läsa riktigt sjukt galna trådar så kolla in forumet på www.military.com, man kan bli rädd för mindre.
Box1: Intel@2.5ghz, 3gb ddr2, Geforce 8800GTX, 120gb x 3 i raid0, XP
Box2: Amd Barton2600@2.3ghz, 2gb ddr, 3.3tb, OpenBSD
Box3: Lenovo T41, 2gb ddr2, testrigg för OS
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Jag vet inte om det redan har nämnts, men anledningen till att VDn för Walt Disney Company (Michael Eisner) inte vill finansiera filmens lansering är att det skulle äventyra de planerade skattesänkningarna för Disneyland i Florida.

Guvernör i Florida är som bekant ingen mindre än GW Bushs bror Jeb Bush. Så om inte av andra anledningar än ekonomiska, vill Eisner inte stöta sig med Bushklanen. "In corporate america, money is everything."


Sen även om Michael Moore är en populistisk sensationalist så behövs han i ett så pass nyhetsmässigt isolerat land som USA. Han och personer som Ralph Nader är kanske irriterande för den politiskt korrekte, men de fyller onekligen en funktion i det amerikanska informationsflödet.

Nader, med alla år på nacken, är inte riktigt lika aggressiv som Moore - men lik väl de amerikanska miljökämparnas hjälte. Jag har personligen aldrig gillat Michael Moore, men hans filmer har en slagkraft hos "the average Joe" som inte ens det mest spetsade brandtal i FN skulle kunna ha.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Dissident wrote:
nem wrote:Målen helgar inte medlen, det är idioti att bekämpa sina motståndare med metoder som man själv säger sig kämpa emot. Det här är revolutionärens dilemma och har man satt sig i den sitsen är det på väg utför. Moore kommer inte att förändra något, han kommer bara att skapa ytterligare en falang fundamentalister.
Den gyllene regeln? Obsolet slavmoral. Varför skulle Moore inte i egenskap av stark människa kunna använda sig av sin fiendes vapen mot denne? Bara de som kan tänka utanför gamla kristendomliga dogmer kan segra. Se bara på Irak - hur lyckades Bush besegra Hussein om inte genom att sprida samma död och förintelse? Ändamålen helgar medlen ur Moores synpunkt, vilken är den enda viktiga. Däremot krävs det att han inte korrumperas av sina medel, vilket han naturligtvis kommer att göra.
Vilket i mina ögon gör honom till precis lika dålig som det han försöker bekämpa. Att ersätta en hycklande lögnare med en annan är inget annat ogjort jobb.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

fisk wrote:Så om någon anfaller vårt land med vapen och svärd så skall vi försvara oss med ord?

Världen är inte så svartvit och enkel du vill utmåla den nem.
Jag har inte mycket till övers för nationalstaten så exemplet är illa valt men jag förstår vad du menar.

Gandhi hade förmodligen kunnat svara bättre...
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Väl formar den starke med svärdet sin värld,
väl flyga som örnas hans rykten;
men någon gång brytes det vandrande svärd
och örnarna fällas i flykten.
Vad våldet må skapa är vanskligt och kort,
det dör som en stormvind i öknen bort.

Men sanningen lever. bland bilor och svärd
lugn står hon med strålande panna.
Hon leder igenom den nattliga värld,
och pekar alltjämt till en annan.
Det sanna är evigt; kring himmel och jord
genljuda från släkte till släkte dess ord.

Det rätta är evigt: ej rotas därut
från jorden dess trampande lilja.
Erövrar det onda all världen till slut
så kan du det rätta dockvilja.
Förföljs det utom dig med list och våld,
sin fristad det har i ditt bröst fördold.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

nem wrote:Jag har inte mycket till övers för nationalstaten så exemplet är illa valt men jag förstår vad du menar.

