Metal-tråd

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

problemet med litany är att den är så brutal att det bara blir jobbigt att lyssna på den, black to the blind är inte konstant mangel och innehåller sköna, ganska enkla gitarriff
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Grim wrote:problemet med litany är att den är så brutal att det bara blir jobbigt att lyssna på den, black to the blind är inte konstant mangel och innehåller sköna, ganska enkla gitarriff
Regel nr 1: Det kan inte bli för brutalt. :D
Regel nr 2: Litany är inte bara konstant mangel, lyssna på Xeper t ex.
Regel nr 3: Mangel är bra.

Btw så har Vader lagt upp hela Dark Transmission nu samt (halva?) Firebringer. Och nu är det precis en månad tills Cannibal Corpse spelar i Gävle och Bloodbath släpper Nightmare Made In Flesh. :D
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Någon som var på Danzig på Träggårn igår då?

Börjar inte gamle Glenna bli flintis uppe på huvudet?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Big_Bird wrote:Någon som var på Danzig på Träggårn igår då?

Börjar inte gamle Glenna bli flintis uppe på huvudet?
Nope, men jag vet folk som var där. De sa att han var en riktig översittare. Har ni sett filmen där han blir nedslagen?
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Akta er så att ni inte blir rädda när ni lyssnar på Europes nya giv "Start from the dark", för förväntar ni er något er något i stil med "Carrie", "Final Countdown" eller "Rock The Night" så kan det hända att ni får en upplevelse av att höra dödsmetall för första gången. Passa er.

Bäst i år förresten.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

egar wrote:Akta er så att ni inte blir rädda när ni lyssnar på Europes nya giv "Start from the dark", för förväntar ni er något er något i stil med "Carrie", "Final Countdown" eller "Rock The Night" så kan det hända att ni får en upplevelse av att höra dödsmetall för första gången. Passa er.

Bäst i år förresten.
Jäklar vad häftigt! Lite grand som Dios nya skiva då eller? Lite tyngre riff, that is.
User avatar
peking
Posts: 2042
Joined: 2002-03-30 9:47:55
Location: Umeå
Contact:

Post by peking »

bupp2 wrote:
Big_Bird wrote:Någon som var på Danzig på Träggårn igår då?

Börjar inte gamle Glenna bli flintis uppe på huvudet?
Nope, men jag vet folk som var där. De sa att han var en riktig översittare. Har ni sett filmen där han blir nedslagen?
läste i nån tidning häromdagen att folk han inte gillar slår han ner, ojj ojj. Han hoppades nog att inte så många sett den där videon.
AMD Athlon 64 X2 6000+, Gigabyte GA-MA770-DS3, 4gb ddr2 1066mhz, XFX Geforce 9800GT 512mb, Samsung Spinpoint 250gb, Western Digital 250gb - Windows Vista Home Premium
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

höken wrote:
egar wrote:Akta er så att ni inte blir rädda när ni lyssnar på Europes nya giv "Start from the dark", för förväntar ni er något er något i stil med "Carrie", "Final Countdown" eller "Rock The Night" så kan det hända att ni får en upplevelse av att höra dödsmetall för första gången. Passa er.

Bäst i år förresten.
Jäklar vad häftigt! Lite grand som Dios nya skiva då eller? Lite tyngre riff, that is.
Nej, Dios nya skiva är dålig och han har har haft de där tyngre riffen sedan Magica så det är ju inget nytt direkt. "Start fromt the dark" är lite mer Thin Lizzy och Black Sabbath och lite mindre Dare och Journey.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Persk
Posts: 562
Joined: 2002-03-07 22:36:41
Contact:

Post by Persk »

egar wrote:Nej, Dios nya skiva är dålig och han har har haft de där tyngre riffen sedan Magica så det är ju inget nytt direkt. "Start fromt the dark" är lite mer Thin Lizzy och Black Sabbath och lite mindre Dare och Journey.
Antar att låten som är i videon (singeln) inte är så representativ för skivan då? För den är varken hård eller bra.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Persk wrote:
egar wrote:Nej, Dios nya skiva är dålig och han har har haft de där tyngre riffen sedan Magica så det är ju inget nytt direkt. "Start fromt the dark" är lite mer Thin Lizzy och Black Sabbath och lite mindre Dare och Journey.
Antar att låten som är i videon (singeln) inte är så representativ för skivan då? För den är varken hård eller bra.
Den är hur hård som helst och minst lika bra.

NP: Europe "Start from the dark" (skivan, för femtonde gången idag)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

egar: Vilken är favo låten från Star from the dark?

