Bobbys i sthlm.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Bobbys i sthlm.

Post by Hipshot »

Är det bara jag som har observerat att det går omkring brittiska poliser i stan? Det ser väldigt trevligt ut, även om det är ett reklamjippo från BA. Undrar om det går omkring svenska poliser i London och gör reklam för SAS ;)
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Pinsamt att man ser fler reklampoliser på stan än riktiga.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Om Stockholm blir mer som London så flyttar jag dit. :)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Nu får ni förklara det här med reklampoliser. Vad har det för funktion?

Btw, här i Borås har vi mycket gott om poliser. Man ser flera polisbilar dagligen.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Phobic wrote:Nu får ni förklara det här med reklampoliser. Vad har det för funktion?

Btw, här i Borås har vi mycket gott om poliser. Man ser flera polisbilar dagligen.
Deras funktion är att dra till sig uppmärksamhet o att folk ser BA´s(British Airways) logga o tycker de är en kul grej o förhoppningsvis väljer BA nästa gång dom flyger.

BA har kört en enorm kampanj i metro bland annat här i sthlm.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Phobic wrote:Nu får ni förklara det här med reklampoliser. Vad har det för funktion?

Btw, här i Borås har vi mycket gott om poliser. Man ser flera polisbilar dagligen.
Som sagt, dom går omkring och ser ut som brittiska poliser, sedan är dom britter med, snackade med några, så det känns lite "riktigt" även om det inte alls är det.

Det finns gott om poliser i sthlm, iaf bilar. Men det är lite tråkigt på nått sätt att det inte finns patrulerande poliser på dagarna förutom vid plattan och hammarby hamnen längre... fick en sådan falsk trygghetskännsla när jag såg bobbyna, ush vad hemsk när jag kom på att jag inte alls var i england utan i sverige :(


Edit: Dom sätter parkeringsöter på bilar, där står det bland annat:

"Offence: You have parked on the wrong side of the road, according to British traffic legislation" ;)
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

nem wrote:Om Stockholm blir mer som London så flyttar jag dit. :)
Both suck at the moment though.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Ramza wrote:Both suck at the moment though.
Let me ask you, why?
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Pff han ljuger ju bara. Sthlm knäcker, fast det är bara lite dumt med bostadspriset... Har bott bådei GBG o Malmö, ingen av dom städerna är bättre än Sthlm...
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Är det något reklamjippo eller?
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

Keit-san wrote:Är det något reklamjippo eller?
Läs längre upp i tråden.


För övrigt undrar jag vad folk skulle säga som får en sådan "böteslapp" där det står att dom har parkerat på fel sida av vägen :)
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Invoker wrote: För övrigt undrar jag vad folk skulle säga som får en sådan "böteslapp" där det står att dom har parkerat på fel sida av vägen :)
Dom skulle nog tycka de var en kul grej i motsats till den reklam man brukar få fastsatt på vidrutan.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Phobic wrote:
Ramza wrote:Both suck at the moment though.
Let me ask you, why?
no
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Phobic wrote:Nu får ni förklara det här med reklampoliser. Vad har det för funktion?

Btw, här i Borås har vi mycket gott om poliser. Man ser flera polisbilar dagligen.
ja det har jag märkt när jag varit på genomresa.
jag sladade lite med firmabilen nånstans i borås så tyckte jag att det var ovanligt många polisbilar på andra sidan gatan, gissa varför, jo deras station var där.

känns ju sådär bra att sladda med bilen precis utanför snuthuset.
User avatar
Gosman
Posts: 1034
Joined: 2002-03-19 20:33:10
Location: Göteborg

Post by Gosman »

Borås, är sveriges polistätaste stad, har jag hört iaf. En polis ser dig i genomsnitt var 15minut, när du är i borås stad.
Gosman - Rixhack Admin
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

Xmel wrote:
Invoker wrote: För övrigt undrar jag vad folk skulle säga som får en sådan "böteslapp" där det står att dom har parkerat på fel sida av vägen :)
Dom skulle nog tycka de var en kul grej i motsats till den reklam man brukar få fastsatt på vidrutan.
Kommer du ihåg den lappen man fick förut "Jag har kört på din bil. Ring mig på XXXX så reder vi ut det."

Fy fan vad sur jag blev. Sen när man ringer så var det någon urbota korkad reklam om något dumt hårmedel eller vad fan det nu var.
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
Post Reply