Gandhi hade förmodligen kunnat svara bättre...
Gandhi hade ingen självbevarelsedrift ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Han är dock långväga från politiskt korrekthet och etikett. Han är en vit medelklassamerikan, white trash som de även kallas. Man bör nog inse att han säger mycket för att väcka reaktioner.
Fisk, medelklassen är inte White Trash... White Trash är "under"- och "arbetar"-klass. Det är, lite grovt förenklat, de som bor i husvagnar året om och jobbar som truckförare.

För övrigt lyckades Mahatma Gandih bli en legend redan under sin livstid, så just han var ett dåligt exempel på martyrskapets undergörande inverkan på personers eftermälen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Fisk, medelklassen är inte White Trash... White Trash är "under"- och "arbetar"-klass. Det är, lite grovt förenklat, de som bor i husvagnar året om och jobbar som truckförare.

För övrigt lyckades Mahatma Gandih bli en legend redan under sin livstid, så just han var ett dåligt exempel på martyrskapets undergörande inverkan på personers eftermälen.
Michael Moore tillhör enligt mig White trash, det är en ganska generell slangterm av pejorativ art:
http://www.whitetrashwarehouse.com/FAQ.htm wrote: This term coined by black speakers in the mid-19th century to refer to their neighbors, either pejoratively or ruefully and, it was also used by whites into the late 20th century. Another thing is it is often used with connotations of degeneracy and unpleasantness.

White Trash in an informal sense a pejorative term often used to describe relatively uneducated white Americans with bad personal habits in a typically low socio-economic class. The term is often directed at those who are not necessarily happy with their economic status, but do not attempt to better themselves through education or hard work. The term implies a lack of education and social refinement, and some people might argue that the term belongs to a category of insults focusing on behavioral characteristics (e.g., mannerisms, lifestyle) rather than overt racial characteristics
Förtydligandet kommer längre ner:
White Trash in the American popular media are stereotyped as uneducated, lazy, vulgar, and showing little respect for authority or social norms. White Trash is often, though not always, seen as politically conservative.
För övrigt: Mahatma Gandhi hade många efterföljare i sitt hemland, och många idoliserade honom, men precis på samma sätt som Michael Moore hatas av många hatades Gandhi av många också. Nu är det egentligen blasfemi att nämna de båda i samma kontext, men det är ändock viktigt att iaktta att figurer såsom Martin L. King, Gandhi, mfl. alltid blir mer genomslagskraftiga efter sin död. Hade exempelvis Nelson Mandela dött tidigare hade han varit en stark ikon, medan han mer och mer tynar bort i medias ögon. Vi minns Gandhi som en stor historisk figur, därtill King, när Nelson Mandela dör av ålder är jag tveksam - mycket tveksam till att han överhuvudtaget kommer att nämnas med i närheten lika stor vördnad som King, Malcolm X, mfl. - hade han däremot dött i fängelset hade han blivit en martyr.

"Eye for an eye makes all the world blind" är ett vid första lyssningen vackert och sant uttalande från Gandhi som väl skulle passa in i sammanhanget om det inte vore för att det är på tok för generaliserat.

Tänker man ett par steg till finner man snart att i praktiken ser det inte ut så. Irak kommer aldrig ha möjligheten att sticka ut ögat på U.S.A. , krig kommer fortsätta ha vinnare och förlorare. Idealiseringen att "ingen vinner i krig" kanske fungerar som en moralpläderande godnattsaga för barn, men i verkligheten ser det annorlunda ut.

Utopia is not tomorrow.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

fisk wrote:"Eye for an eye makes all the world blind" är ett vid första lyssningen vackert och sant uttalande från Gandhi som väl skulle passa in i sammanhanget om det inte vore för att det är på tok för generaliserat.

