UEFA EURO 2004™ tråden

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

AAAAARGH vilken match! KOM IGEN nu! Känns som danskarna har mutat domarna. :(


EDIT: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

adis wrote:Sverige - Danmark
2 - 2
FAN VAD JAG KAN ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

HAHAHHA, såå jeävla skönt, italien kommwer whina sönder :DDDDDDDDD
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! :D
Nu lär det bli konspirationsteorier från Italien så det ryker om det.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mer rysare kan det inte bli!!! FAN VA GÔTT!!!!

Image

Njut! Det är en order!
Last edited by lither on 2004-06-22 23:04:51, edited 1 time in total.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Många caps idag :D

Det här va skönt, puh vilken rysar match då....
Måste kolla aftonbladet eller något om vad italienarna säger nu
*kollar* Fan står inget uttalande från italiens sida.....
Men som nawid sa, vilka teorier italienarna kommer ha :D oj oj oj asso
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Det sägs överallt och jag får väl säga det här jag med; italienarna kan knappast ha något att säga till om vad gäller denna match. De kan fälla sina tårar, men det kändes och syntes att vi båda kämpade hårt hela matchen.

Undantaget möjligtvis sista minuten... ^_^
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Roligast var ändå:

95 min Cassano varnas när han firar målet.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

Jäklar vilken himla tur vi hade, IGEN!

Även om jag givetvis glädjs åt resultatet så måste man se allvarligt och realistiskt på Sveriges kvartsfinal. Den här matchen dominerade i princip Danmark Sverige. Men hallå - skulle det inte bli tvärt om, eller?

Det var stundtals rena hönshuset på mitten för svenskarna och Danmark fick göra lite som man ville... tur att milanproffset Tomasson inte gjorde just mer än två mål. Förhoppningsvis får vi mer ordning på mitten när Linderoth kommer tillbaks. Källström och Andersson verkade helt borttappade... dessutom tycker jag Kim är lite överskattad.

In med Anders Svensson.

Markoolios EM-låt beskriver verkligen Sveriges deltagande i EM, inte så himla mycket spel (undantaget andra halvlek mot Bulgarien) ... men nog har det varit mkt av "in med bollen i mål"-sekvenser. Hoppas turen håller i sig, samt att de skärper till sig till kvarten... då kan det gå långt!
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

YES FAN VA GÖTT!!!!


Hela lisseberg lyfte åter igen!

Btw så såg jag gummiboll hehe.
;D
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Sverige spelade stundtals bra mot Danmark, skapade chanser, likadant mot Italien, men det är som du säger, inga fulla halvlekar som har varit riktigt bra och underhållande spel, mer än mot Bulgarien. Till Sveriges fördel såklart.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dpinto wrote:YES FAN VA GÖTT!!!!


Hela lisseberg lyfte åter igen!

Btw så såg jag gummiboll hehe.
;D
Lyckans ost x2! 8)
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

lither wrote:
dpinto wrote:YES FAN VA GÖTT!!!!


Hela lisseberg lyfte åter igen!

Btw så såg jag gummiboll hehe.
;D
Lyckans ost x2! 8)
Vågade inte gå fram och säga hej dpinto ifrån forumet hehe hon hade en massa andra tjejor med sig. ;)
We dance to all the wrong songs
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

dpinto wrote:Vågade inte gå fram och säga hej dpinto ifrån forumet hehe hon hade en massa andra tjejor med sig. ;)
(med risk att gå för mycket OT.) Gör som jag: få totalchock i Slottskogen och ropa "Kajsa?!". :P
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

lither wrote:(med risk att gå för mycket OT.) Gör som jag: få totalchock i Slottskogen och ropa "Kajsa?!". :P
Ja , OT, sluta.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Vad var oddset på 2-2?
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
chrono
Hedersbit
Posts: 1017
Joined: 2002-02-19 20:07:27
Location: Sundsvall
Contact:

Post by chrono »

fisk wrote:Vad var oddset på 2-2?
Rätt dåligt för att vara just 2-2, vet inte exakt, men tror det låg kring 4-5 gånger pengarna på de flesta spelbyråerna.
"Nothing in the world is so powerful as an idea whose time has come."
- Victor Hugo
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Var det bara jag som satt och garvade den sista minuten?
DDS for life!
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Jag vet inte om jag har dålig koll på reglerna eller om jag bara är trög för jag förstår fortfarande inte varför just 2-2 skulle vara ett så magiskt resultat som skulle omöjliggöra det för Italien att gå vidare.

Eftersom det blev 2-2 vart tabellen följande, Sverige kom etta med 5poäng, 8-3 i mållskillnad, d.v.s. +5.
Danmark kom tvåa med 5poäng, 4-2 i målskillnad, d.v.s. +2

Ponera då att Italien skulle ha vunnit över Bulgarien med 3-0, således borde dom fått följande: 5poäng, 4-1 i målskillnad, d.v.s +3. Då har dom lika många poäng som Danmark, lika många gjorda mål, färre insläppta mål och således bättre målskillnad. Borde inte Italien blivit tvåa efter Sverige då ?

