64bits betygstråd Våren 2004

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

64bits betygstråd Våren 2004

Post by lyckegard »

Okej. Här kan alla skolbarn rapportera in sina betyg och poäng eller vad ni vill.

Årskurs 9 slutbetyg:
Bild VG
Engelska VG
Hem och konsumentkunskap VG
Idrott och hälsa VG
Matematik MVG
(Franska G borträknat)
Musik MVG
Biologi VG
Fysik MVG
Kemi VG
SO VG *4
Slöjd VG
Svenska VG
Teknik MVG

Poängantal: 260 Poäng
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Efter första ring på gymnasiet, inriktning Estetisk verksamhet, Musik:

Matematik A - MVG
Engelska A - MVG
Kulturhistoria - G
Estetisk Orientering - MVG
Datakunskap - MVG
Projekt: Musikproduktion - MVG

Känner inte kulturhistorian var min grej, men bättre kunde jag ha presterat. Har gjort en MaB-tenta som jag bara fick VG på, men eftersom jag (och några till) tentar av den redan nu, så kan vi göra omprov fram tills vi är nöjda. Sista gången är då resten av klassen gör NP, vilket är i slutet av tvåan.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

har inte fått betygen än, fyller på när jag fått hem dem på posten.
har läst första året på natur. blaha
Matte A - MVG
Matte B - VG
Naturkunskap A - MVG
Historia A - VG
Engelska A - VG
Kemi A - VG
Italienska steg 1 -
Estetisk verksamhet, bild - MVG
Svenska A - VG

hade 305 när jag gick ur högstadiet. då hade jag inte kunnat få bättre eftersom jag i de ämnen jag hade VG så var det ett svagt sådant. men då vägde alla lärare över, det gör de inte längre.
Last edited by kajs on 2004-06-23 18:05:54, edited 2 times in total.
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Efter första ring på gymnasiet (natur: matte/data):
Engelska A: MVG
Matematik A: MVG
Matematik B: MVG
Idrott och Hälsa A: MVG
Naturkunskap A: MVG
Estetisk verksamhet (bild): VG
Spanska steg 1: MVG
Data Grund: MVG
Kommunikation och Elevdemokrati: MVG
Last edited by xerxes on 2004-06-16 19:19:04, edited 1 time in total.
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Aelrik
Posts: 410
Joined: 2002-03-18 8:13:03
Location: Umeå

Post by Aelrik »

Jag gick ut gymnaiset nu med ett medel på 19,0.
"When my fist clenches crack it open,
before I use it and lose my cool.
And if I swallow anything evil,
stick your finger down my throat." The Who
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

Efter första året på gymnasiet:
Persondatorer: MVG
Webbdesign: MVG
Naturkunskap A: VG
Matte A: VG
Matte B: G

Har inte fått mina betyg än, skolan ska skicka hem dem någon gång den här veckan. Kommer få betyg i några fler ämnen, det där är bara dem jag vet vad jag får i. Tror att jag får VG i japanska steg 1 och MVG i datorkunskap också.

lyckegard: gick du i nian? Trodde att du var mycket äldre :D
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

jallabert wrote:lyckegard: gick du i nian? Trodde att du var mycket äldre :D
Jag trodde verkligen han gick i nian.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

slutbetyg, grundskolan:

Bild G
Engelska VG
Hemkunskap VG
Idrott o. dyl. VG
Matematik MVG
Franska G
Musik VG
Biologi VG
Teknik MVG
Fysik MVG
Kemi VG
Geografi VG
Historia G
Samhällskunskap G
Religion G
Slöjd (trä o metall) MVG
Svenska VG

Efter ett G borträknat = 240 Poäng (behövde 80p för att komma (preleminärt) in på EC i Älmhult :D (får se hur det blir sen)).
DIM kalsonger As String
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Jag ser inte betyg som något bra mått på varken kunskap eller intelligens. Gick hur som helst ut gymnasiet för någon vecka sedan med 19,70 (högstadiet gick mindre bra, 290 poäng).

