Minna filer är courupt

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Locked
FREAK
Posts: 237
Joined: 2002-03-17 11:57:03

Minna filer är courupt

Post by FREAK »

för ett tag sen ladade jag hem ett pack med rar filer på 2gb.
En kompis skulle ha dom filerna men då var dom courupt. Så testade jag fillerna då. och dom va ju fan courupt men det va dom inte när jag packade upp dom för första gången.

Frågan lyder.
vad är orsaken till detta problem?

kan tilläga att de som va i filerna var ochså courupt efter att han hade kopierat över dom. Men jag kan fortfarande använda det?

Har jag nåt virus som förstör minna filer? eller va fan är det frågan om.
(fan vad otålig jag börjar bli jag vet har inte gåt mer en fem minuter.
Men jag börjar blir orolig för att datorn kommer börja förstöra mer filer) ?!?
User avatar
Hein
Posts: 1291
Joined: 2002-03-09 19:38:38
Location: Norrland
Contact:

Post by Hein »

Japp, warezuscrc-viruset är det nog du har, googla om det
. .. ... .... ..... ...... ....... ....... ..........
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Jup, så är det nog.

Jag kan bara inte hålla mig, heter corrupt på engelska, korrupt(a) på svenska :)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
FREAK
Posts: 237
Joined: 2002-03-17 11:57:03

Post by FREAK »

jag la märke till att mitt anti virus program så hade 60dagars nycklen got ut jag skaffade en ny och direct hittade den ett virus vid namn w32:ruledoor. Den hittade dock inget warezuscrc virus.
Vilka program kan hitta och plocka bort det?
antingen har jag det eller så kan inte avast hitta det "rädd"

gör w32:ruledoor filer korrupta?
FREAK
Posts: 237
Joined: 2002-03-17 11:57:03

Post by FREAK »

okey jag hittar inte warezuscrc någonstans Men nu fattar jag poengen ;D. Men ni vet ju inte att mina rar inhåller warez det kan ju en väldigt lång film när någon har gort den ricktiga 24. nämligen filmat på en klocka i 24 timmar och sedan rarat ner det. (och nej det är inte 24 jag tankat ner. )Nemen alvarligt jag är faktiskt orolig en rar fil kan inte bli korrupt bara så där helt plötsligt något program måste ha förstört filer. Och jag vill inte att mer skal förstöras för då bryter jag ta me fasen ihop ;( .
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

OT: tom jag som är dyslektiker mår illa av att se hur du misshandlar svenskan :-/

ang detta rararkiv du laddade ner så kan det ju vara så att det bara är en fil som är kass och det brukar stå i felloggen man får när man ska rara upp dom tex: wärsch.r32 bla bla corrupt.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Det är uppenbart vad det handlar om. *Tråd låst*
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
Locked