Eller är jag helt ute och cyklar..?
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

borz wrote:Var det bara jag som satt och garvade den sista minuten?
Nopp, jag och mina kompisar satt och skrattade hehe, danskarna jagar inte ens bollen och svenskarna bara kör lite fint passnings spel. hehe :D
We dance to all the wrong songs
User avatar
GUNNAR44
Posts: 445
Joined: 2002-10-11 13:18:57

Post by GUNNAR44 »

chrono wrote:
fisk wrote:Vad var oddset på 2-2?
Rätt dåligt för att vara just 2-2, vet inte exakt, men tror det låg kring 4-5 gånger pengarna på de flesta spelbyråerna.
Svenska Spel gav 6.69 på Oddset Matchen .... :P
Jag hade 20 kr på 2-2 och 20 kr på 2-1 ... 8) ;D
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

dpinto wrote:YES FAN VA GÖTT!!!!


Hela lisseberg lyfte åter igen!

Btw så såg jag gummiboll hehe.
;D
fast vi åkte hem och såg andra halvleken. så enda jublet vi fick var danskarnas:S

hade du sverigetröja och en svart kepsmössa?

edit: så ska jag berätta en liten hemlighet; tjejer bits bara om man retar elelr nuddar dem :D
User avatar
lyckegard
Posts: 2190
Joined: 2002-03-11 20:30:35

Post by lyckegard »

Nu har jag också tittat.

Såg matchen mellan Italien och sverige uppe i norge. 40 svenskar, 1 norrman med italiensk matchtröja och lite annat slumpvisa människor på en tv. Låtsades vara jättekunnig, sedan kom någon radioreporter och interjuade mig. Och jag hade inte så mycket att säga.
Sedan såg jag matchen mellan Sverige Danmark och var jättetagen hela matchen.
Min första match jag såg i mitt liv var mellan Italien och Sverige. Känner mig redan frälst av fotbollen.
wham bam thank-you ye -ma'am
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Dahmer wrote:Jag vet inte om jag har dålig koll på reglerna eller om jag bara är trög för jag förstår fortfarande inte varför just 2-2 skulle vara ett så magiskt resultat som skulle omöjliggöra det för Italien att gå vidare.

Eftersom det blev 2-2 vart tabellen följande, Sverige kom etta med 5poäng, 8-3 i mållskillnad, d.v.s. +5.
Danmark kom tvåa med 5poäng, 4-2 i målskillnad, d.v.s. +2

Ponera då att Italien skulle ha vunnit över Bulgarien med 3-0, således borde dom fått följande: 5poäng, 4-1 i målskillnad, d.v.s +3. Då har dom lika många poäng som Danmark, lika många gjorda mål, färre insläppta mål och således bättre målskillnad. Borde inte Italien blivit tvåa efter Sverige då ?

Eller är jag helt ute och cyklar..?
Har oxå fudnerat på varför det hat tjatats om 2-2 lär ju va samma som 1-1, 3-3 är nog bara ett media påhitt ett försök att få fotboll verka intressant och spännande.
Sen har dom fått smaskiga repiliker från italenare som dom gottat sig i sen hur mycket dom vräkt på själva vet man ju inte, fast största intresset hos svenska folket vertkar j8u vara vad kommer italerna säga......patetiska vi är i sverige
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

dEZA wrote:
Dahmer wrote:Jag vet inte om jag har dålig koll på reglerna eller om jag bara är trög för jag förstår fortfarande inte varför just 2-2 skulle vara ett så magiskt resultat som skulle omöjliggöra det för Italien att gå vidare.

Eftersom det blev 2-2 vart tabellen följande, Sverige kom etta med 5poäng, 8-3 i mållskillnad, d.v.s. +5.
Danmark kom tvåa med 5poäng, 4-2 i målskillnad, d.v.s. +2

Ponera då att Italien skulle ha vunnit över Bulgarien med 3-0, således borde dom fått följande: 5poäng, 4-1 i målskillnad, d.v.s +3. Då har dom lika många poäng som Danmark, lika många gjorda mål, färre insläppta mål och således bättre målskillnad. Borde inte Italien blivit tvåa efter Sverige då ?

Eller är jag helt ute och cyklar..?
Har oxå fudnerat på varför det hat tjatats om 2-2 lär ju va samma som 1-1, 3-3 är nog bara ett media påhitt ett försök att få fotboll verka intressant och spännande
nu ska vi se om jag kan förklara.
när italien vann och det blev oavgjort mellan sverige och danmark så har alla de lagen 5p. för att då särskilja lagen så går man på matcherna mellan dem, vilka alla blev oavgjorda. då handlar det om flest lagda mål i de matcherna. hur många mål som gjordes på bulgarien är helt ovesäntligt.
sverige - italien 1-1
danmark- italien 0-0
sverige - danmark 2-2
sverige har lagt 3 mål
danmark har lagt 2 mål
italien har lagt 1 mål

så länge det blev oavgjort mellan sverige och danmark var sverige vidare, eftersom de hade fler lagda mål än danmark. om det blivit 0-0 hade danmark haft noll gjorda mål och italien gått vidare. 1-1 hade innebarit att danmark och italien hade lika många lagda mål, varpå jag har för mig att totala målskillnaden skulle avgöra. danmark skulle då inte vara säkra på att gå vidare utan det skulle italien-bulgarien matchen avgöra.
3.3 skulle innebära det samma som 2-2, men 2-2 är rimligare än 3-3, alltså var det det folk hakade upp sig på. om det vore uppgjort skulle det vara svårare att spela på 3-3 eftersom man då skulle få till 6 mål istället för 4 som inte ska verka uppgjorda.

lite virrigt kanske. men men
Post Reply