edit: gick natur (inr. matte/data)
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

xX wrote:Jag ser inte betyg som något bra mått på varken kunskap eller intelligens. Gick hur som helst ut gymnasiet för någon vecka sedan med 19,70 (högstadiet gick mindre bra, 290 poäng).

edit: gick natur (inr. matte/data)
håller med. det hänger snarare ihop med självdiciplin
User avatar
N. Alfinson
Hedersbit
Posts: 3051
Joined: 2002-02-17 0:03:22
Location: Göteborg/Stockholm
Contact:

Post by N. Alfinson »

xX wrote:Jag ser inte betyg som något bra mått på varken kunskap eller intelligens. Gick hur som helst ut gymnasiet för någon vecka sedan med 19,70 (högstadiet gick mindre bra, 290 poäng).

edit: gick natur (inr. matte/data)
så säger bara folk som skäms över sina betyg ;)

nej men seriöst, på gymnasiet kan i princip alla få vg och mvg om man bara sätter sig ner och verkligen försöker lära sig. nu på högskolan börjar det bli lite värre, men med samma principer, sätter man sig ner och verkligen försöker så når man de högre betygen relativt enkelt.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

nizenco wrote:...sätter man sig ner och verkligen försöker så når man de högre betygen relativt enkelt.
Nåja, enkelt och enkelt.. ;)

Men så är det nog i de flesta fall.. Lägger man ned mer tid så lär man sig mer. Och med mer kunskap kommer oftast högre betyg. Att många (jag bland andra) sedan lär sig för stunden snarare än för livet är ju något helt annat.. :-X
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
Smirnoff
Posts: 363
Joined: 2002-12-30 22:26:50
Location: Gävle

Post by Smirnoff »

oohhh, en penismätar tråd ;D
1a året på Teknikprogrammet:

MVG
Samhällskunskap 100p
Kemi A 100p
Mattematik A 100p

VG
Mattematik B 50p
Datorkunskap A 50p *STFU*
Svenska A 100p
Engelska A 100p
TMS A 50p <-Man riskerar bli RIKTIGT uttråkad


17.3 i snittbetyg, så jag är nöjd.
Dock så är lärana på min skola väldigt snälla, har man fixat G+ på samtliga prov så sätter dom VG. Eller om man har Vg på alla prov och på sista prickar ett MVG så får man MVG.

Dock så har jag 100% slitit och kämpat för mina betyg
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Smirnoff... humm
I fysik så fick jag IG i alla prov (nåja) men MVG i betyg. I idrott fick jag MVG på alla tester men VG i betyg.
Hemkunskap: MVG på allt (några gamla VG+ saker har jag dock) och VG i betyg.
So och svenska fick jag VG+ och MVG på allt men VG i betyg. Känner mig orättvist behandlad av lärare i ovanstående ämnen, inklusive fysik.

Jallabert: vad fick dig att tro att jag inte gick i nian?
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Matte A: G

Engelska A: G

Naturkunskap A: G

Svenska A: G

Idrott och hälsa: G

Röst och Rörelse A: G

Scenisk Gestaltning A: G

Estetisk Orientering: G

Estetiskt Val: G
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

nizenco wrote:så säger bara folk som skäms över sina betyg ;)

nej men seriöst, på gymnasiet kan i princip alla få vg och mvg om man bara sätter sig ner och verkligen försöker lära sig. nu på högskolan börjar det bli lite värre, men med samma principer, sätter man sig ner och verkligen försöker så når man de högre betygen relativt enkelt.
Studerar du här i Borås?
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

lyckegard wrote:Smirnoff... humm
I fysik så fick jag IG i alla prov (nåja) men MVG i betyg. I idrott fick jag MVG på alla tester men VG i betyg.
Hemkunskap: MVG på allt (några gamla VG+ saker har jag dock) och VG i betyg.
So och svenska fick jag VG+ och MVG på allt men VG i betyg. Känner mig orättvist behandlad av lärare i ovanstående ämnen, inklusive fysik.
känner igen mig. kommentaren "du låg på mvg ett tag, men nee. ska dock tänka över det en gång till" har jag hört för många gånger (det blir alltid vg då). så kommer min mattelärare och ska överväga om en kompis till mig ska få mvg i matte B, hon har haft VG på alla prov. och mig kommer hon och har massa alvarliga prat med för att jag fick G+ på ett prov och lägger fram saker och ting som om jag vore iq-befriad (hade alla rätt på första provet). fler lärare som gör det samma. är inte hyperaktiv på lektionerna, men så mycket borde det inte kunna väga ner. blaha
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