Tänker man ett par steg till finner man snart att i praktiken ser det inte ut så. Irak kommer aldrig ha möjligheten att sticka ut ögat på U.S.A. , krig kommer fortsätta ha vinnare och förlorare. Idealiseringen att "ingen vinner i krig" kanske fungerar som en moralpläderande godnattsaga för barn, men i verkligheten ser det annorlunda ut.
Försök gärna själv skriva en mening med ett uttalande som är mer sant.

Jag må vara ett barn som tror på godnattsagor, men jag tror inte att det är någon bra idé att bekämpa Bush med fler lögner. Sanningen borde räcka, och gör den inte det så är det ingen mening med att bekämpa honom.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

nem wrote:Försök gärna själv skriva en mening med ett uttalande som är mer sant.

Jag må vara ett barn som tror på godnattsagor, men jag tror inte att det är någon bra idé att bekämpa Bush med fler lögner. Sanningen borde räcka, och gör den inte det så är det ingen mening med att bekämpa honom.
Har man uppmärksamhetsproblem, eller bristande tålamod för att se djupet i situationen så fungerar säkert Gandhis mening ypperligt. Söker man efter något annat än att självrättfärdigt indikera vad som är rätt eller fel efter inskränkta, utopiskt grundade, ideologier får man nog hålla sig ifrån att styras av slogans och klämkäckt korta fraser. Män och kvinnor som, likt Gandhi, lever i den verklighet de helst önskar gör nog så till större orsak för sitt eget gagn än för mänsklighetens.

Gandhi är ett typexempel på hur människor agerar i en situation är en individ föregår med gott exempel - hellre än bekämpar den med alltmer vanliga metoder. Jag håller med om att rent idealiskt skulle det troligen sluta med en positivare världssyn om alla följde Gandhis exempel, hellre än det George W. Bush genom irakkrisen förevisat.

Jag håller med dig om att problematiken ligger på en nivå där man, vid första ögonblick främst behöver se till mänsklighetens bästa. Men situationerna är aldrig så okomplicerade att man kan lösa dem med en yttre bedömning, samt att agerandet därefter sällan resulterar i att båda parter drabbas jämlikt illa, vilket är vad jag menar att Gandhi med sitt korta uttalande missar helt och hållet.

Det råder en bristande insikt i hur människan fungerar i uttalandet, och därmed faller dess visdom (iallafall i mina öron). Man kan inte lösa en ekvation utan att ta med faktiska faktorer (i detta fall hur mänskligheten fungerar) - tar man med faktorer som man skulle önska fanns där lever man i en drömvärld och behöver vakna.

Michael Moore kan inte bekämpa George W. Bush med raka sanningar, för det mediala desinformationssamhälle de lever i, med kooperativt styre av information är det näst intill omöjligt att få tag i den information som krävs, sanningen, så att säga. En faktor till detta beror på att de som söker att kritisera människor som Bush sällan har tillgång till de medel som exempelvis Bush har. Om det stora industriella samhället drar mer nytta av att ha en mäktig figur vid makten som kan göra dem till viljes genom metoder som kan sopas under mattan innebär detta att de som söker efter denna information behöver ha tillgång till större resurser, eller lita till källor som kan tolkas som dubiösa (som Moore nu gör).

Orsaken till att källor inte vågar stå för vad de säger i sådana här sammanhang beror på det rådande klimatet, som jag beskrev tidigare. Stämplas man som "kontraproduktiv" i den industriella världen står man emot en värld av smärta. Lite som att vittna i båset mot en Hells Angels-medlem som begått ett dråp man bevittnat. Nog för att det är moraliskt korrekt, chansen är dock ganska stor att man lider samma öde till mötes för detta.

I det exemplet skulle man beskriva Moore som en journalist som använder sig av vittnen för att sprida negativt ljus över Hells Angels aktiviter med metoder som fungerar.

Mitt exempel här innehåller vissa brister, så ta inte allt för ordagrant på det, men det illustrerar ändå själva grundorsaken till varför medier hellre undviker att svartmåla "maskineriet" än att göra det.

