WoW finns som öppen beta nu!

Avdelningen för spel och annan vardaglig mjukvara.
Post Reply
User avatar
IronHammer
Posts: 222
Joined: 2003-01-10 23:04:48
Location: Jorden
Contact:

Post by IronHammer »

Serverkluster är väl knappast något nytt i MMO-sammanhang. Se på EVE-Online, de har kört ett serverkluster i nåt år nu. Ibland är det inne 10.000 spelare samtidigt, man känner sig aldrig ensam precis ,)
A catfish laughs
It thinks of other catfish
In other ponds
- Koi Nagata
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

Skrev jag att det är nytt? näe tror inte det va.. Eve är ju dessutom rena skämtet...
Box1: Intel@2.5ghz, 3gb ddr2, Geforce 8800GTX, 120gb x 3 i raid0, XP
Box2: Amd Barton2600@2.3ghz, 2gb ddr, 3.3tb, OpenBSD
Box3: Lenovo T41, 2gb ddr2, testrigg för OS
User avatar
IronHammer
Posts: 222
Joined: 2003-01-10 23:04:48
Location: Jorden
Contact:

Post by IronHammer »

Varför det? Rätt roligt tycker jag
A catfish laughs
It thinks of other catfish
In other ponds
- Koi Nagata
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

hamnar man i ett bra corp så blir eve mycket roligare.

Det är ganska mäktigt med en flotta på 60 skepp som inväntar en inkommande fiendeflotta :D
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Tänkte höra efter med vad som menas med "the European community sites"? som det står på www.worldofwarcraft.com
Further details regarding our plans for the closed and final beta tests in Europe will be announced on the European community sites next week.
Är det http://www.worldofwarcraft.com dom menar, eller finns det sidor som är helt inriktade på de europeiska spelarna?
formerly known as kgb
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

hej.
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

linc wrote:De menar http://en.wow-europe.com/
cheers!
formerly known as kgb
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

Ngn som vet ngt ställe där World Of Warcraft forfarande inte är fullbokat, letar då efter Collectors Edition.
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

www.tradition.se tror jag att de finns kvar på?

Är inte helt säker, men jag ska nog dit imorgon och förhandsboka Standard edition. Någon som vet om det bara är att förhands boka där i butiken eller måste man av någon anledning göra det via hemsidan?

Efter att ha kollat på traditions sida så vet jag inte riktigt hur man ska göra, kan man inte få betan skickad och hämta spelet eller måste de skicka allt? Någon som vet hur de fungerar?
Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Hipshot wrote:Kolla en lång robe! Fett coolt! :D

http://zfight.com/misc/images/games/wor ... 004/22.jpg
Wow... ::) ?!?
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Och så var betan nerlagd. Jag som hade hoppats på att den skulle vara upp ett litet tag till.
;(
We dance to all the wrong songs
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Tycker det är sorgligt ;( det var jue så kul ;(

Hoppas fan man kommer med i EU betan ;(
J_Cokes
Posts: 128
Joined: 2002-11-02 15:42:40

Post by J_Cokes »

Jag vill inte spela nån beta igen.. jag vill spela spelet och tycker att blizzard har gjort bort sig bigtime genom att göra en us-release och en eu-release som dessutom kommer ut 2 månader efter amerikanska och ska ha slöa updates på patcharna...
Hörde något om att man kan köpa us-versionen ändå och spela på de servrarna. Någon som vet något om det?
Box1: Intel@2.5ghz, 3gb ddr2, Geforce 8800GTX, 120gb x 3 i raid0, XP
Box2: Amd Barton2600@2.3ghz, 2gb ddr, 3.3tb, OpenBSD
Box3: Lenovo T41, 2gb ddr2, testrigg för OS
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Efter EU release kommer du mest troligt att kunna spela på US-servrarna ändå. De skulle släppa upp det var det sagt.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
kgb
Posts: 326
Joined: 2002-11-26 0:21:35
Location: stockholm

Post by kgb »

Ja, man kan köpa us-versionen och spela på us-servrarna. Men då måste köparen av spelet vara bosatt i Usa, australien och vilket land det nu mer var.
Att blizzard väntar 2 månader på att släppa i europa kan ju tyckas vara en lång tid. Men att vänta en tid mellan utsläppen i världen ger ju blizzard chans att förfina utsläppet för oss. Hade säkert bara blivit kaos om de släppte allt samtidigt överallt i och med att de tex. fick införa dubbelt så många servrar bara i USA kort inpå release av retailen.
formerly known as kgb
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

World of Warcraft betan i Europa är grymt försenade pga att fransmännen inte kan göra ett piss rätt. Dessutom ska tydligen Europas hela serverpark ligga nere i Frankrike vilket innebär asdåliga ping för fransmännens nät är svindåliga rent ut sagt.

Sedan har dom dessutom redan hittat "farmers" på servrarna i Nord-Amerika - och "farmers" är koreanjävlar som redan hackat fram botar och shit som de kan köra item farming med och sen säljer de skiten på Ebay.

Folk har blivit asvansinniga över det för att Blizzard inte har gjort något mot det än och som de som vet vet av erfarenhet: Diablo 2 och dess Koreaner... helsjukt.

