Sitter här och matar in all kunskap i hjärnan, för att snart kunna avlägga provet. Självklart pluggar jag och sedan gör frågorna i teorihäftet men jag har en fråga angående en fråga.
Frågan i teorihäftet följer:
Vägtrafiken bidrar till de totala luftföroreningarna. Hur stor procentandel bidrar följande utsläpp med? Vilka effekter har de på miljön och på människors hälsa?
Kolväte
Koldioxid
Svaveldioxid
Kväveoxid
Koloxid
Kul fråga va? Nu lyder det som följande; Vad är chansen att detta dyker upp på provet? Visst, rätt mycket ur miljöfrågorna är riktigt bra, för att bl.a minska bränsleförbrukning men vem i helvete kan dessa frågor bara sådär? Kan någon av er svara på det där likt ni svarar om högerregeln?
Någon som har fått denna frågan (eller liknande) på provet är mestadels min fråga?
project wrote:Det kommer inte exakt vilket procentantal men det kommer om hur de kan skada osv. Vilken av de som man får vissa bieffekter av och liknande.
Fint. Det kan jag gå med på, men att jag skall plugga in exakta siffror om hur stort det är känns sådär.
Siffran lär jue ha ändrats från tryck också, från bättre/sämre.
Det tips jag kan ge är att inte lägga alltför stor energi på statistikfrågorna, dom är ingen stor del av provet, ser du till att kunna allt annat så har du råd att missa på statistiken
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Ghlargh wrote:Det tips jag kan ge är att inte lägga alltför stor energi på statistikfrågorna, dom är ingen stor del av provet, ser du till att kunna allt annat så har du råd att missa på statistiken
Jo, precis som Hein säger så bör du lägga lite statistik i huvudet. Jag träffade på en väldigt märklig fråga när jag satt å tryckte på dessa körkortsteori-program.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... /teori.jpg
Jag klickade i att mötande trafik får korsa mitten av vägen men då rättade programet mig å sa att trafik i höger körfält får korsa mitten av vägen. (?)
Antigen är jag väldigt trögfattad, eller så är det fel i programet. Inte bra med fel i den här typen av program...
Ola wrote:Jo, precis som Hein säger så bör du lägga lite statistik i huvudet. Jag träffade på en väldigt märklig fråga när jag satt å tryckte på dessa körkortsteori-program.
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders ... /teori.jpg
Jag klickade i att mötande trafik får korsa mitten av vägen men då rättade programet mig å sa att trafik i höger körfält får korsa mitten av vägen. (?)
Antigen är jag väldigt trögfattad, eller så är det fel i programet. Inte bra med fel i den här typen av program...
Ett tips somm funkat för mig och alla mina kompisar är att bara sitta och nöta med teoriövningsprogram. Läs boken en gång men nöt programen tills du blir godkänd varje gång så kommer du bli godkänd på provet sen också.
Jag klarade provet rätt bra, 3-4 fel tror jag, men det beror på att jag ser trafikreglerna som rätt logiska, det var statistik jag missade på mest.
Uppkörningen fick jag göra om för jag var dels för nervös, dels glömde jag ett par saker, men nu har jag snart haft körkortet i 2 år, och då kan dom inte ta det ifrån mig så lätt längre :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Jag hade ett program som var precis som det riktiga provet sedan, typ samma frågor och samma layout mm. Panikpluggade det två kvällar och klarade utan problem.
Utan programmet hade det nog inte gått så lätt. Kommer inte ihåg vad det hette bara.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
ja, jag blir också less på dem, men de behövs för att eleven ska få en uppfattning om betydenheten att vara försiktig i trafiken. sen hur många som faktiskt bryr sig är en annan sak
Grim wrote:ja, jag blir också less på dem, men de behövs för att eleven ska få en uppfattning om betydenheten att vara försiktig i trafiken. sen hur många som faktiskt bryr sig är en annan sak
Jag kan hålla med om att statistiken tillför en del till utbildningen, men det känns inte som en hög prioritet att ha med på ett prov, iallafall inte så många frågor om det.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
FAN vad jag blir sjuk på de där jävla stoppsträcks frågorna!
Jag dör fan om det kommer någon sorts uträknings fråga på stoppsträckor lr tidsvinster. Det borde räcka med att man vet att man vet att bromssträckan ökar med kvadraten och reaktions sträckan med nåt annat (som jag för tillfället inte kommer ihåg ).
Jag blir så jävla arg för jag är så värdelös på att sitta och räkna ut sånt! Och när man sen ska sitta och räkna ut det bara så där utan hjälp av miniräknare lr så.....ARGHHHHHHHHH!
Jag tycker inte om nån så förvänta dig inte att bli omtyckt
Prozac wrote:FAN vad jag blir sjuk på de där jävla stoppsträcks frågorna!
Jag dör fan om det kommer någon sorts uträknings fråga på stoppsträckor lr tidsvinster. Det borde räcka med att man vet att man vet att bromssträckan ökar med kvadraten och reaktions sträckan med nåt annat (som jag för tillfället inte kommer ihåg ).
Jag blir så jävla arg för jag är så värdelös på att sitta och räkna ut sånt! Och när man sen ska sitta och räkna ut det bara så där utan hjälp av miniräknare lr så.....ARGHHHHHHHHH!
Jag fick ingen sådan fråga vad jag minns.
Det är bara bilskolorna som försöker få dig att lära dig lite mer än vad som krävs så att du blir en bättre förarare och kommer ihåg saker längre efter provet...