Vad har Gandhi, Martin Luther King och Malcolm X, Olof Palme, mfl. gemensamt?

Om du är beredd att gå deras ödé till mötes för att kämpa för ärlighet i informationssamhället så förstår jag dig, och blir samtidigt lite avundsjuk.

Det är många som kan predika "rätt och fel", men de 95% av dem kastar sig i skydd då spärrelden kommer.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

fisk wrote: Vad har Gandhi, Martin Luther King och Malcolm X, Olof Palme, mfl. gemensamt?

Om du är beredd att gå deras ödé till mötes för att kämpa för ärlighet i informationssamhället så förstår jag dig, och blir samtidigt lite avundsjuk.
Intressant att du väljer att placera Olof Palme bredvid storheter som Luther King och Gandhi.

Det är lite grand som att placera brommapojkarna med Real Madrid och Manchester United. Liknelsen haltar.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

chrono wrote:Intressant att du väljer att placera Olof Palme bredvid storheter som Luther King och Gandhi.

Det är lite grand som att placera brommapojkarna med Real Madrid och Manchester United. Liknelsen haltar.
Du borde ha läst lite mer av Luther King och Gandhi. De båda stod för att ingen människa är mer värd än någon annan.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

fisk wrote:
chrono wrote:Intressant att du väljer att placera Olof Palme bredvid storheter som Luther King och Gandhi.

Det är lite grand som att placera brommapojkarna med Real Madrid och Manchester United. Liknelsen haltar.
Du borde ha läst lite mer av Luther King och Gandhi. De båda stod för att ingen människa är mer värd än någon annan.
Men du sätter dem brevid Malcom X, en man som sade att "the death of over 120 white people is a very beautiful thing"?
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Dissident wrote:Men du sätter dem brevid Malcom X, en man som sade att "the death of over 120 white people is a very beautiful thing"?
Saken är den att de är alla martyrer som blev förstorade genom sin död i kampen för vad de stod för. Vilket var min poäng.
Aotearoa - tino rangatiratanga
pync
Avstängd
Posts: 3018
Joined: 2002-09-23 19:54:01
Contact:

Post by pync »

Dissident wrote:Men du sätter dem brevid Malcom X, en man som sade att "the death of over 120 white people is a very beautiful thing"?
Hur många gånger ska jag behöva förklara det här för dig, det där sade han som ung tempramentsfull man innan han besökt Mecka och mognat till en vis tänkare.
...min första kärlek var kanske inte direkt så lyckad, sade hon och pratade om mig.

Senast ändrad av sin omgivning den 08:32:15 - 10/14, ändrad totalt 4 gånger
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
http://www.whitetrashwarehouse.com/FAQ.htm wrote: This term coined by black speakers in the mid-19th century to refer to their neighbors, either pejoratively or ruefully and, it was also used by whites into the late 20th century. Another thing is it is often used with connotations of degeneracy and unpleasantness.

White Trash in an informal sense a pejorative term often used to describe relatively uneducated white Americans with bad personal habits in a typically low socio-economic class. The term is often directed at those who are not necessarily happy with their economic status, but do not attempt to better themselves through education or hard work. The term implies a lack of education and social refinement, and some people might argue that the term belongs to a category of insults focusing on behavioral characteristics (e.g., mannerisms, lifestyle) rather than overt racial characteristics
It's all in how you mark up the text. Jag har dock fler brottstycken som bättre stödjer min definition än vad du har som stödjer din.
fisk wrote: Förtydligandet kommer längre ner:
White Trash in the American popular media are stereotyped as uneducated, lazy, vulgar, and showing little respect for authority or social norms. White Trash is often, though not always, seen as politically conservative.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:...
Såja Biggie, bli inte så trumpen nu, move on och käka en glass.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:
Big_Bird wrote:...
Såja Biggie, bli inte så trumpen nu, move on och käka en glass.
Vad har jag att vara trumpen över?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Locked