Först hörde jag inte att det vara Europe, så for jag hör de namnet tänker jag på Final countdown eller Rock the night. Men de här var också bra. Man får många bra tips av den här tråden....


btw, jag fixad det där pluginet så man kan se vilken musik som spelas mest inom 64bits, audioscrabbler eller något sådant. Riktigt coolt
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

egar wrote:Nej, Dios nya skiva är dålig och han har har haft de där tyngre riffen sedan Magica så det är ju inget nytt direkt. "Start fromt the dark" är lite mer Thin Lizzy och Black Sabbath och lite mindre Dare och Journey.
Jag sade aldrig att Dios nya skiva var bra, jag bara jämförde med något.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Xerbee wrote:egar: Vilken är favo låten från Star from the dark?
Favoritlåten, och en av årets bästa låtar över huvudtaget, är Flames. Några andra spår är "Start from the dark", "Got to have faith", "Hero" och "Spirit of the underdog".

Edit:
Vad tycker ni om fina rEVOLVEr då? Peter & kompani är i högklass tycker jag. :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

egar wrote: Edit:
Vad tycker ni om fina rEVOLVEr då? Peter & kompani är i högklass tycker jag. :)
Har inte hört, vad är det för genre? Är det Peter Tägtgren som står bakom det hela eller? Vilka fler?
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

höken wrote:Har inte hört, vad är det för genre? Är det Peter Tägtgren som står bakom det hela eller? Vilka fler?
:D

Han menar nog Dolmen. Jag har inte hört mer än 99... ännu.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

höken wrote:
egar wrote: Edit:
Vad tycker ni om fina rEVOLVEr då? Peter & kompani är i högklass tycker jag. :)
Har inte hört, vad är det för genre? Är det Peter Tägtgren som står bakom det hela eller? Vilka fler?
"rEVOLVEr" är The Haunteds nya mästerverk. Peter är Peter Dolving, den förlorade sonen som äntligen hittat vägen hem. Har man bara råd att köpa en skiva i år så är det "rEVOLVEr" man ska köpa.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

egar wrote:
höken wrote:
egar wrote: Edit:
Vad tycker ni om fina rEVOLVEr då? Peter & kompani är i högklass tycker jag. :)
Har inte hört, vad är det för genre? Är det Peter Tägtgren som står bakom det hela eller? Vilka fler?
"rEVOLVEr" är The Haunteds nya mästerverk. Peter är Peter Dolving, den förlorade sonen som äntligen hittat vägen hem. Har man bara råd att köpa en skiva i år så är det "rEVOLVEr" man ska köpa.
Aha, jag trodde först att ni menade något nytt studioprojekt vid namn rEVOLVEr. Fast nästa skiva jag köper blir nog Pest - Dauðafærð LP eller Nargaroth - Herbstleyd.
User avatar
Oski
Posts: 114
Joined: 2004-01-28 16:17:10

Post by Oski »

Odödlig tråd?
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Håller också med att Europes nya skiva är asgrym! :)

Även fast de har ändrat soundet litegrann sen förut så gör man fortfarande att det är europe.

Joey Tempest känner man alltid igen ;)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Keit-san wrote:Håller också med att Europes nya skiva är asgrym! :)

Även fast de har ändrat soundet litegrann sen förut så gör man fortfarande att det är europe.

Joey Tempest känner man alltid igen ;)
Se till att köpa den när den släpps nu också. Vi får se till så att Europe toppar sig själva! ;) :)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Oski wrote:Odödlig tråd?
In the immortal words of Ozzy Osbourne himself:
"You can't kill Rock 'n' Roll, it's here to stay."
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Vilket blir förbandet till Cannibal Corpses spelning i Gävle? Det skulle ju bli Amon Amarth i början men de kan inte uppträda pga "ekonomiska skäl" (= de har supit för mycket?). Naglfar ska vara förband i Umeå och det är ju förståeligt eftersom det är lokalt. Finns det någon chans att Gävle får ett lika bra förband? Och har Gävle några bra lokala band? Drömmen vore Bloodbath som förband.

Edit: Jag laddade hem Avril Lavigne - My Happy Ending som ringsignal igår på krogen! Jag blev nästan slagen av alla hårdrockare! :(
Jag är verkligen inte tr00.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
höken
Posts: 623
Joined: 2002-08-26 20:46:26

Post by höken »

bupp2 wrote:Edit: Jag laddade hem Avril Lavigne - My Happy Ending som ringsignal igår på krogen! Jag blev nästan slagen av alla hårdrockare! :(
Jag är verkligen inte tr00.
Var det inte du som retades med Grim för att han diggade Dimmu Borgir? ;)

BTW, vart kan man ladda ner polyfoniska ringsignaler? :P
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

höken wrote:Var det inte du som retades med Grim för att han diggade Dimmu Borgir? ;)

BTW, vart kan man ladda ner polyfoniska ringsignaler? :P
Jo jag vet... ;(
Men Avril Lavigne - My Happy Ending är grymt bra, speciellt refrängen.

Jag WAP:ade och det kostade mig 42 kr.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

hmm det har jag inget minne av?
Locked