nizenco wrote:så säger bara folk som skäms över sina betyg ;)

nej men seriöst, på gymnasiet kan i princip alla få vg och mvg om man bara sätter sig ner och verkligen försöker lära sig. nu på högskolan börjar det bli lite värre, men med samma principer, sätter man sig ner och verkligen försöker så når man de högre betygen relativt enkelt.
Vad kan man mer begära då?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Jag fick godkänt i Programmering C, C++ efter att endast haft en lektion. Våran gode lärare tyckte det var en utmärkt idé att starta en kurs halvvägs in på våran allra sista termin.

Han tyckte väl det var pinsamt att se sin egen planering spricka, och gav oss G för att vi inte skulle gnälla.

Så nu kan jag nu koda l33ta saker som:

Code: Select all

cout << "En varm korv tack.";
::)
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

xX wrote:Jag ser inte betyg som något bra mått på varken kunskap eller intelligens. Gick hur som helst ut gymnasiet för någon vecka sedan med 19,70 (högstadiet gick mindre bra, 290 poäng).
Som om 290 skulle vara dåligt? 19,7 är dåligt säkert i dina ögon också? ::)

Tycker nästan synd om de människor som inte är nöjda med sina betyg, när de ligger nära maxpoäng.

Har en kompis som tycker högsta betyg är värdigt, får man lägre är det uselt.

Hade 235p när jag gick ur 9:an. 16 i snitt när jag gick ur gymnasiet. Var nöjd bägge gångerna.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Jag var inte nöjd med mina 300 när jag slutade nian. Men det var inte p.g.a. poängen utan min personliga förmåga att inte presterat bra i de ämnen som jag hade velat, även fast jag fick bra i andra som jag inte hade "räknat med".
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

210 på högstadiet och 15,1 på Gymnasiet. Eftersom jag knappt pluggade något så är jag jävligt nöjd.
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Gick ur nian nu, fick 200 poäng det är väl helt okej med tanke på att man inte gjort ett piss. Ska försöka göra något hemma i gymnasiet, så kanske man får lite högre betyg.
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
xX
Hedersbit
Posts: 1576
Joined: 2002-03-10 15:19:53
Location: Stockholm

Post by xX »

Najze wrote:Som om 290 skulle vara dåligt? 19,7 är dåligt säkert i dina ögon också? ::)

Tycker nästan synd om de människor som inte är nöjda med sina betyg, när de ligger nära maxpoäng.
Inte blir mina framtida resultat bättre om jag går runt och är nöjd, så fungerar i varje fall inte jag :)

Sedan tycker jag lither har en poäng i sitt senaste inlägg.

Edit: det skulle aldrig falla mig in att påstå att någon annans betyg är dåliga, bara för att man har 5,0 i snitt betyder det inte att man på något sätt är sämre än någon som har 20,0. Kan lika gärna handla om lathet eller vad som helst.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Huga. Inte utan att man får lite komplex när man läser vad folk har för betyg. Jag lyckades iaf snitta 15.91(eller var det .94? struntsamma) på gymnasiet(NV). Fick reda på det idag, när VHS skickade papper om att min ansökan till högskolan blivit mottagen, för lat för att räkna själv ;)

Hade 265 på högstadiet, men det känns meningslöst. Det betyget behövde jag aldrig då våran gymnasieskola hade brist på elever, alla kom in på vad de valde. Fick iofs 300 kr för goda studieinsatser, hade näst bäst betyg i klassen då, lär aldrig hända igen ;)
In cars several processors are connected by a bus
Post Reply