Skulle vilja säga ett par ord om forumet...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Skulle vilja säga ett par ord om forumet...

Post by t3o »

Tycker att den nya designen är något rörig. Specielt då ikonerna framför inläggen som visar deras "aktivitet". Mitt tips är att byta dessa mot några tydligare. Skulle va kul om de gick att byta temapå forumet i fortsättningen. Men man vänjer sej väll.

Kan jag få blir moderator? Snälla? *ber*
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Re: Skulle vilja säga ett par ord om forumet...

Post by Branstrom »

Karuf wrote:Tycker att den nya designen är något rörig. Specielt då ikonerna framför inläggen som visar deras "aktivitet". Mitt tips är att byta dessa mot några tydligare. Skulle va kul om de gick att byta temapå forumet i fortsättningen. Men man vänjer sej väll.

Kan jag få blir moderator? Snälla? *ber*
Förklaringarna finns längst ner på sidan, och någon avlägsen gång i framtiden kan det väl hända att jag fixar en theme som är något ljusare, eftersom en del efterfrågat det. Men ikonerna har ingen förutom du sagt något om?

Att få vara moderator är något man förtjänar, inget man tjatar sig till. ;)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

kan jag få göra ett skin?
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Karuf wrote:kan jag få göra ett skin?
Till forumet? Tja, varför inte? Du kan göra så många skins du vill. Sen är det ju en annan fråga om vi vill installera ditt skin.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Skulle du kunna lägga upp en zip med alla bilder?
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
Hellsis
Posts: 327
Joined: 2002-03-07 22:35:37
Location: Arboga
Contact:

Post by Hellsis »

Mitt tips är att du tar detta personligen med just fred på irc eller hans icq om han nu har någon. (hehe, och det där får jag bli moderator *ber* var lite roligt... kul med ett gott skratt såhär på morgonkvisten)
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Karuf wrote:Skulle du kunna lägga upp en zip med alla bilder?
Hmm, om du vill ha hjälp med att göra themes till phpBB2 så rekommenderar jag deras forum. Jag använde mig dessutom av en speciell tråd i ett forum, där en kille beskriver hur man gör steg för steg för att ändra på allt. http://mods.phpbb.com/viewtopic.php?t=2319#17162

Alla bilder finns som standard i phpBB2 i subSilver-templaten, ladda hem phpBB och installera det lokalt innan du börjar pula med en massa bilder tycker jag. Förstår du inte hur stylesheets fungerar så är det ett ganska stort projekt att ge sig på iofs.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Tack för dessa visdoms ord ::)
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Den senaste versionen verkar vara phpBB v1.4.4, är denna kopatibel med phpBB2?
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Karuf wrote:Den senaste versionen verkar vara phpBB v1.4.4, är denna kopatibel med phpBB2?
Um, du missförstod mig nog. :) Ladda hem phpBB2, senaste versionen som går att hitta, vilket vid det här laget är RC3.
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Karuf wrote:Tack för dessa visdoms ord ::)
Varsågod. Eller?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

fred wrote:Um, du missförstod mig nog. :) Ladda hem phpBB2, senaste versionen som går att hitta, vilket vid det här laget är RC3.
Den senaste versionen är faktiskt CVS-versionen.
Men den det finns inga som helst garantier för att den skan funger.
Men du har på sätt och vis rätt, den senaste "Semi-stable release" är RC3.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
t3o
Posts: 1195
Joined: 2002-03-09 15:33:23
Location: Egby boysens och möckleby meckarnas öland
Contact:

Post by t3o »

Skulle vara tacksam om jag kunde få en url till sajten. Samt hur mycket plats den tar? (har bara modem)
Vill du köra starcraft mot mej? På battle.net heter jag Swoomp och är oftast inne i swe-1, swe-2, tw, eller xtc
User avatar
Camridge
Posts: 1346
Joined: 2002-03-10 22:26:54
Location: Sverige (Västernorrland)

Post by Camridge »

ska säga att jag tycker att denna version är lite rörig också, tyckte att allt såg konstigt ut i början..
GangZtra
Posts: 583
Joined: 2002-03-08 23:17:19

Post by GangZtra »

Tcyker framför allt att det är svårt att se om någon har lagt in ett svar i något forum, nu i början.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

jonas wrote:Den senaste versionen är faktiskt CVS-versionen.
Men den det finns inga som helst garantier för att den skan funger.
Det gör nog dess existens irrelevant för vårt behov av ett forum som är någorlunda pålitligt.
karuf wrote:Skulle vara tacksam om jag kunde få en url till sajten. Samt hur mycket plats den tar? (har bara modem)
Prova länken som finns längst ner på varje sida. www.phpbb.com Jag vet dock inte hur stort det är för jag har inte petat i det själv. :)
gangster wrote:Tcyker framför allt att det är svårt att se om någon har lagt in ett svar i något forum, nu i början.
Du vänjer dig nog. Kolla på symbolerna till vänster, de får färg när det finns ett nytt inlägg. Det som skiljer mot förra är väl att inte alla trådar markeras lästa så fort man går in i avdelningen, utan man får klicka på "markera alla trådar som lästa" om man inte tänkt titta in i ett antal trådar med nya meddelanden. Jag vet inte om detta beteende är hårdkodat i forumet eller om vi eventuellt kan ändra det i framtiden. Vi kanske får titta på den saken. ;)
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

mkk@64bits.se wrote:
jonas wrote:Den senaste versionen är faktiskt CVS-versionen.
Men den det finns inga som helst garantier för att den skan funger.
Det gör nog dess existens irrelevant för vårt behov av ett forum som är någorlunda pålitligt.
Ja för offecilla forum är den dumt, däremot vill man testa hemma på sin egen dator kan det ju vara bra att se förändringar tidigt.
mkk@64bits.se wrote:
karuf wrote:Skulle vara tacksam om jag kunde få en url till sajten. Samt hur mycket plats den tar? (har bara modem)
Prova länken som finns längst ner på varje sida. www.phpbb.com Jag vet dock inte hur stort det är för jag har inte petat i det själv. :)
phpBB2 finns inte där (än). phpBB2 release candidate finns på sourceforge
CVS finns här: http://phpbb.sourceforge.net/cvs/
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
Post Reply