Samma sak fruktas nu hända med WoW. Finns röster på forumen som säger rakt ut: "Jävla Koreaner begriper inget annat språk än att banna deras accounts. Sluta dalta med dem och agera istället!"
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det blir intressant att se om pingen blir bättre till usa än frankrike om eu-servrarna kommer ligga där :P
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Jag är rätt övertygade om att koreanerna också förstår koreanska...

Men i övrigt håller jag med, folk som hackar och farmar bör bannas. Det fina med ett MMORPG är ju att möjligheterna till att hålla efter sånt är mångt mycket större än i typ Diablo.

Förresten, är inte det ett rätt vilt antagande att WoW-final betan är försenad för att fransmännen gör saker och ting fel? Mest troligt vill Blizzard bara inte släppa på så mycket gratsisspelande än. Final lär ju pågå till en eller två veckor innan retail precis som i USA.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Vad betyder "farming" egentligen?
hej.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

linc wrote:Vad betyder "farming" egentligen?
"farmers" är koreanjävlar som redan hackat fram botar och shit som de kan köra item farming med och sen säljer de skiten på Ebay.
Eller för att vara lite mer exakt, folk som på ett eller annat sätt använder buggar eller tredjeparts-program för att samla på sig stora mängder föremål, status eller resurser och genom att göra det sätter spelekonomin i obalans.
jfr Faction Farming i SWG där rebeller brukade åka till en imperiekontrollerad stad som Mos Espa och bara tvärdöda alla de snabbt omspawnande stormtroopers som fick för att dra in mängder med rebellstatus. (Varför någon skulle vilja ha rebellstatus är dock helt obegripligt då det inte finns något som helst vettigt att köpa för den).
Eller Resource Farms, när man skapade en karaktär, slog upp tio stycken heavy extractors på en plats och gav administratorsrättigheterna till en annan karaktär. Radera den karaktärern som placerade extractorsarna, skapa en ny, släng upp tio (max antal per karaktär) nya... rince and repeat.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

Invoker wrote:Samma sak fruktas nu hända med WoW. Finns röster på forumen som säger rakt ut: "Jävla Koreaner begriper inget annat språk än att banna deras accounts. Sluta dalta med dem och agera istället!"
Vad är det för fel på personer som gör så? Jag tycker Blizzard borde erbjuda dem psykisk hjälp istället. Ursäkta uttrycket men är det så jävla svårt att spela normalt?

Usch.
User avatar
rokk
Posts: 4975
Joined: 2002-08-01 1:27:11
Location: Bollnäs
Contact:

Post by rokk »

J_Cokes wrote:Skrev jag att det är nytt? näe tror inte det va.. Eve är ju dessutom rena skämtet...
Inget fel på EVE:
GiNN mk3 - Core 2 Duo E8500 3.8Ghz @ 1.25v, Xigmatek S1284, Asus P5E-VM HDMI, WD Blue 640GB, 4x 2048MB PC2 6400, Asus 9800GTX+ Dark Knight, Asus Xonar DX mod. LM4562 + Thule IA60B, Samsung 2032BW, Corsair TX650, XP x64.
Validated
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Blizzard wrote:Accounts Banned for Speed Hacking - GM Team, 06/12/2004
We wanted to take this time to make an announcement about a serious hacking violation in World of Warcraft, one for which we have zero tolerance. Certain individuals have been identified as using speed hacks to accelerate their characters. This goes against the theme of fair play that we have instituted for the game, and is in clear violation of the World of Warcraft Terms of Use.
Those individuals who were caught using the speed hack have been banned from the game and have had their accounts closed. We must stress once again that we are opposed to hacking and cheating of any kind and are dedicated to maintaining a fair environment in our games. This will serve as a final warning to others who are considering using the speed hack. If you are caught using it, you will be banned without question from World of Warcraft and your account will be revoked.

Thank you for your understanding and cooperation in this matter. If you suspect someone of using the speed hack, or wish to report other instances of cheating, please email us at hacks@blizzard.com. Thank you again for your continued support.
Bra.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
User avatar
theLofD
Posts: 510
Joined: 2004-08-01 13:31:40
Location: Herrö/Västerås

Post by theLofD »

Blizzard wrote:Bot-Using Accounts Banned - Ryann, 08/12/2004
We have recently verified that certain individuals were using third party "bot" programs to automate their characters in World of Warcraft. A bot is used to play an account non-stop, allowing its user to accumulate money, items, and experience without actually requiring the user to be physically present to play the game. The use of bots is a violation of the World of Warcraft Terms of Use and is absolutely prohibited. Therefore, the accounts identified as having used bots have been banned. Blizzard Entertainment is committed to maintaining an environment of fair play in World of Warcraft. As stated previously, the company has a zero-tolerance policy for cheating or hacking of any kind. Players caught using a bot program to automate any of their characters' actions will have their characters removed and their account banned. They will not receive a warning. Over 300 accounts have already been banned for offenses of this nature.
Thank you for your understanding and cooperation in this matter. If you suspect someone of using a bot, or wish to report other instances of cheating, please email us at hacks@blizzard.com or submit a GM ticket in-game. Thank you again for your continued support.
Ännu bättre.
******************************************
* Bravely Goes Where Every Man Has Gone Before. *
******************************************
Post Reply