Jakten efter lycka...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

det där var faktiskt minnesvärt :)
User avatar
Ola
Posts: 610
Joined: 2002-03-08 11:57:57
Location: Stockholm - Älvsjö
Contact:

Post by Ola »

Jag skulle lätt kunna sätta fingret på den lyckligaste dagen i mitt liv. Lyckan kom av kärlek, under hela dagen (som tillbringades i Barcelona) gick jag i mina egna drömmar och längtade till kvällen då jag skulle träffa henne igen.

Jag tror att Kärlek också är en väldigt viktigt lycko-faktor. Tyvärr har jag ingen flickvänn att vara kär i just nu, vilket antagligen skulle maximera lyckan i mitt liv. Alla blir nog lyckligare av ett socialtliv där man umgås med personer som man tycker om.

Själv blir jag ofta väldigt lycklig av att stå på ett par skidor/en wakeboard och känna hur jag kan hantera farten och njuta av krafterna som omger mig. Detta gäller även bilar, kanske är jag lite fartskadad. Men det finns inte mycket som går upp emot att trycka till den högra pedalen i en motorstark bil för att sedan känna hur man pressas tillbaka i sätet.
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

kom på en sak till när jag lästa olas... inte mycket går ens att jämföra med skidåkning. att åka i lite lagom djupt puder... eller en folktom, nypistad backe och en nisse att tävla mot, att vara tvungen att jobba så det värker i hela benen, men fart får man. eller helt enkelt bara hålla på att leka, snurra runt, åka på en skida, hoppa och bara hålla på att flumma runt. allt som är runt skidåkning har en förmåga att göra mig lycklig. när jag är på skidsemester är jag så uppfylld av lycka att jag bara kan se över de problem och jobbiga sociala bitar som har en förmåga att uppstå. jag får ju åka skidor dagen efter, så varför bry sig?
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Att se en riktigt bra film, spela något riktigt bra nintendospel eller att höra riktigt bra musik gör mig väldigt lycklig.
Eller att bara vara med människor jag tycker väldigt mycket om.
Att sitta på någon härlig uteservering nu på sommaren ger också en skön känsla.

Att handla ger mig kickar.
Jag blir som förälskad när jag ser något jag gillar och att handla det är som en drog.
Speciellt kul är det att handla till andra, att ge bort en massa presenter.
Min omgivning är nog väldigt glad över att de känner mig, om man säger så ;)

Men det bästa av allt är bara att ligga hemma i sängen och gosa med min chihuahua.
Det finns ingen som kan föreställa sig hur gosig hon är.
Hon svimmar nästan av extas när jag pussar på henne.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Hundar slickar människor i ansiktet endast för att bli av med bajslukten i munnen efter att ha tvättat sig.

;)


Lycka för mig kan som veronica nämnde att sitte på ute sarveringar, det är riktigt avkopplande nu så här dax på året. En bra film är också nåt som gör mig mycket glad. Ska snart se troy med ett par kompisar och innan det ska ja träffa min flickvän så om filmen är grym så kommer jag vara hur glad som helst när jag går och lägger mig lite senare ikväll.
We dance to all the wrong songs
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

dpinto wrote:Hundar slickar människor i ansiktet endast för att bli av med bajslukten i munnen efter att ha tvättat sig.

;)


Lycka för mig kan som veronica nämnde att sitte på ute sarveringar, det är riktigt avkopplande nu så här dax på året. En bra film är också nåt som gör mig mycket glad. Ska snart se troy med ett par kompisar och innan det ska ja träffa min flickvän så om filmen är grym så kommer jag vara hur glad som helst när jag går och lägger mig lite senare ikväll.
Men nu är det jag som pussar på henne :)
Hon endast tar, inte ger som tur är.

Och du kommer vara väldigt glad när du går hem från Bion.
Troja är en grymt bra film.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

veronica wrote:
dpinto wrote:Hundar slickar människor i ansiktet endast för att bli av med bajslukten i munnen efter att ha tvättat sig.

;)


Lycka för mig kan som veronica nämnde att sitte på ute sarveringar, det är riktigt avkopplande nu så här dax på året. En bra film är också nåt som gör mig mycket glad. Ska snart se troy med ett par kompisar och innan det ska ja träffa min flickvän så om filmen är grym så kommer jag vara hur glad som helst när jag går och lägger mig lite senare ikväll.
Men nu är det jag som pussar på henne :)
Hon endast tar, inte ger som tur är.

Och du kommer vara väldigt glad när du går hem från Bion.
Troja är en grymt bra film.
Och när det rycker lite nere i galosherna kommer han veta att det var brad pitt som var med i filmen. ;)
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
Post Reply